+ Предложи новина
27.08.2015

Фондация „Фондацията“ отпуска 21 стипендии по проекта „Талантът обича всяко дете“

Фондация „Фондацията“ отпуска 21 стипендии по проекта „Талантът обича всяко дете“

  Стипендиантската програма на проекта “Талантът обича всяко дете” се реализира за трета поредна година. През учебната 2013/2014 година, с подкрепата на Академия Юнити, 10 деца получиха първите стипендии. За учебната 2014/2015г., благодарение на фирма Щнайдер Електрик, 26 деца бяха включени в стипендиантската програма на “Талантът обича всяко дете”. През учебната 2015/2016 година, благодарение на направеното от г-жа Дарина Павлова дарение, Фондацията отпуска 21 стипендии в подкрепа на детския талант. Стипендиите са насочени в три основни направления на обучение – английски език, театър и изобразително изкуство и са предназначени за деца между първи и седми клас. Условията и формулярите за кандидатстване могат да бъдат свалени от сайта на Фондацията – www.thefoundation.bg. Крайният срок за подаване на документи е 15 септември 2015 година.

„Талантът обича всяко дете“ – програма, която позволява на децата да вземат с интерес участие в живота, който ги заобикаля.

 Чисто академичното знание и запаметяването на факти вече не е достатъчна предпоставка за реализация в съвременното общество. Единственият начин, образованието да е истински полезно за децата, е да създава среда и условия за всестранно усъвършенстване и реализиране на неограничените потенциали на човека за комуникация, креативно и иновативно мислене, чрез новите начини на обучение. Най-важният аспект, за развитието и реализирането на съзнателния творец, е децата да вземат с интерес участие във живота, който ги заобикаля. Независимо от предмета на обучение, те да са способни да изграждат цялостни проекти, които да спомогнат за: опознаване и изразяване на вътрешния свят на човека, провокиране на интелектуална активност, формиране на различаващи способности и предоставяне на възможността за свободен експеримент в рамките на творческия процес, без да се следват наложени модели. Изключително важно е развитието на сензитивността, способностите за интерпретиране и разбиране на информацията. Навлизането в изкуството на визуализацията, в света на въображението и изразяването им по различни начини – провокира децата да мислят пространствено и извън очертаните граници. Работата в група - източникът на действие и откриване идва към децата от другите - от групата техни връстници, с които работят и от света, който ги заобикаля.

Какво отличава стипендиите по проекта „Талантът обича всяко дете“?

1. Проектен принцип на обучение - реализирането на общ проект от децата, във всички курсове на обучение. Темата на проекта винаги е глобална, засяга различни аспекти от живота и позволява на децата да прилагат и използват информацията по време на учене. Работата по проект им дава възможност за учене чрез преживяване и интегриране на качества, като: воля за добро, мотивация, отдаденост, смелост, целеустременост, активност, уважение, адаптивност, сътрудничество, креативност, любопитство, увереност, отговорност.

2. Полагане на международно признатите тестове за креативност и въображение Torrance Test of Creative Thinking в началото и в края на учебната година.

3. Методът „Деца обучават деца“ - Един от най-важните аспекти от програмата „Талантът обича всяко дете“ е обучението на деца в ценности, като грижа, взаимопомощ, комуникация и общуване в група, способност за предаване на уменията. Най-естественият начин за постигането на тези цели, е когато на децата се даде възможност да станат част от целия образователен процес – не само на обучавани, а и на обучаващи – по-големите на по-малките, а също така и между групи деца, които изучават различни предмети. По този начин, се дава възможност на децата сами да променят своята гледна точка на възприятие на един и същ процес. Така от една страна се разширяват способностите за възприемане, а от друга тези за интерпретация, комуникация и поемане на отговорност.

4. Методът "Пространство за решения" – развива различаващите способности, потенциалите за комуникация, креативно и иновативно мислене, умения за активно слушане и участие в групов творчески процес, качествата активност, отговорност и мотивация. Той дава възможност на деца от различните курсове – английски език, театър и изобразително изкуство да изградят общо творческо пространство за дискусия и разрешаване на конкретни проблеми, свързани със съвместния им групов проект.

5. Включване на модулите:

  • Самоусъвършенстване чрез движение - съчетаването на внимание и движение позволява на децата да опознаят възможностите на своето тяло и на тази основа да започнат съзнателно да ги развиват.
  • Рубрика „Здраве“ - представяне в клас на тема, имаща отношение към здравето. Темите се представят по интересен и достъпен за децата начин, който им дава възможност да участват, да задават въпроси и да обсъждат.
  • Стречинг в клас – кратки модули с двигателни упражнения, които се провеждат в началото на учебните часове. Детската възраст е времето, когато най-активно опознаваме света и изграждаме навици. Децата изучават и установяват отношенията си със света около тях посредством телата си. Те играят роля в своя свят, изследват го чрез сетивата си, натрупвайки опит чрез зрението, слуха, допира, обонянието, вкуса. Движението подпомага и мисловния процес.
Оценка 4.96 от 24 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ