+ Предложи новина
08.02.2021

МОН проучва нагласите сред родителите за масово тестване на учениците

 Училищата са готови за един час да превключат към онлайн обучение. Това заяви образователният министър Красимир Вълчев пред БНР и посочи, че и в момента близо 30 000 учители работят едновременно и в електронна и присъствена среда.

 „Реагираме за зависимост от ситуацията. Ако се повиши броят на заразени, по-добре по-бързо и за по-кратко време да превключим на обучение в електронна среда за по-голям процент от учениците, за да може след това по-бързо да се върнат в класните стаи, отколкото да допуснем още по-голямо увеличение на броя на заразените”, обясни той. Вълчев призова да се пазят и да спазват мерките, да носят маски с по-висока степен на защита, тази седмица от МОН са препоръчали междучасията да започват с проветряване, да правят почивки в часа от носене на маски.

 „Всички са надяваме май-юни да имаме малко повече време за компенсиране на изоставанията и ще бъде по-добра ситуацията”, каза още министърът. По думите на Вълчев при учениците 1-4 клас имало по-малко пропуски, отколкото предходни години. Тази година не са се провеждали екскурзии, нямаше и грипни ваканции. „Този срок, ако се задържат учениците от начален етап се задържат по този начин на 80—90 % в класните стаи, ще е успех”, заяви министърът. Според него третата вълна ще бъде последна. „Освен затопляне, ще има и колективен ефект от имунизацията, който ще се усети и при 20-30% ваксинирани”, каза той. Министърът очаква броят на желаещите да се ваксинират учители да нараснат. Сега те са около 24%, като 5-6% от педагозите вече са изкарали коронавируса. „Ако имаме достатъчно ваксини, убеден съм, че голям процент от учителите и обществото, ще се ваксинират”, заяви Вълчев. По думите му 90% причините за по-малкото желаещи е първоначална предпазливост, да не са от първите.

 В момента МОН проучваме и нагласите сред родителите за масово тестване на учениците. „Ако го предприемем, ще имаме по-добра картина и ще управляваме по-добре пандемията. Проблемът, е че резултатите са валидни за съответния ден”, обясни министърът. Той се надява да има възможност учениците да бъдат тествани няколко пъти и апелира родителите да се възползват от нея.

 Просветният министър каза, че от МОН са отговорили на омбудсмана относно искането ѝ за отмяна на изпити за 4-и и 10-и клас. Вълчев обясни, че един от аргументите бил лошата епидемична обстановка, който обаче може да не е на дневен ред, когато предстои изпитите да бъдат положени. „Не може да презюмираме, че юни епидемичната обстановка ще бъде по-лоша, за да отменим изпитите”, заяви министър. Вторият аргумент бил, че учениците имали пропуски в знанията и учители и родители се притеснявали. „Ролята на външното оценяване е да видим тях какви пропуските, никой ученик няма да отпадне от образователната система”, обясни Вълчев защо и този аргумент не е валиден. По отношение на матурите пък той обясни, че април ще се направи анализ кои теми да отпаднат. Апелирам кум учениците да четат и да учат всичко. Четенето извън конспекта помага повече, призова министърът.

Източник: www.monitor.bg

Оценка 5 от 22 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ