Евентуалните икономии в разходите за предучилищно и училищно образование ще бъдат насочени към обезпечаване на дистанционното обучение с оглед успешното приключване на учебната 2019/2020-а и провеждането на държавните зрелостни изпити и национално външно оценяване. Това става ясно от отговор на просветния министър Красимир Вълчев на депутата от БСП Христо Проданов дали от МОН смятат да отложат планираните разходи за коли, офис техника и други, които е трябвало да бъдат финансирани от държавната хазна. Вълчев посочва, че от бюджета на образователното министерство трябва да се осигури оборудването и да се направят ремонтите на материално-техническата база на над 350 второстепенни разпоредители.
Капиталовите разходи обаче не били достатъчни за всички тях. „Това и причината да не се планират разходи за закупуване на автомобили и офис техника, като такива разходи се правят само в случаи на реализирани икономии от средствата, каквито в настоящата година не се очакват.”, посочват Вълчев. Дори и да бъдат спестени част от средствата за училищно и предучилищно образование, те ще бъдат насочени към разходи покрай дистанционното обучение.
„Министерството на образованието и наука се съобразява с необходимостта от оптимизиране и приоритизиране на разходите при създала се ситуация, но обявеното извънредно положение и неприсъствен учебен процес изисква допълнителни инвестиции за създаването на нови Wi-Fi зони в места с концентрация на деца без достъп до интернет, на хранилища за образователни ресурси, портал за обратна връзка и други интернет приложения, интеграция на различни образователни платформи, както и услуги по поддръжка, разгръщане и управление на портал и платформа за обучение от разстояние”, уточнява просветният министър.
Източник: www.monitor.bg