+ Предложи новина
18.12.2018

Учени установиха, че късното начало на часовете повишава успеваемостта на учениците

Учени установиха, че късното начало на часовете повишава успеваемостта на учениците

 Хроничното недоспиване заради ранното начало на учебните занятия влияе върху психиката на подрастващите, съобщава сп. "Сайънс адвансис". Учени под ръководството на Орасио де ла Иглесия от Вашингтонския университет установиха, че пренасянето на учебните занятия за по-късен начален час повишава успеваемостта на учащите се и влияе върху качеството на съня им. Било констатирано, че учениците си лягат по-късно не заради продължителното ползване на смартфони и различни джаджи, а заради половото си съзряване, което е съпроводено със смяна на биологичния часовник.

 Изследването обхванало две групи тийнейджъри в училища в САЩ през 2016 г., като учебните занятия на 94-ма ученици започвали в 07:50 ч., докато тези на 84 техни връстници - в 08:45 ч. Учениците в двете групи лягали да спят приблизително по едно и също време.

 През 2017 г. онези, чиито занятия започвали по-късно, спели с 34 минути по-дълго в денонощието, чувствали се по-бодри и успеваемостта им в училище била с 5 процента по-висока. Закъсненията им и пропуските в обучението им намалели. Специалистите смятат, че ако учебните занятия са с още по-късен начален час, това ще донесе повече ползи на учениците.

Източник: www.monitor.bg

Оценка 4.87 от 30 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ