+ Предложи новина
24.09.2015

Доц. Стефанова зам.-ректор в СУ: Новоприети студенти не могат да си напишат името

Доц. Стефанова зам.-ректор в СУ: Новоприети студенти не могат да си напишат името

 Връзката между средното и висшето образование се къса още в 4-ти клас. Това коментира зам.-ректорът на Софийския университет "Свети Климент Охридски" Милена Стефанова. По думите й някои от приетите в университета студенти допускат грешки дори при изписването на собствените си имена, други изобщо не могат да пишат съчинения. Коментарът й е във връзка с проучване на Департамента за информация и усъвършенстване на учители към СУ, направено сред студентите от първи курс миналата година. На въпроса как оценяват подготовката си по български език, получена в училище, почти половината от първокурсниците (41%) посочват отговора "много добра". За "отлична" пък смятат подготовката си 32% от запитаните, 16% се самоопределят с "добро" ниво на познания по български, 7% - със "задоволително", и само 4% признават, че владеят слабо родния си език.

 На фона на тази висока самооценка на първокурсниците техните преподаватели се оплакват, че владеенето на българския език не е никак задоволително, както и че студентите не умеят да боравят с книги. Другият извод на учителите е, че у първокурсниците липсват базови знания по различни учебни дисциплини, с които ученикът трябва да продължи обучението си по избраната специалност.

 Въпреки надценяването на собствените си знания обаче студентите искат да изучават български език и в университета. 27% държат да има задължителна подготовка по български език в рамките на изучаваната от тях бакалавърска програма, а 25% - да се предлага надграждащ курс спрямо изученото в средното училище по български език. Само 36% от участвалите в проучването отговарят, че в момента учат български по време на бакалавърското си обучение. Разминавания в оценките на студентите и преподавателите се наблюдават и при познанията по чужд език. Всеки трети студент смята, че подготовката му в училище по първия чужд език е много добра, а всеки четвърти - че е отлична. 25% са на мнение, че имат добри познания, а 9% - слаби. Самооценката на първокурсниците се понижава по въпроса за владеенето на втория чужд език - 19% се смятат за отлично подготвени, а 21% - за много добри във владеенето му.

 Преподавателите отново опровергават учениците си - според тях младежите не владеят на добро ниво езици, дори не умеят да четат чужда литература, което е и бариера пред студентската мобилност, финансирана от европейските програми.

Източник: www.actualno.com

Оценка 4.93 от 27 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Последно търсени:
Уроци по Китара за начинаещи и напреднали
Курсове Маникюр София обяви
Курсове по Италиански Варна
Балет деца Пловдив
Частни уроци по Немски език в Благоевград
Уроци по Български език Пловдив
Уроци по Балет за деца
Бокс тренировки дома видео
Джаз Балет
Езиков център Варна Руски език
История на Балканите
Училища София
Английски транскрипция
Фризьорски курсове Пловдив
Частен учител по Немски
Школи по Народни танци
Уроци по Немски език за начинаещи
Курсове по Немски език Бургас
Как да науча Немски език
Курсове по Английски в Англия
Тренировки по Футбол за деца Пловдив
Народни танци в детската градина
Английски език тестове
Уроци по Пиано Варна
Web design курсове
Народни танци за деца в Стара Загора
Кандидат студентски изпити по География
Английски език онлайн
Индивидуални тренировки по Йога
Частна детска градина София Овча купел
Курс по Шведски
Курсове Йога
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ