+ Предложи новина
23.10.2017

Обвиниха училище в разделяне на децата на база социален статус и етнос

Обвиниха училище в разделяне на децата на база социален статус и етнос

  СУ "Св. Климент Охридски" в Ловеч дели ученици в класове на база социален статус и етнически произход. Това съобщи "Движение 21" с мейл до медиите. Извода направили жители от града, които и подали сигнал до партията. Според сигналите училището приема и разпределя първокласници в паралелки на база на социалния статус и етническия произход на родителите им, пише в сигнал, изпратен до зам.-председателя на Движението Данаил Георгиев.

 Според жителите на Ловеч тази практика на предварителна селекция на децата и групирането им в два различни класа – един за деца с „добри“ социално положение и произход и друг за деца на социално слаби родители, предимно от ромски етнически произход, се осъществява вече няколко години. По този повод родители на първокласници са внесли няколко писма в Регионалното управление на образованието към МОН в Ловеч. "В града е публично известно, че още преди да пристъпят прага на училището децата биват преценявани според социалния статус и етническия произход, а определени родители увещавани в разговори с учители на четири очи и по телефона да записват бъдещите ученици в „българския клас“, се казва в сигнала.

 Родителите заявяват, че по време на инициираната от училищното ръководство Лятна академия „Повече заедно“, с цел да направи плавен и приятен прехода от детска градина към училище, времето прекарано с учениците се използва отново за „правилно разпределяне“ на децата в бъдещите паралелки. "Сбиванията са ежедневие, включително групови саморазправи с участие на по-големи роднини и на родители", се казва в съобщението на "Движение 21".

 „С основание гражданите на Ловеч са обезпокоени от средно- и дългосрочните последствия от модела, практикуван в училище „Св. Климент Охридски“. Той възпроизвежда и затвърждава негативните стереотипи и дискриминационни нагласи спрямо различните етноси. Задълбочава проблемите с дефицита на знания и свързаните с тях компетентности, бедния речников запас и недоброто владеене на книжовния български език у учениците от социално слаби и от ромски семейства. В допълнение, обременява с този проблем и попадналите в „грешния“ клас деца от български произход, които са недостатъчно на брой за да послужат като положителен пример и да въведат модел за поведение и общуване, базиран на общоприетите норми, правила и ред. Чрез „малцинствените“ класове в училището, а и в обществената среда на Ловеч, ще се затвърждават агресията и насилието като обичайни прояви в отношенията между хората“, каза зам.-председателят на „Движение 21“, който е родом от Ловеч.

Източник: www.actualno.com

Оценка 4.85 от 34 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Последно търсени:
Уроци по Народни танци София Надежда
Частни уроци по Немски Люлин
Курс по Немски Варна
Частни уроци по Литература София
Примерни тестове по История
Уроци Китара
Английски b2
Online уроци по Английски език
Тест по Английски език
Матура Български език
Езикови центрове София
Курс Английски Сугестология
Спортни танци Стара Загора 2014
Италиански език за начинаещи
Йога дишане
Модерен Балет София
Модерен Балет за деца Пловдив
Фризьорски курс Плевен
Учител по Български език и Литература
Учи Английски
Тренировки по Футбол за деца в Плевен
Курсове разговорен Английски
Йога в Пловдив
Курсове за Козметика
Езиков център София адрес
Уроци по Плуване за възрастни
Курсове за Уеб Дизайн
Модерен Балет Стара Загора
Индивидуални уроци по Английски Бургас
Курсове по Английски език Варна
Уроци по Математика София Сердика
Фитнес тренировки за начинаещи
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ