+ Предложи новина
11.02.2016

Никой от МОН не уважи дискусията, посветена на гражданското образование

Никой от МОН не уважи дискусията, посветена на гражданското образование

  Според изследване "Какво ви задържа в България и какво ви привлича в чужбина?", около 86% от младите хора отговаряли: "Нищо не ме задържа в България". Допитването е направено от Съюза на българските учители (СБУ), разказа председателят на СБУ към КНСБ Янка Такева. Второ изследване от СБУ показвало, че в преподаването е водещ образователният компонент, а не възпитателният. Резултатите бяха споменати на провелата се в сградата на Българския червен кръст (БЧК) кръгла маса на тема „Патриотичното, гражданското и религиозното възпитание на българската училищна младеж“. Никой от Министерство на образованието и науката (МОН) не уважи дискусията, посветена на гражданското образование. Новоизбраният просветен министър Меглена Кунева била заета, но на форума не дойде и нито един представител на ведомството, което не остана незабелязано от участниците. "Къде отиде гражданското, общественото образование? Къде отидоха онези ценности, които ни правеха да бъдем достойни синове не само в семейството си, но да бъдем достойни граждани на обществото и на държавата си?" Тези въпроси постави Янка Такева, която изнесе доклад за ролята на средното образование във формирането на граждански ценности.

 Думата "възпитание" се споменавала само на две места и в новия образователен закон, за което от СБУ се е борили поне да бъде споменато, подчерта Такева. "Национализмът след Втората световна война се раздели на две доктрини - на агресивен и на модерен, градивен национализъм", заяви акад. проф. д-р Григор Велев, председател на Българската академия за науките и изкуствата (БАНИ). Той очерта измеренията на двата вида национализъм. Агресивният национализъм се изразява в ксенофобия, шовинизъм, расизъм, антисемитизъм. Патриотизмът, родолюбието, държавността, националната идентичност са проявите на градивния национализъм. По думите му, образованието и възпитанието на учащите се е двуединен процес. Националното възпитание на младите трябва да започне първо в семейството. След това идва ролята на българското училище, в което трябва да възродим нашите национални традиции, убеден е акад. Велев.

 По думите му, задължително трябва да се организират ученически екскурзии по историческите места, както преди. Историята, българската литратура и географията пък трябвало да се преподават от хора с ярко национално излъчване, убеден е проф. Велев.

Източник: www.news.bg

Оценка 4.84 от 32 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ