+ Предложи новина
09.01.2016

Всеки ученик в Пловдивско с досие за грамотност

Всеки ученик в Пловдивско с досие за грамотност

  Всеки ученик от 5. до 12. клас в областта вече трябва са има досие за нивото на грамотност, в което периодично да се нанасят данни за напредък или изоставане. Личното портфолио трябва да се създаде, след като училищата проведат тестове, за да снемат входящото ниво. Регионалният инспекторат по образованието възложи на директорите да направят писмените изпитвания през януари и февруари. Това е една от първите генерални стъпки, набелязани в регионалния план, който трябва да приведе в действие на местно ниво националната стратегия за повишаване на грамотността. До този момент в Пловдивско за четивна грамотност са тествани само 9 училища, които попаднаха в извадката за националното външно оценяване в 5. клас, проведено от Центъра за контрол и оценка на качеството на образованието (ЦКОКУО). Както „Марица” писа, областта се нареди на последно място в цяла България, като децата постигнаха среден резултат 13.67 точки от максимални 30 при средно ниво за страната 16.27. Тъй като 8 от тези училища са по селата, а в 7 от тях преобладават деца от малцинствата, от РИО са категорични, че показаните резултати не са представителни за целия регион. Затова искат да се направи допълнително изпитване на всички деца от прогимназиален и гимназиален курс, за да се види реалната картина. След като я снеме, според резултатите всяко учебно заведение трябва да начертае мерки как да повиши грамотността на своите възпитаници. Отделно от тези масови тестове по всички  училища, през тази учебна година ще има още 2 регионални външни оценявания. Темата им е „Измерване на умения за решаване на задачи като част от функционалната грамотност” и ще бъдат проведени от ЦКОКУО сред петокласниците и деветокласниците от Пловдивска област.

 През февруари предстои и обучение на 35 прогимназиални учители как да ползват иновативни методи и IT технологиите за повишаване на грамотността. През април още 80 техни колеги  ще обсъждат политики за насърчаване на четенето на конференция „Училището - място за деца”. В помощ на учители и директори инспекторатът вече създаде блог „Ние четем” на сайта си, като в него се публикуват успешни практики на различни училища и детски градини. Указанията са да се направят библиотечни кътове в предучилищните групи и класните стаи, да се организират публични четения и децата да се извеждат по библиотеки и музеи. От школските директори и преподавателите по български език  се изисква също да въвлекат и родителите в кампанията за ограмотяване на децата, включително като се сформират клубове на майки и татковци и се провеждат инициативи на отворени врати, в които и те да влязат в училище. Предвижда се да има и специални родителски срещи на семейства от малцинствата, за да бъдат агитирани те колко са важни четенето и тъй наречената функционална грамотност. Планирани са и курсове по български за деца от семейства на бежанци.

Източник: www.marica.bg

Оценка 4.88 от 25 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ