+ Предложи новина
25.02.2019

Просветният министър обяви резултатите по връщането на децата в училище за колосални

Просветният министър обяви резултатите по връщането на децата в училище за колосални

  40 000 деца, които не е било възможно досега да бъдат обхванати от образователната система, са записани в училище в страната след масирани акции на екипи от всички държавни институции. Това съобщи в Пампорово министърът на образованието Красимир Вълчев в отговор на въпрос как да върнем децата в училище.

 "Аз децата няма да ги върна. Ще ги върнат координираните усилия на институциите. Учителите, социалните работници, полицаите, общинските служители са армията от хора, на която ние разчитаме. Това, което сме направили и има още доста неща, които трябва да направим е да подкрепим тези хора да създадем добрата организация. Сам учител не може да отиде, особено в най-проблемните части, не може да убеди родителите, в някои случаи е и обект на агресия.

 Когато отидат заедно обаче се чувства в по-голяма степен силата на държавата. Взаимодействието на институциите и резултатите от този механизъм показват това - имаме над 40 хиляди новозаписани. Да, една част от тях до 5-6 години, тоест, благодарение на самия минимизъм, може би по-малко. Но дори да говорим за 32-33 хиляди, а не за 40 хиляди това пак е колосален резултат", коментира Вълчев.

 Той отбеляза, че записването е само първоначалната стъпка, като ще е много по-трудно осигуряването на ежедневната посещаемост на училище от децата, а още по-трудно ще е да се направи така, че те да усвоят ключови компетентности. "Говоря не само за знания, а за умения и отношения. Всъщност в образованието така идва резултатът - количествените натрупвания водят до качествени изменения. Трябва децата да ходят на училище 12 години, две години преди това още, за да усвоят всички ключови компетентности. Ако едно дете не ходи редовно на училище, много лесно се натрупват дефицити. Още повече ако не е ходило на детска градина, когато е в семейство с небългарски майчин език.

 Формулата е ранно обхващане в детска градина, координирана работа на институциите за осигуряване правото му на образование, което е задължение на родителите. Трябва да осигурим задължително правото на образование. Като подкрепа за всяко дете. Тази подкрепа включва и мотивирани и креативни учители", каза Вълчев.
Той съобщи, че МОН стартира два проекта по ОП Наука и образование за интелигентен растеж - за допълнително обучение по български език в детските градини и за допълнително обучение за преодоляване на образователни трудности в училищата по всички предмети. Тези допълнителни часове ще бъдат задължителни, обвързани с отсъствия и спиране на помощи.

 Вълчев участва в партньорски форум на Института за интегрирано управление на общините на Варненския свободен университет „Черноризец Храбър” и Областна администрация – Смолян. Той бе лектор пред 150 кметове, общински експерти, представители на висшето и средното образование и на бизнеса от Смолянския регион и страната.

Източник: www.marica.bg

Оценка 4.84 от 32 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ