В резултат на обучението от разстояние в електронна среда са скочили и нивата на професионално прегряване, които и преди пандемията бяха високи в учителската гилдия – около 60%. Сега бърнаут мори почти 70 на сто от съсловието. „Ще търсим компенсаторен механизъм – това е първата буква от една голяма азбука, която ако не научим, ще си изгубим преподавателите“, каза Юлиян Петров. И за пореден път подчерта, че учителите трябва да бъдат освободени от несвойствени административни задължения, за да се фокусират върху учебния процес.
В момента се провежда ново изследване за професионалното прегаряне в образованието, в което България участва по проект заедно с още 5 държави. До месец ще приключат тестовете и анкетите, но анализът вероятно ще е готов догодина.Не е рано да се говори за следващата учебна година и нашите очаквания са тя да започне нормално и присъствено, каза още д-р Петров. Той участва във форум „Образование“ в Пловдив с формат и приемна на учители с националното ръководство. В програмата е заложено също обучение на педагозите как да работят по-ефективно с Детска педагогическа стая и отделите за закрила на детето по казуси с деца в риск.
На конференцията бяха връчени и наградите „Св. Неофит Рилски“, които се присъждат от МОН по предложения на различни организации. Отличените с номинации от учителския синдикат тази година са Гергана Кендерлиева, психолог в Хуманитарната гимназия, и началният учител от ОУ „Панайот Волов“ Георги Джамов, който е с 38 г. стаж, от които 32 в школото с деца от малцинствата.
Източник: www.marica.bg