Специални градски автобуси ще превозват децата до училищата и ще ги връщат обратно по домовете. Идеята е на кмета Здравко Димитров и ще се обсъжда от широк кръг специалисти в Община Пловдив. Целта е да създадем по-добри условия за придвижването на учениците, а едновременно с това да намалим трафика в града в час пик сутрин, когато голяма част от родителите си возят децата на училище с коли, обясни Здравко Димитров. Той напомни, че в много други градове по света, включително и в Европейския съюз, отдавна е въведена практиката за ученически превози.
Идеята е да се разкрият няколко допълнителни линии само за ученици и евентуално - за студенти. Един от маршрутите например може да започва от „Тракия”, да преминава през центъра, където има няколко училища - „Паисий Хилендарски”, „Душо Хаджидеков”, „Патриарх Евтимий”, „Св. св. Кирил и Методий”, а оттам да продължи до Английската и Руската гимназия.
Сега с градския транспорт децата пътуват по един час, че и повече, за да стигнат от „Тракия” до двете гимназии, разсъждава кметът. Според него необходимостта от такъв специализиран превоз до ЕГ „Пловдив” и ЕГ „Иван Вазов” ще се повиши многократно, ако се вземе решение в съседство с двете учебни заведения да се построи новата сграда на Математическата гимназия. Разписанието на рейсовете ще бъде съобразено с началото на учебните занятия както за първа, така и за втора смяна, а също така и с приключването им, когато децата се връщат по домовете. Автобусите трябва да са в един цвят, например жълт, да имат табели, че са за превоз на ученици, и да са придружени от общински охранители, предлага Здравко Димитров.
Както за целия градски транспорт, така и за специализираните бусове ще важат преференциалните карти. Учениците и тази година продължават да плащат с намаление по 16 лева на месец за всички рейсове в Пловдив. Разликата до 50 лева - цената на абонаментната карта извън преференциите - се покрива от градския бюджет и за сметка на транспортните фирми.
Разкриването на бъдещата услуга задължително ще бъде обсъдена с превозвачите, които обслужват 29-те градски линии. Ще питаме какво е тяхното мнение и препоръки при организирането на нов вид превоз, подчерта Здравко Димитров. Един от вариантите е изискването за допълнителните ученически линии да бъдат заложени в новата обществена поръчка, която предстои да бъде обявена за осем градски линии. Договорът за обслужването им изтича през април.
Източник: www.marica.bg