+ Предложи новина
06.12.2016

До момента по ОП "Наука и образование" са договорени процедури за 315 млн. лв.

До момента по ОП

  Проекти за сериозната сума от близо 274 млн. лв. по оперативна програма "Наука и образование" (НОИР) се кани да подготви и пусне за кандидатстване просветното министерство през 2017 г. Това съобщи министърът в оставка Меглена Кунева на годишния обзор на програмата. До момента договорените средства са в размер на 315 млн. лв., или около 25% от общия бюджет на програмата, а не 50%, какъвто процент се канеха да постигнат от МОН до края на годината.

 Според индикативната годишна работна програма, публикувана на сайта на МОН, за 2017 г. са заложени 9 нови операции. С най-голям ресурс е процедурата за изграждане на регионални научни центрове - 110 млн. лв. За изграждане на нови или ремонтиране на съществуващите в тях лаборатории могат да кандидатстват научни институти, висши училища, БАН или ССА. Ще бъдат подкрепени по няколко инфраструктури във всеки от 6-те географски райони за планиране без София, където има свръхконцентрация на научен потенциал. Очаква се конкурсът за новите регионални центрове да бъде обявен през юни 2017 г., а подаването на проектните предложения, всяко от които може да е между 3 и 8 млн. лв., да приключи през септември догодина. Същите са сроковете и допустимите кандидати и за процедурата за уникални научни инфраструктури с бюджет от 58 млн. лв., като по нея ще се финансира изграждането и модернизирането на научно-изследователски инфраструктури, събирането на уникални масиви от данни и архиви, дейности по свързване към паневропейски научни комплекси.

 По 2 млн. лв. са предвидени за две процедури, целящи да доближат родното училище до бизнеса. "Да работим в България" трябва да осигури по-качествено образование по необходими за пазара на труда професии, като допустимият кандидат е един - Асоциацията на индустриалния капитал, която може да работи съвместно с университети, професионални училища, МОН и др. Ще се финансира изграждането на системи за определяне на план-приема във висшите училища в зависимост от нуждите на трудовия пазар на браншово и регионално ниво, създаването на устойчиви партньорства между бизнеса и професионалните гимназии за модернизиране на учебните програми, въвеждането на гъвкави форми на обучение и др. По другата процедура, по която бенефициент е МОН, трябва да се разработи и пилотно да се внедри интернет базиран модул за адаптиране на академичните планове и програми спрямо изискванията на пазара.

 Още над 100 млн. лв. са планирани по други 5 процедури, които според плановете трябва да бъдат отворени поетапно от януари до май 2017 г. За повишаване на капацитета на педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда са предвидени 5 млн. лв., за подкрепа на уязвими групи за достъп до висше образование - 6.5 млн. лв., за достъп до качествено образование в малките населени места и трудно достъпните райони - 80 млн. лв., за включване на деца, търсещи международна закрила, в детските градини - 2 млн. лв. (бенефициент е МОН) и за интегрирани мерки за подобряване на достъпа до образование - 8 млн. лв.

 В момента тече оценката на 4-те подадени оферти за международен оценител на проектите за изграждане на центрове за върхови постижения и центрове за компетентност. Комисия от МОН и икономическото ведомство трябва да избере оценител в рамките на 2 месеца (до началото на февруари догодина). Намерението на екипа на Кунева бе това да стане до края на декември т.г., тъй като на 23 януари 2017 г. изтича срокът за подаване на проектите за изграждане на двата вида центрове.

Източник: www.segabg.com

Оценка 4.81 от 42 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ