+ Предложи новина
18.11.2019

МОН ще се опита да намали отсъствието от лекции на студентите

МОН ще се опита да намали отсъствието от лекции на студентите

  Министерството на образованието подготвя Стратегия за висшето образование след 2020 г., с която ще се опита да намали неприсъствието на студентите в държавните университети. Най-вероятно ще се прибегне до въвеждането на подобно на дуалната форма обучение в средното образование. Това каза просветният министър Красимир Вълчев по време на кръгла маса на тема: „Висшето образование в България - предизвикателства и решения“, организирана от Софийския университет „Св. Климент Охридски“, цитиран от БГНЕС.

 Преди дни на подобна дискусия, но със студенти от УНСС, министърът призна, че проверките на ведомството му в 4 висши училища са показали, че средната посещаемост на лекциите е 15-20%.

„Ако искаме да имаме по-качествено образование и да придобият повече знания и умения, студентите трябва да са по-въвлечени в образователния процес. Редовната форма на обучение е най-високо финансирана, тя е и най-полезна. Осъзнавам, че немалка част от студентите не могат да съчетават ученето с работата, но затова има и други неприсъствени форми“, заяви Вълчев, припомняйки започналите преди няколко години реформи във висшето образование.

 „В последните години направихме една много голяма промяна - преструктурирахме и намалихме приема, но по-важното е, че го преструктурирахме и насърчаваме профилната оптимизация. Над 25 професионални направления нулирахме приема, намалихме социално, стопанските и правни науки - намалихме с над 50% приема“, посочи министърът и добави, че през 1990 г. 30% от завършващите средно образование са се включвали в системата на висшето образование, преди 2-3 години те са били 83% и вероятно догодина приемът в държавните университети ще бъде около 50-60%. Според него основното предизвикателство пред висшето образование е как то да стане по-конкурентно на все по-глобализиращия се образователен пазар. За да се случи, по думите му е необходимо да се прави повече наука, да се инвестира в млади преподаватели и образованието да служи за развитието на обществото.

 „Най-голямото предизвикателство обаче е университетите ни да бъдат свързани с европейски университетски мрежи, да се подготвят за епохата на цифрова трансформация, изкуствения интелект, да променят учебните си програми, да вплетат в по-голяма степен хоризонталните умения и да се подготвят за учене през целия живот. В следващите десетилетия хората няма да сменят работните си места, те ще сменят професии. Висшето образование ще трябва постоянно да надгражда и ще се наложи да карат по няколко магистърски степени в период през 10 г.“, обяви той.

Източник: www.segabg.com

Оценка 4.91 от 23 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ