+ Предложи новина
25.06.2020

Британското правителство ще финансира частните учители в помощ на училищата

 Английското правителството е готово да обяви целогодишна национална програма за индивидуално обучение, целяща да подпомогне учениците в Англия да не изостават с обучението си заради затварянето на училищата във времето на пандемия, научи английският вестник „Гардиан”.

 Планира се училищата да бъдат финансирани, за да наемат частни преподаватели и школи, които да предоставят индивидуални или групови уроци на ученици, изоставащи с обучението си след месеците без посещение на училище. Оказва се, че много от тях не са имали достъп до дистанционно обучение по време на социалната изолация. Очаква се правителството да осигури няколко милиона английски лири по програма, която ще включва хиляди преподаватели и ще се провежда чрез училищата, като обучението ще бъде както дистанционно, така и присъствено, с цел да се подпомогне редовния учебен процес.

 Уроците за наваксване ще бъдат достъпни за ученици от всички възрастови групи - както в началните, така и в средните училища, но ще бъдат насочени най-вече към онези, в които учат повече деца в неравностойно положение и където вероятно са най-съществените пропуски в усвояването на учебния материал. Подробностите в цялостната схема за обучение предстои да се изготвят в най-кратки срокове, като правителството всячески се стреми да неутрализира унищожителната критика срещу него относно начина си на справяне с образованието на децата по време на пандемията. Едно проучване, проведено през изминалата седмица, установи, че около 2 милиона деца в Обединеното кралство не са били обхванати ефективно от дистанционното обучение. Лидерите на синдикатите реагираха предпазливо на предложенията, изтъквайки, че не може министрите да представят някакви идеи, които "просто звучат добре" и изразиха опасения за възможността да се разшири предоставянето на частно обучение.

 Борис Джонсън, подложен на натиск по време на парламентарния контрол в сряда, каза на депутатите, че неговият министър на образованието Гавин Уилямсън  съвсем скоро ще обяви „амбициозен план за наваксване“ за учениците. „Жизненоважно е децата да наваксат пропуснатия материал“, каза той.

Правителството насърчава средните училища да организират еднократна среща със своите ученици, за да преговорят наученото преди края на срока и да разберат какъв напредък са постигнали възпитаниците им, както и каква допълнителна подкрепа ще бъде необходима през следващата учебна година. Някои образователни тръстове също проучват възможността за започване обучението на учениците седмица преди началото на есенния срок, за да могат учителите да идентифицират пропуските на децата и да започнат подготовка за завръщане към учебния процес след дългото прекъсване.

 Хамид Пател, изпълнителният директор на Стар Академи Тръст, който управлява 29 държавни училища в Англия, заяви, че неговата група планира да подпомогне най-засегнатите от продължителното отсъствие, включително и ученициър в неравностойно положение, както и тези на които им предстои продължаване на образованието на следващо равнище или полагането на изпити.

 „Стратегията ни за преодоляване на нарастващите пропуски, за насърчаване на устойчивостта и мотивиране на нашите ученици за успех е изградена върху планираните дейности за период от 12 месеца. Ние възнамеряваме да използваме набор от мерки, включително летни ваканционни лагери, съботни училища и планирани занимания за развитие на езиковата и математическата грамотност в рамките на училищната програма.“

 Очаква се правителствената програма за обучение да бъде готова през септември и да представлява едно от основните направления в правителственото предложение за наваксване на пропуснатото учебно съдържание. „Цялостната програма за наваксване е от голямо значение“, каза източник, близък до проекта. „Тя ще бъде дългосрочна, поне една година. Всички училища ще имат достъп до нея, но тя ще бъде насочена главно към онези, които имат голям брой ученици в неравностойно положение."

 Дейностите през лятната ваканция ще бъдат фокусирани върху спорта, изкуствата и гражданското образование, а не върху академичната работа - с цел подпомагане на психичното и физическото здраве на учениците след дългата домашна изолация по време на пандемията. Очаква се Сатън Тръст, Фондацията за дарения в образованието, Неста и Импетъс, които по-рано този месец стартираха нов съвместен онлайн пилотен курс за подпомагане на ученици в неравностойно положение, да се включат в разработването на преподавателската програмата за учениците, нуждаещи се от наваксване. При старта на пилотния проект с убедителни доказателства те мотивираха необходимостта обучението да се провежда индивидуално или в малки групи, като рентабилен подход за подпомагане на ученици със затруднения. Те предлагат редовни сесии от 30 минути, три до пет пъти седмично в продължение на шест до дванадесет седмици, а за постигане най-добри резултати - пет месеца допълнителни занятия.

 Леора Крудас, изпълнителният директор на Конфедерацията на училищните тръстове, заяви, че е жизненоважно програмата на правителството за наваксване на пропуснатото учебно съдържание да бъде дългосрочно начинание, а не просто сбор от дейности за лятната ваканция. „Обучението би имало стойност, само ако се осъществява в съответствие с учебната програма.  Ако правителството ще харчи пари, бих предложила тези програми да стартират през есента и да са  в максимална  координация с дейностите на всяко училище."

 Джеф Бартън, генерален секретар на Асоциацията на ръководителите на училища и колежи, добави: „С толкова много легитимна загриженост относно нарастващата пропаст между облагодетелстваните млади хора и тези в неравностойно положение, е важно всички планове за решаване на проблема да се основават на доказателства за това, което по-скоро би работило, а не онова, което просто звучи добре. Отправната точка трябва да бъде становище на учителя на детето на какво ниво се намира то и какви трябва да бъдат резултатите му. След това училищата трябва да могат да насочват всякакви допълнителни ресурси, като индивидуално следучилищно обучение, работа в малки групи, предоставяне на необходимите учебници, за да се ускори максимално обучението на нуждаещите се ученици.“

 Мери Буустед, генерален секретар на Националния синдикат по образование, изрази мнение: „Ние нямаме нищо против допълнителна подкрепа за езиковата и математическата грамотност. Въпросът е, ако се използват частни учители дали ще бъде възможно начинанието да увеличи мащаба си?“

 Междувременно над 1500 от водещите педиатри и специалисти по детско здравеопазване във Великобритания са се обърнали към Борис Джонсън с апел, че трябва спешно да публикува плановете на правителството за завръщане на децата в училище; безпрецедентно предупреждение, че тяхното отсъствие от училище „създава риск пред шансовете за успешна житейска реализация на едно цяло поколение млади хора".

Оценка 4.89 от 27 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ