След изминалата трудна година за образователната система заради COVID пандемията и обучението в електронна среда Министерството на образованието анализира в момента резултатите от дистанционното обучение. Има положителни тенденции: резултатите от изпитите на учениците са добри, повишиха се дигиталните умения. Това заяви заместник-министърът на образованието и науката Евгения Пеева по време на Кръгла маса на министрите в рамките на Световната среща за образование.
Пандемията обаче е обърнала положителната тенденция от последните години за намаляване на броя на отпадналите от системата на образованието деца. "Имаше негативен ефект както върху учениците, така и върху учителите и върху уязвимите групи", коментира зам.-министър Пеева. По време на срещата тя заяви, че МОН разработва указания и мерки, за да е подготвена системата за следваща вълна на пандемията и да започне безпроблемно новата учебна година. "Сред мерките е информационната кампания съвместно с Регионалните управления на образованието за ваксиниране на учителите и заетите в детските градини", посочи Пеева.
Срещата, организирана от ЮНЕСКО, събра онлайн представители на над 50 държави и организации по света, които дискутираха негативното влияние на COVID кризата върху образованието по целия свят.
Източник: www.monitor.bg