+ Предложи статия
11.02.2016

Никой от МОН не уважи дискусията, посветена на гражданското образование

Никой от МОН не уважи дискусията, посветена на гражданското образование

  Според изследване "Какво ви задържа в България и какво ви привлича в чужбина?", около 86% от младите хора отговаряли: "Нищо не ме задържа в България". Допитването е направено от Съюза на българските учители (СБУ), разказа председателят на СБУ към КНСБ Янка Такева. Второ изследване от СБУ показвало, че в преподаването е водещ образователният компонент, а не възпитателният. Резултатите бяха споменати на провелата се в сградата на Българския червен кръст (БЧК) кръгла маса на тема „Патриотичното, гражданското и религиозното възпитание на българската училищна младеж“. Никой от Министерство на образованието и науката (МОН) не уважи дискусията, посветена на гражданското образование. Новоизбраният просветен министър Меглена Кунева била заета, но на форума не дойде и нито един представител на ведомството, което не остана незабелязано от участниците. "Къде отиде гражданското, общественото образование? Къде отидоха онези ценности, които ни правеха да бъдем достойни синове не само в семейството си, но да бъдем достойни граждани на обществото и на държавата си?" Тези въпроси постави Янка Такева, която изнесе доклад за ролята на средното образование във формирането на граждански ценности.

 Думата "възпитание" се споменавала само на две места и в новия образователен закон, за което от СБУ се е борили поне да бъде споменато, подчерта Такева. "Национализмът след Втората световна война се раздели на две доктрини - на агресивен и на модерен, градивен национализъм", заяви акад. проф. д-р Григор Велев, председател на Българската академия за науките и изкуствата (БАНИ). Той очерта измеренията на двата вида национализъм. Агресивният национализъм се изразява в ксенофобия, шовинизъм, расизъм, антисемитизъм. Патриотизмът, родолюбието, държавността, националната идентичност са проявите на градивния национализъм. По думите му, образованието и възпитанието на учащите се е двуединен процес. Националното възпитание на младите трябва да започне първо в семейството. След това идва ролята на българското училище, в което трябва да възродим нашите национални традиции, убеден е акад. Велев.

 По думите му, задължително трябва да се организират ученически екскурзии по историческите места, както преди. Историята, българската литратура и географията пък трябвало да се преподават от хора с ярко национално излъчване, убеден е проф. Велев.

Източник: www.news.bg

Оценка 4.84 от 32 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Последно търсени:
Школа за Модерни танци Варна
Уроци по Биология и Химия Пловдив
Уроци по Китара София цени
Френски език за начинаещи онлайн
Народни танци за деца Пловдив
Индивидуални уроци по Испански цени
Курс по Гръцки език Пловдив
Текстове на Английски език
Swing танци София
Интензивни курсове по Английски
Курс по Английски език on vimeo
Брейк танци Пловдив
Английски видео уроци
Разговорник Немски
Тренировки по Футбол за начинаещи
Бокс тренировки видео
Разговорник Немски
Народни танци София Студентски град
Курсове по Норвежки език
Тренировки по Футбол за деца в Левски
Английска граматика онлайн
Урок по Плуване
Школи за Народни танци в Пловдив
Школи по Английски език
Курс по Психология
Предлагам частни уроци по Френски
Компютърна грамотност книга
Английски за начинаещи онлайн
Танци Хип Хоп
Подготовка за матура по Английски език online
Йога студио
Хип Хоп танци София
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ