+ Предложи новина
28.01.2021

Училища от малки населени места искат сами да определят кога да връщат децата в клас

 Училища от малки населени места и с преобладаващо присъствие на деца от малцинствата поискаха повече свобода при решенията за поетапно връщане на учениците в клас. Причината е, че там има по-малко паралелки и ако се връщат повече от 3 класа наведнъж, няма да се стигне до събиране на много ученици в сградите.

 Според заповедта на здравния министър от снощи връщането ще стане ротационно на три пъти по 3 класа: от 4 до 17 февруари присъствено ще са 7., 8. и 12. клас; от 18 февруари до 2 март - 5., 10., и 11., клас; от 4 до 17 март  - 6., 9. и 12. клас. От 4 февруари се допуска изключение от забраната за присъствено обучение по отношение на  занятия за ученици  в слети паралелки в класовете на основната степен на образование, ако включват ученици от 5. до 7. клас, както и присъствените посещения в центровете за подкрепа за личностно развитие в групи от не повече от 6 деца.

 В писмо до министъра на здравеопазването проф. Костадин Ангелов и министъра на образованието Красимир Вълчев Център "Амалипе" и училищата от мрежата “Всеки ученик ще бъде отличник” настояват при ротационното връщане към присъствена форма за учениците от 5. до 12. клас да се даде автономност за местни решения и да се отчете, че има големи различия по отношение на броя на паралелките и тяхната пълняемост в различните училища и региони на България. За разлика от големите градове, където всеки клас е с по няколко паралелки, голяма част от училищата в селските райони имат по една паралелка в класовете в прогимназиален и гимназиален курс. При  това често тези паралелки са маломерни, а понякога и слети. За много от основните училища в селските райони прогимназиалният етап е съставен от 3 паралелки;  гимназиалните класове в средните училища в тези региони често са с по 1  паралелка.

 В същото време над 600 училища – предимно в селските райони, до този момент не са имали нито един ученик или учител с ковид, пише още в писмото. Предложението в него е за диференциран подход за основните училища с по 1-2 паралелки в прогимназиалните класове и за средните училища с по 1-2 паралелки в гимназиалните класове.  Настояването е в тях да бъде позволено връщане на групи от повече гласове, защото  в абсолютни цифри става дума за малък брой ученици.

Източник: www.marica.bg

Оценка 4.85 от 33 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ