Министър Вълчев обяви, че се отчита спад и в броя на зрелостниците, които искат да продължат обучението си в чужбина като през тази година са издали само 3500 удостоверения, което е сериозен спад в сравнение с минали години. Министърът посочи, че в предишните години броят на желаещите да учат в чужбина са били 6 000 като той е паднал до 4 200 през 2018 г.
Министър Вълчев посочи, че рейтинговата система е един от добрите примери за международно разпознаваема и оценена система. "Тя ни дава инструмент да провеждаме политика за приема и финансирането на висшето образование", посочи той. След това той обърна внимание на училищното и предучилищно образование, като отбеляза голямата нужда от учители. Паралелно с този дебат, в Народното събрание депутатите гласуваха 360 млн. лв. повече за учителски заплати в бюджета на МОН за 2020 г.
"Не можем да рискуваме да останем без учители и затова провеждаме политика с допълнително финансиране на приоритетните професионални направления. Важно е не само да мотивираме повече кандидат-студенти, но да мотивираме и учениците, които завършват с най-добри резултати", посочи министър Вълчев. За да се мотивират учениците МОН ще предложи промяна в Постановлението за стипендиите."За да може 10- те % от студентите най-висок резултат от ДЗИ по Български език и литература да се включат в педагогическо и инженерно направление да получават трета стипендия", обясни той.
Източник: www.actualno.com