+ Предложи новина
11.03.2015

Отворено писмо по казуса на Национална гимназия за древни езици и култури

Отворено писмо по казуса на Национална гимназия за древни езици и култури

  Министерство на културата обвиняват Училищното настоятелство на НГДЕК в манипулиране на общественото мнение и с отворено писмо внасят яснота по казуса. Според ведомството учебните занятия в Национална гимназия за древни езици и култури са преместени без изрична писмена заповед в сградата на бившето 13-то училище, находяща се на ул. „Св.Св. Кирил и Методий” № 63. Освен това от министерството опровергават редица обвинения по отношение на изпълнението на дейностите по проекта:

 

  1. Екипът за управление на проекта не е подменян по време на изпълнението на проект „Реконструкция и модернизация за осигуряване на достъпна среда и провеждане на енергоефективни мерки при ремонт на Национална гимназия за древни езици и култури (НГДЕК) „Константин Кирил Философ”.
  2. Обявената от Министерството на културата обществена поръчка е с предмет: Сформиране на екип за организацията, администрирането и управлението на проекти: ВG161РО001/1.1-05/2008/001-018 „Реконструкция и модернизация за осигуряване на достъпна среда и провеждане на енергоефективни мерки при ремонт на Национално училище по изкуствата „Панайот Пипков", гр. Плевен" , ВG161РО001/1.1-05/2008/001-019 „Реконструкция и организация за осигуряване на достъпна среда и провеждане на ефективни мерки при ремонт па Национално училище за танцово изкуство гр. София", ВG161РО001/1.1-05/2008/001-020 „Реконструкция и модернизация за осигуряване на достъпна среда и провеждане на енергоефективни мерки при ремонт на Национална гимназия за древни езици и култури „Константин Кирил Философ” и е обявена на 20.06.2013 година. С Решение от 16.07.2013 г. е прекратена процедурата за възлагане на обществената поръчка по обособена позиция № 3 – Счетоводител.
  3. Не отговаря на истината твърдението, че сключените договори с екипа за управление на проектите са със срок 12 месеца, когато проектът е с продължителност 24 месеца. Договорите са на стойност съответно за ръководител - 28 700 лв. без ДДС и за координатор - 27 400 лв. без ДДС, общо за трите проекта. С избраните изпълнители са сключени и договори със срок до края на изпълнението на проектите.
  4. По отношение твърдението, че дейността по посочените договори е приета и отчетена пред декември 2014 г., четири месеца преди приключване на проекта, следва да се има предвид следното: касае се за три проекта, изпълнявани по Оперативна програма „Регионално развитие”, два от които са отчетени от Министерство на културата през декември 2014 година. Дейностите по договорите на екипа за управление са изпълнени в тяхната цялост и за възложителя, в случая Министерство на културата, е налице задължение да уведоми Агенцията по обществени поръчки за тяхното изпълнение. Твърденията в писмото показват не само непознаване на правилата за изпълнението на проекти, финансирани по Оперативните програми, но и на правилата на провеждане на обществени поръчки. 5. По отношение това, че е назначен служител от Министерство на културата като счетоводител по проекта – същото не е закононарушение, такава законова възможност е регламентирана в Постановление № 330 от 5 декември 2011 г. на Министерски съвет.
  6. Твърденията за наличието на азбест в конструкцията са несъстоятелни и не отговарят на истината, още повече че Министерство на културата е предприело всички мерки и съответно етернитовите преградни стени са били отстранени. Това е така и съгласно Протокол № 8/26.09.2014 г. от извършен Анализ на прахови проби от въздуха в помещения на Националната гимназия за древни езици и култури "Константин Кирил Философ" в София на ул."Баба" № 16 в "Модерно предградие", който е публикуван и на страницата на Министерство на културата на 24.02.2015 г. 
  7. Спекулация са и твърденията относно подмяната на дограмата. Проектът не предвижда цялостна подмяна на дограмата и такава не е извършвана, тъй като голяма част от нея е подменена в предишен период от ръководството на училището.
  8. По отношение компрометираната гръмоотводна инсталация – Министерство на културата заявява, че се касае не за некачествено изпълнение, а за злонамерени действия, допуснати в резултат на лошо стопанисване на сградата.
  9. Рампите за хора с увреждания са разположени в границите на имота, същите функционират. Достъп до училището и до асансьора има и откъм двора на училищния двор. Още повече, че вратата на официалния вход е постоянно заключена от училищното ръководство, което наистина прави рампите за хора с увреждания неизползваеми.
  Провеждането на нормален учебен процес е в задълженията на директора на училището и на учителите от гимназията. С действията си Министерството на културата не нарушава нормалното протичане на учебните занятия, дори напротив. Заповедта за преместване на учебните занятия е 29.01.2015 година и на директора на училището е даден един достатъчно дълъг срок за поетапното преместване на учебните занятия в рамките на зимната ваканция на учениците, без това да доведе до нарушаване на учебния процес. Не може да бъде вменяван като отговорност на Министерство на културата фактът, че ученици не посещават учебни занятия, санкциите за такива ученици са от компетентността на училищното ръководство и то следва да предприеме адекватни мерки за преустановяване на тази порочна практика.  

Източник: www.actualno.com
Оценка 4.89 от 27 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ