+ Предложи новина
02.07.2021

Без критерии: Почти 3 млн. лева е раздало МОН за ремонт на кабинети

 89 училища са се сдобили с нови кабинети през 2020-а и 2021-а само срещу заявление до МОН, без да отговарят на каквито и да е било критерии, по които да им бъдат отпуснати средствата за ремонти. Общо 2 713 950 лева с ДДС или средно по 34 000 лв. на школо са били раздадени срещу подписа на бившия образователен министър Красимир Вълчев. Допълнителните средства са били разпределени от остатъци по бюджетите на част от националните програми, уточниха от ведомството.

 Възмущението от страна на училищни директори е, че новооборудваните училища са получили финансиране за ремонтни дейности, без да кандидатстват за средствата или да отговарят на каквито и да е било критерии. В същото време има други школа, за които не са успели да се преборят са средства по одобрената през 2020-а национална програма „Изграждане на училищна STEM среда“, по която се оборудват модерни кабинети за изучаване на природни, математически, инженерни науки.

 Кандидатите за финансиране през изминалата година бяха над 500. От тях до втория етап на подбора за 2020-а бяха допуснати 262 школа, от които 150 грабнаха финансиране по националната програма, тъй като предвидените 20 млн. лв. не бяха достатъчни за повече. Още 11 училища от непреминалите на втория етап пък имаха шанса получат финансиране, ако представят необходимите за втория етап архитектурен план и бюджет. Те бяха финансирани през 2021-а, когато с още близо 20 млн. лв. да получат нови кабинети бяха одобрени още 113 училища. Общо за двете години 263 школа са с одобрени проекти за големи проекти, за които се дават до 300 000 лева на училища с над 300 ученици, и по-малки - до 50 000 лева.

 Бившият образователен министър подчерта, че всички одобрени кандидати по националната програма са получили финансиране. По думите на Вълчев не всички 89 школа са получили финансиране за STEM кабинети. Част от тях са били за класни стаи, които са свързани с дигитализацията и новите технологии. Вълчев обясни, че когато е имало излишъци от някое от перата по бюджета на МОН, те са били прехвърлени за неотложни ремонтни дейности. Тези средства могат да бъдат използвани не само за обновления на кабинети, а и за покриви, огради, спортни площадки. „За всички тях е имало неотложна нужда. Когато имало възможност, сме отпускали средства за ремонтните дейности. Единственият проблем е, че не е имало критерии и когато се предпочете едно училище пред друго, винаги има спортове“, допълни бившият образователен министър. От просветното ведомство уточниха, че вече са стартирали проверка за по случая, за да бъдат изяснени фактите и обстоятелствата по казуса.

Източник: www.monitor.bg

Оценка 4.88 от 25 гласували

Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ