+ Предложи новина
26.11.2016

Кунева: Има и пълни отличници сред ромите, които кандидатстват за стипендии

Кунева: Има и пълни отличници сред ромите, които кандидатстват за стипендии

  Програмата за подкрепа за ромски ученици да завършват успешно средно образование ще бъде една от най-контролираните, взела съм всички мерки за това. Това заяви вицепремиерът и просветен министър в оставка Меглена Кунева по време на днешния парламентарен контрол, предаде БГНЕС. Кунева отговори на Николай Александров от Атака относно отпускането на стипендии за ромски ученици. Има неразбиране в обществото за какво става въпрос относно Ромския образователен фонд (РОФ), заяви Кунева и уточни, че той е създаден през 2005 г. с решение на правителството между България, Хърватска, Чехия, Македония, Сърбия и Словакия. Тя увери, че основната мисия на фонда е да намали разликите в образователните нива между роми и не роми.

 Конкретният проект за подкрепа за ромски ученици да завършват успешно средно образование, бил създаден по инициатива на РОФ. По него МОН е бенефициент. „Целта му е да се подобрят образователните резултати на ромските ученици и успешното им завършване на средно образование, което от тук нататък ще даде и за икономиката и социалната политика малко повече въздух”, обясни вицепремиерът в оставка. 218 080 евро е финансирането, което, според Меглена Кунева, е нищожна сума на фона на почти 20 млн. лв., които са „отпускани за всякакви видове стипендии само за 2016 г.”. Просветният министър в оставка уточни, че бюджетните средства са предназначени единствено за 150 учители, които ще работят по проекта. Парите за стипендиите на 700 български ученици от ромски произход, от друга страна, се предоставяли изцяло от Фонда.

 Това ще бъде една от най-контролираните програми, взела съм всички мерки за това, зарече се Меглена Кунева. Тя коментира, че въпросът защо прагът за кандидатстване е "Добър", а не по-висок, бил повдиган многократно. „В този проект се поощряват и насърчават деца, на които се е наложило да преодолеят изключително тежки дефицити. За голяма част българският език не е майчин и едва попадайки в системата на образованието, започват да го учат. Това, че те все пак са стигнали до гимназиален етап с добър успех, е атестация за положени огромни усилия. Когато ги съпоставим с други български деца, е редно да отчетем, че те са имали много по-малък шанс”, убедена е Кунева. Тя заяви още, че от 1300 ученици, които към момента са кандидатствали по програмата, масовият случай е успех над 5, а имало и пълни отличници.

Източник: www.actualno.com

Оценка 4.83 от 35 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Последно търсени:
Уроци по Латино танци
Тестове по Английски за 8 клас
Народни танци уроци
Курсове по Гръцки
Матури Английски
Частни уроци по Английски език Пловдив
Компютърни курсове за деца
Модерен Балет за деца в Бургас
Графичен Дизайн София
Дистанционно обучение Математика
Компютърни курсове София
Летни курсове по Испански език
Уроци по Салса за начинаещи
Учи Английски
Курс по Английски език
Курс по Фотография Варна
Индивидуални уроци по Плуване Варна
Йога курсове Варна
Балетна школа Пловдив
Курсове Немски Варна
Матура за 7 клас по Математика 2013
Хип Хоп танци тренировка
Онлайн изучаване на Английски език
Български език за 7 клас
Да научим Немски
Индивидуални уроци по Плуване за деца
Уроци по Пиано София
Бокс тренировки дома видео
Немски за начинаещи онлайн
Уроци по Хип Хоп танци
Гръцки език за напреднали
Курсове курс по Народни танци
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ