+ Предложи новина
26.04.2015

Втори език - колкото по-рано, толкова по-добре

Втори език - колкото по-рано, толкова по-добре

  В ранна възраст детето не приема изучаването на непознатия език като учене, а по-скоро като игра, която несъзнателно го развива. Трябва да се има предвид, че когато е на 3 години, детето може да изговаря отделни словосъчетания като части от изречението. От 3 до 5 години може да състави прости изречения на майчиния си език. От 4-годишна възраст се счита, че хлапето вече може да прибави в речника си и чужди думи, като ги свързва с различни образи и предмети, може дори да учи стихчета и песнички на съответния език. За тази ранна възраст, в която детето все още не е овладяло добре майчиния си език, остава въпросът - доколко обучението ще му помогне да усвои основни граматически правила както на маичиния, така и на чуждия език.

 

  • Има ли опасност детето да бърка езиците?

Както във всяко друго отношение, и при изучаването на чужд език детето има нужда от ред. То ще знае кога да превключи на вълна чужд език, когато мястото, времето и продължителността на изучаването му са фиксирани. Може да бъде объркващо, ако родителите си общуват с него в един момент на родния, а в следващия - на чуждия език. Възможен е вариант, в който родителят да си говори с детето на чуждия език, но то трябва да е предварително уведомено кога и колко дълго ще се общува на непознатия за него език.

  • Колко често да посещава курса?

Колкото по-често детето учи чуждия език, толкова по-бързо свиква с него и по-лесно го учи. Всичко зависи от това, колко пъти някой от двамата родители или пък бабата или дядото могат да водят детето и да го взимат от съответното езиково училище. Принципно оптималният вариант е два пъти седмично по два часа. За това време малчуганът може не само да получи нови знания, но и да има време за преговор на старите. Така чуждият език ще се учи по-добре и ще се превърне в част от живота на малкия ученик.

  • Какви са рисковете?

Внимателно подбирайте учителя на вашето дете. Трябва да е добър възпитател и преподавател. Децата са много възприемчиви и могат да запаметят и възпроизведат всичко, което учителят им каже дори когато то е грешно. За сметка на това пък процесът за повторното научаване - вече на правилния вариант, е значително по-труден. Другият капан е да запишете на езиков курс дете, което прави грешки на родния си език (например все още не може да казва „р“). Шансът да прави същите грешки и на чуждия е огромен.

  • От 9 до 13 години

Много специалисти са на мнение, че все пак най-добрият период за изучаване на чужди езици е когато детето е във възрастовата група от 9 до 13 г. Тогава то вече е овладяло основите на собствения език и би могло с по-голяма лекота да надгражда познания по чуждия. Това е моментът, в който все още не е загубен ефектът от игровото начало при изучаването на езика.

Източник: www.rozali.com

Оценка 4.88 от 33 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ