+ Предложи статия
06.08.2015

Истерията "елитно" училище

Истерията

  Стотици свободни места, закрити паралелки, допълнително класиране - това е картината в т. нар. топучилища в страната с прием след седми клас. Само в столицата незаетите бройки са над 680, а последните приети са с успех под 18 точки. На върха на училищната класация продължават неотменно да стоят езиковите и математическите гимназии. Тази година първото място по успех получи Софийската математическа гимназия (детронира Немската гимназия) с паралелката си математика с немски език. И това затвърди прогнозите на експертите от предните години, че новата тенденция е да се учи математика, а професионалната реализация да е свързана с Германия. Иначе най-желани са били класовете с испански език, но кандидатите за тях далеч не са с най-високите постижения. В страната картината не е по различна - реална битка има само за езиковите и математическите училища, в другите просто се подават документи с изключение на спортните и артучилищата. На пръв поглед нищо ново, но се очертаха няколко важни тенденции:

  • трайна устойчивост на ниския и средния успех в училище. Изпитите след 7-и клас вече не са масов сериозен стимул да знаеш повече, за да влезеш в по-добро училище;
  • училищата не се интересуват от това да приемат по-добри ученици с профилираните паралелки, а просто да имат ученици заради бюджетите си;
  • приемната кампания е масова, но всъщност обслужва определен брой езикови и математически училища. Те обаче приемат ученици по масовия критерий на националните изпити. Така доста деца след края на първи срок в 8-ми клас откриват, че училището им не е това, което са искали. А училището често е „елитно” само през първата година, после придобива познатата масовост. И входът в него си остава по-важен от изхода;
  • липсата на ясно формулирани цели и очаквания от профилираната подготовка обезсмисля цялата кампания по приема и самите изпити. МОН само събира информация за броя на двойките и шестиците от националните миниматури, но вече 8-ма година не анализира проблемите. Нито взима мерки за решението им. В същото време всяка година от бюджета отиват по 5 млн. лв. за организацията на всички матури.

 Националните изпити не промениха нито практиката за взимане на допълнителни частни уроци за тях, нито направиха от приема в гимназиите нещо повече от неколкомесечна истерия с неизвестен край. Защото критерият за добро училище остава този - дали дава диплома за чужди университети. 

Източник: www.jivotatdnes.bg

Оценка 4.87 от 30 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Последно търсени:
Уча се Английски език
Шофьорски курсове в София
Онлайн Френски език
Частни детски градини Лозенец София
Курсове по Италиански език София
Уроци по Френски
Математика за 6 клас
Руски език за деца и ученици
Обучение по Ексел
Отслабване с Йога
Уроци по Математика София Надежда
Народни танци за деца в Бургас
Тренировки по Волейбол за деца
Тенис уроци София
Частни уроци по Немски език Бургас
Испански курсове
Уроци по Английски в Пловдив
Частни уроци по Математика за студенти
Индивидуално обучение по Английски език Пловдив
Пилатес за корем
Испански език за начинаещи
Школа по Пиано София
Италиански език
Курс Маникюр
Курс Английски Варна
Онлайн курс Английски
Пилатес за начинаещи
Online Счетоводство
Уроци по Пиано Младост
Подготовка за матура по Математика 7 клас
Уроци по Английски език Бургас
Уроци по Испански език Благоевград
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ