Мадлен Христова, която е в конфликт на интереси заради работата си в Центъра за контрол и оценка на качеството на училищното образование (ЦКОКО) и като учител на седмокласници, ще трябва да напусне и двете работни места. Това каза зам.-министърът на образованието Диян Стаматов по време на официално събитие в София.
Как ще коментирате случая с учителят по математика Мадлен Христова и съмненията в резултатите от матурите по математика седмокласниците в 125 СОУ?
В 125 СОУ има един много ценен екип от колеги, които са част от добрата математическа история на София. Проблемът е ясен, тук има конфликт на интереси работи както в центъра по изготвяне на изпитни въпроси, така и за съжаление си е позволила да преподава на ученици, които се явяват на матури. За съжаление колежката ще трябва да остане без работа и на двете места, въпреки нейният изключително добър професионализъм по математика - не може да си позволи човек да работи в център по подготовка за изпитни задачи и в училище да преподава на ученици. Това е конфликт и на интереси и нейна лична грешка, която за съжаление в края на своята трудова кариера ще трябва да я плати.
Имате ли съмнения относно резултатите на децата?
Не, никакви. Няма толкова гениален учител в страната, който за пет месеца да подготви ученици за шестици - колкото и да ни се иска няма как да стане. Но това не бива по никакъв начин да е петно върху 125 СОУ „Боян Пенев.“
Въпросите на матурите сякаш с всяка година са по-лесни, а скалата за оценяване се намалява....
Скалата не е намалявана никога. Има една скала откакто матурите са започнали досега. Намалени са точките тази година при седми клас, но е имало години, които са били по-ниски като точки. Много е важно да се знае, че скалата измерва състоянието на този випуск в момента. Догодина ако тя е по-висока, това не означава, че знанията са по-добри. По-скоро съпоставимостта на поставените въпроси и реалните отговори на децата измерва скалата. Те са поставени при равни условия. Точките съответстват за всички, когато става въпрос за 5-ца, 6-ца или 4-ка. Така че равнопоставеността, като принцип е заложена.
Оптимист ли сте по отношение на българското образование?
Има много работа и много проблеми навсякъде, където се огледам – все проблеми. И обществото трябва непрекъснато да подпомага българския учител и българския директно, защото сами няма как да се справим. Ролята на родителят е много важна, той не бива да счита, че учителят ще се справи с всичко и винаги трябва да помага да са рамо до рамо. Звучи малко идеалистично, но е много важно и във всички трудни моменти е така – когато сме заедно всички можем да направим нещо, когато изолираме даден човек сам да си оправя проблема, няма как да се оправи...
Интервю на Евгения Гигова
Източник: www.actualno.com