300 допълнителни работни места в детските градини и училищата за ресурсни учители, психолози и логопеди, които да работят с децата със специални образователни потребности (СОП) ще бъдат разкрити следващата година. Това заяви зам.-министърът на образованието и науката Деница Сачева на конференция за приобщаващото образование. Осигуряването на необходимия брой специалисти е сред основните предизвикателство според Сачва. Тя посочи, че през миналата година 3700 специалисти са се грижили за 22 000 деца и ученици със СОП в общообразователните институции.
Приобщаващото образование е сред приоритетите на Министерството по думите на Сачева. То е свързано теми като мобилност, дигитализация и културни различния. Зам.-министърът даде за пример, че с Механизма за връщането на отпаднали от системата или такива, които никога не са посещавали детска градина и училище близо 22 000 обхванати в образователни институции деца и ученици. „Една от основните причини за отпадане е мобилността – както вътрешна, така и към държави от ЕС“, заяви Сачева.
Тя обясни, че приобщаващото образование в бъдеще ще трябва да се справя и с нови предизвикателства като дигиталните разделения в обществото. Сачева добави, че МОН ще инвестира повече средства в технологии за комуникации и работа с деца със специални образователни потребности. В момента се обсъжда проект на механизъм за връзка между образователните и социалните услуги в страната, обясни още тя.
Източник: www.monitor.bg