+ Предложи статия
28.02.2020

МОН обмисля да включи природните и обществените науки в изпита след 7 клас

 Имаме намерение да предложим интегрален изпит в седми клас от 2022/2023 учебна година, но е необходима добра комуникация с учителите и родителите, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на пресконференция в МОН в отговор на въпрос дали ще има интегрален изпит след седми клас и кога се предвижда да бъде въведен. Сега учениците в седми клас имат национално външно оценяване по български език и литература и по математика, с оценките от които кандидатстват за прием в гимназиите, но има и мнения, че трябва да има и въпроси от природните и обществените науки.

 "Част от аргументите за интегралния изпит са свързани с това, че не можем да пренебрегнем природните и обществените науки, а математиката, българският език и литературата са атестат за придобитите компетентности на учениците", обясни министър Вълчев. "Не го правим само заради учителите по природни и обществени науки, а го правим, защото всеки ученик трябва да придобие хармоничен микс от знания, умения и компетентности. Всеки изпит и този преход, който се опитваме да направим към компетентностния подход, предполага да има по-малко заучаване, наизустяване, правим и промени в учебните програми по природни науки и по география. Тя е и природна наука, но и обществена наука."

 "Изчистваме голяма част от понятията и искаме децата да формират интелигентност, да са четящи, да изградят умения и ако се погледне изследването PISA, се вижда, че прилича повече на изпит за интелигентност, на тест за интелигентност", коментира министър Вълчев. Той отбеляза, че и у нас трябва да направим този преход.

 "Много ми се иска да успеем да мерим формираната интелигентност на учениците в резултат на натрупването на знания, но не на конкретни знания, а в резултат на това, че сме успели да ги направим четящи хора, и по този начин - те ще бъдат знаещи и можещи", заяви образователният министър.

 Имаме едно прекалено фиксиране върху изпитите след седми клас, и то е заради това, че те определят - малко или много, по-нататъшните образователни и житейски възможности на детето, коментира министър Вълчев. Той добави, че "се получава едно нежелано стратифициране на системата на гимназиалното образование и се иска по-голям брой училища и повече професионални гимназии да бъдат желани от учениците в гимназиален етап".

Източник: www.dariknews.bg

Оценка 4.83 от 36 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Последно търсени:
Частни уроци по Български
Курс Английски език Русе
Тренировки по Волейбол Варна
Уроци по Английски език за начинаещи онлайн
Уроци по Френски език София
Матура Английски език
Уроци Английски
Индивидуални курсове по Йога
Салса и Латино танци
История за 6 клас
Гръцки език начинаещи
Фризьорски курс Сливен
Пилатес упражнения за гръбнака
Индивидуални уроци по Английски Варна
Урок по Китара за начинаещи
Курс Немски София
Онлайн обучение по Английски език
Народни танци София център
Курс Фризьорство София
Класически Индийски танци
Уроци по Английски език Овча Купел
Китара уроци
Салса парти
Уроци по Английски София цени
Курсове за Фризьор Сливен
Руски език за начинаещи
Частни уроци по Биология в Пловдив
Английски език за 2 клас
Курсове за Грим
Урок по Народни танци
Уроци по Салса Варна
Спортни танци за деца София
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ