+ Предложи новина
08.05.2015

МОН с положително мнение за предмета "мислене"

МОН с положително мнение за предмета

  От Института за прогресивно образование предлагат да се въведе нов учебен предмет "мислене", който да замени сегашния – "информационни технологии". Зам.-председателя на Управителния съвет на Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ) и председател на Института за прогресивно образование Явор Джонев, каза, че сегашното учебно съдържание по информационни технологии от първи до 12 клас не е адекватно и губи времето на учениците.

  Затова изцяло трябва да се обнови съдържанието и методите на преподаване по този предмет към мислене, творчество, дизайн и информатика. "Методите на преподаване, целевите компетентности, съдържанието на учебния предмет "мислене", междупредметните връзки, програмата за преквалификация на учителите и оценката на качеството ще бъдат създадени от работна група с участието на ИКТ асоциациите, експертни неправителствени организации, образователни институции и Министерството на образованието и науката в съответствие с най-добрите световни практики", заяви Джонев. Той добави, че учителите по този нов предмет ще бъдат специално обучени, за да подпомагат колегите си по всички други предмети да развиват същите компетентности.

  "Чрез новия предмет "мислене" у учениците ще се изграждат умения за решаване на проблеми, както и способности за разсъждение, моделиране и творчество по произволни въпроси", обясни идеята си Джонев. По думите му информационните технологии ще са вградени в процеса на учене и така учениците ще придобиват и уменията за работа с тях. "Предметът "мислене" ще замени сегашното учебно време, заделено за информационните технологии в училище, като при него ще се постигат много по-добри резултати", смята още експертът. По думите му МОН се отнася положително към тази идея и ще бъде създаден екип, в който ще участват университети, представители на МОН и на софтуерната индустрия.

  "Този екип ще разработва съдържанието на новия предмет "мислене" и ще го изпробва в реална среда, но това ще е дълъг процес и ще отнеме вероятно няколко години", обясни Джонев. Той съобщи, че от следващата година отделни уроци по "мислене" ще започнат да се въвеждат пилотно с учители на определени места.

  "Това е дейност за развитие и изследване на резултатите, която задължително трябва да бъде извършена преди да сме сигурни, че този предмет може да се въведе в цялата ни образователна система", каза експертът. По думите му подобен предмет няма в цялостната образователна система на друга държава, но има успешни проекти за него, прилагащи се в образованието на Финландия, Сингапур, САЩ.

Източник: www.vesti.bg

Оценка 4.84 от 32 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ