16-годишен ученик е припаднал от препиване с алкохол, след като се забавлявал със свои връстници, съобщиха от полицията. Младежът е бил открит в петък малко преди полунощ на ул. "Обединение" в близост до сградата на Общинската администрация в град Мадан. Момчето веднага е било откарано в местния център за спешна помощ, където му направили промивка на стомаха. Не след дълго той се свестил, а дрегерът отчел 1,50 промила алкохол. Впоследствие станало ясно, че ученикът заедно с компания празнували рожден ден на свой близък в заведение и успели да се почерпят доста сериозно. „В момента колегите работят по случая, изяснява се в кое заведение са празнували и кой е сервирал алкохола“, коментира говорителят на полицията в Смолян Цветелина Черкезова.
В същото време 12% от децата в България се отглеждат от родителите си от разстояние, като общуват с тях по скайп. Също така 52% от децата се възпитават в непълни семейства. Тези данни изнесе шефката на Синдиката на българските учители Янка Такева, която участва в конференцията - "Партньорство училище - родители". Родителите стават все по-тревожни по отношение на възпитанието на децата си, като компенсират това с повишени изисквания към учителите, заяви проф. Нели Бояджиева от Софийския университет.
"Колегите от Видин казват, че ако ние не сме, за да проследим ученика - дали се е нахранил, дали е на топло, дали се е прибрал, дали си е купил учебници и дали редовно се подготвя за следващия учебен ден, няма кой да погледне това дете", коментира Янка Такева трудностите на учителите, които работят с ученици, на които родителите са на работа в чужбина. Такева добави, че "със смартфоните и по скайпа това дете си говори със своите родители, но те не знаят дали то е вкъщи, на улицата или на друго място". Никой от нас - учителите и директорите, не може да замести майката и бащата в училище, с тези думи се обърна председателят на СБУ към учителите, училищните директори и представителите на родителските организации, участващи в конференцията.
Янка Такева постави и въпроса за нарушения баланс в комуникацията между родителите и училището. Тя попита "кой докъде и как трябва да се намесва в работата на образователната система и да определя политиките за развитието й". Трябва да се намери баланса на доброто общуване в образованието и в основата на него да стои доверието, каза Такева. На форума бяха представени добри практики за взаимодействие между училище, родители и ученици, за да се постигне максимално партньорство за създаване на по-добра образователна среда и за активно ангажиране в него както на училищната общност, така и на родителите, пише БТА.
Източник: www.dariknews.bg www.monitor.bg