+ Предложи новина
24.09.2019

Нов проект предвижда създаването на държавно училище по компютърни системи във Варна

Нов проект предвижда създаването на държавно училище по компютърни системи във Варна

 В ход на обсъждане е нов проект за създаването на държавно училище по компютърни системи и компютърно моделиране във Варна, заяви образователният министър Красимир Вълчев преди официалното откриване на новата учебна година в Икономическия университет.

 Проектът се подготвя в партньорство с Икономически и Техническия университети в града, като общината също е поела ангажимент да се включи. В началото новото заведение ще бъде под шапката на МОН. Така Варна ще бъде един от центровете за развитие на информационните технологии у нас. Просветният министър смята, че аналогични учебни заведения би трябвало да има във всички областни градове, макар че такава стъпка едва ли щяла да се реализира. „В по-малките центрове обаче можем да ползваме и развиваме съществуващите природо-математически гимназии“, посочи Вълчев, предаде БТА.

 Според него през следващите години ще бъде от изключителна важност страната ни да разполага със специалисти в областите на компютърното моделиране и дигиталната креативност, като от това ще зависи дали ще бъде в изпреварващо или догонващо положение спрямо другите държави. Това е причината министерството да предприеме стъпки предметът по компютърно моделиране да бъде въведен в трети клас, в гимназиален етап да се разшири процентът на приема в профили и професии, свързани с компютърните системи и информационни технологии, а на национално ниво да действа програма „Старт за IT кариера“, насочена към гимназисти, които не са в паралелки, свързани с технологиите, обясни Вълчев.

 През следващите 10 до 15 години ще има повсеместен недостиг на кадри, във всички сектори. Затова според министъра трябва да се увеличи приемът в инженерни, педагогически, аграрни и природо-математически специалности във висшите училища, тъй като в тези сектори недостигът ще е най-драматичен. „Университетите трябва да са готови през следващите десетилетия да работят с по-малко студенти, но срещу по-високо финансиране“, каза още Вълчев.

 Паралелно с развитието на обучението в сферата на високите технологии трябва да се работи и за интеграцията на децата в училище, допълни Вълчев. По думите му основните стъпки са задължителната детска градина и мотивацията на учителите. Държавата с всичките си инструменти трябва да направи така, че децата да се върнат в училище и да го посещават редовно, каза Вълчев. И уточни, че това е причината да се предприемат законовите промени, които предвиждат спирането на всякакъв тип помощи за родители, чиито деца не посещават часовете. Като проблем министърът открои и ранните бракове. По думите му обаче те се доказват много трудно, тъй като най-често става дума само за съвместно съжителство. „Има положителни промени в ромските общности, увеличават се тези, които искат децата им да учат и то извън сегрегираните училища, вдига се средната възраст на ранните бракове, както и броят на годините, през които младежите учат“, посочи Вълчев. Те обаче не са недостатъчно и неравномерни за различните региони и общности.

Източник: www.monitor.bg

Оценка 4.89 от 27 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ