+ Предложи статия
18.02.2016

Диян Стаматов: Самочувствието на българския учител е ниско

Диян Стаматов: Самочувствието на българския учител е ниско

  В българското образование има много проблеми, с които трябва да се справим. Разчитам на всички български учители. Това заяви зам.-министърът на образованието Диян Стаматов. Той представи схемата, в която има размествания на изучаваните произведения. По думите му това, което пречи да се изучава едно и също произведение и по литература, и по музика е това, че учениците няма да му обръщат внимание в единия от двата предмета. „Даваш ли, даваш балканджи Йово” трябва да отиде в учебниците по История и цивилизация, а за момента не отива никъде. Трудно е да се отговори какъв е бил мотивът, за да отпадне това произведение, каза той. „Ще се изучава много повече българска история – 162 часа. Доста иновативно е и би могло да се получи например Химна на България да е на кориците на учебниците”, уточни той.

 „Промяна има, много е съществено как ще се учи даден учебен материал. Всички промени, които се правят, се поемат като отговорност от Министерство на образованието. Знаем, колко е ниско самочувствието на учителя, а той трябва да се чувства значим и обичан, и то не само на една дата. В пети и първи клас се променя изцяло учебната програма”, каза още Стаматов. „Използвах референдум, за да въведа Химна на България в 119-то училище. По-голямата част от учениците казаха „да”, а една малка част – „не”. Искаме да видим с времето как се променя мнението на тези, които дадоха отрицателен отговор”, разказа още Стаматов.

Източник: www.novini.bg

Оценка 4.88 от 25 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ