+ Предложи публикация
25.01.2020

Защо полудяват учителите? - II част

Наливам си вода в междучасието.
- Здравейте, господине! Колко имам на учебната тетрадка!? – едва не изпускам стъклената бутилка в мивката.
- Не знам... ще разбереш в часа. – плюя си в пазвата.
След като се спасих от обезводняване се насочвам към класната стая на девети клас с мисълта, че ще си отпочина във времето, в което те правят контролно на смартфоните си.
- Оооо, господине! – в хор.
- Добър ден и на Вас! Сядайте, сядайте. – отговарям с престорен ентусиазъм.
Сядам пред компютъра, въвеждам си темата и прочее.
- Има ли отсъстващи? – очевидно не всички са в класната стая.
- Не, господине! – отново колективен отговор.
- Е, как не!? Поне 5 души ги няма! – възкликвам в недоумение.
- Ааа? Ей сега ще дойдат. До магазина са. Не им пишете отсъствия! – отговарят без напрежение.
- А по една шестица? Не щете ли?
- Ооо да, да господине! – пробужда се от съня си Мирослав.
В този момент въпросните 5 човека нахлуват в стаята с покупки достатъчни да изхранят малко село, което е откъснато от света.
- Ами ние такова... до магазина. – започва обяснението.
- Извинете, че закъсняхме. Може ли да останем? – Георги е достатъчно досетлив и възпитан.
- Сядайте и само да съм видял някой да яде! Впрочем губите си времето за контролното. – вече виждам някои стъписани погледи.
- Какво контролно!!!? – отново Мирослав.
Съучениците му са така любезни да му напомнят как са определили датата заедно с господина и как той им е напомнил 120 пъти през последната седмица за това събитие.
- Записвам линка на дъската. Но!!! Не бързайте! Изчакайте да ви обясня кое как да направите и тогава ще го отворите! – обяснявам бавно, докато пиша.
- Господине, аз нямам телефон! – Александър ме хвърля в потрес.
- Как така нямаш. Та ти всеки час си ровиш в телефона, а сега ми заявяваш, че не го носиш точно днес. Нали предупредих, че... – отговарям след кратка пауза на недоумение.
- Ами нашите ме наказаха, господине. – вдига рамене.
- Добре, ти не им ли каза, че ще ти трябва за контролното по История?
- Не ми повярваха... – отговаря с искрено съжаление, а аз едвам се сдържам да не изпадна в луд смях.
- Сядай на компютъра. – „Няма да се измъкнеш!“ казвам си на ум.
- Записвате линка в полето на браузъра си. Не в Гугъл! След като го отворите...– някой ме прекъсва.
- Господине, това не се отваря! Линкът е грешен! – Мариела вече е изнервена, защото очевидно съм допуснал някаква грешка. Според нея...
- Изчакай за момент, ако обичаш. Казах не бързайте. – вече лекичко съм изнервен. Какво ти технологично поколение, те не могат да отворят един линк.
- След като отворите линка ще се появят две полета. В едното записвате мейл, чиято парола помните, защото там ще си получите резултатите.
Още няколко души заявяват, че линка не работи.
- Казах да изчакате!!! – толкова от часа, в който щях да пестя гласни струни.
- Моля мейла да не е нещо от вида palaviadjoni@... – опитвам да разведря обстановката.
Резултатът е луд смях и още изгубено време.
- Във второто поле записвате име, номер и клас. – инструкциите приключиха, сега остава да ги повторя още между 20 и 30 пъти докато всички ги разберат и да видим защо тоя линк не се отваря.
- Мариела, правилно ли записа линка?
- Да, господине!!! – със сто процентова сигурност.
- Я да видя... да... сгрешила си го. – сигурен бях.
- Господине, вижте какво ми излиза! – Тодор е истински озадачен.
- Тодоре, казах не в търсачката Гугъл, а в прозореца на браузъра. – сигурен бях, че е това.
- Къде е тоя прозорец? – технологичното поколение...
- Горе бе Тодоре, горе!!! Да точно там! Хайде сега го напиши и внимавай да не сгрешиш.
Най-накрая всички успяват да отворят линка, да попълнят полетата и да започнат работа. Наслаждавам се на гробната тишина. Е явно все пак ще си почина...
- Колко верни отговора има на въпросите с тикчетата? – разумен въпрос зададен от Димитър.
- Колкото точки дава задачата. Във всички задачи е така. – с разумен отговор.
- В този ред на мисли тройката започва от 10 точки, внимавайте с тотото. – с ехидна усмивка на лице предупреждавам, защото "чета мисли".
- Господине, вие май намеквате нещо? – Мариела пак нещо е недоволна.
- Не, просто ви информирам... – гимназистите са особено тънкообидни.
- Колко верни отговора има на въпросите с тикчетата? – о, не... не отново.
- Колкото са точките, Мирославе. Колкото са точките! – повишавам тон.
- Ама защо ми викате? – искрено учуден е.
- Преди 2 минути го обясних, Мирославе! Хайде, тихо вече! – приключвам с разговора.
Дончо вдига ръка. Отивам при него в очакване на поредния сериозен проблем за разрешаване. Сякаш вече съжалявам, че не направих теста на хартия.
- На тая задача е така, нали господине? – смигва ми съучастнически.
- Не знам... – вдигам рамене.
- Е как не знаете! – ама наистина е изненадан.
- Не знам нищо... – обръщам се и продължавам да кръжа като орел между редиците, а Дончо вече ми е сърдит.
- Колко верни отговора има на... – поредният!
- КОЛКОТО СА ТОЧКИТЕ! – отговарят в хор няколко души около него, очевидно изнервени, че теста не е толкова лесен колкото са очаквали да бъде.
- Господине, как се пише Санстефан... – изведнъж някой много държи на правописа.
- Шшшшт!
- Ама аз не съм казал на кой въпрос... – сякаш не се подразбира.
- Тихо!? Пишете както можете. Не оценявам правопис, а знания! – ако отнемах точки за правопис... Пази, Боже!
Остава малко време до края, а предалите не са особено много. На някои хора ръцете им треперят, докато попълват задачите. За пръв път виждам тийнейджър с треперещи ръце, докато използва телефон.
- Мирославе, хайде гледай си в твоя телефон, става ли? – опитите за преписване стават все по-отчаяни.
- Само сверявам, господине. – хили се насреща ми.
- А да ви пиша средна оценка на двамата? – винаги работи.
- Ааа, не, не господине! – включва се и подсказващият.
- Хайде натискайте изпращане, остава една минута. – приканвам ги любезно.
- Още малко, още малко! – колективен отговор, както казваше водещият на Минута е много.
- Петя, нали вчера твърдеше, че часа не свършва когато Ви освободя, а точно в 10 и 45 минути? – лекичко се заяждам.
- Е, сега е точно и 45... – продължавам.
- Ама още не е бил звънеца. – оправдава се тя, а в този момент звънеца бие.
- Хайде, изпращайте си работите. И не си правете илюзии, че ще ги довършите с учебника у дома, защото на всяка работа пише в кой ден и в колко часа е изпратена. Тестове изпратени извън часа ще бъдат оценявани със слаба оценка. – след тази реплика няколко души започнаха нервно да пишат нещо на телефоните си.
Уверявам се, че всички са предали.
- Хубав ден на всички! – мисля си „Дали да не се върна към тестовете на хартия?“

Послепис: Всички прилики с реални лица и събития са напълно случайни. Историята, която разказвам е плод изцяло на моето въображение.
Втори послепис: Посвещава се на всички, които правят изводи за преподавателски методи и умения на база на художествено произведение.

Автор: Явор Генов, учител

Източник: www.brasnach.wordpress.com

Оценка 4.84 от 32 гласували
Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Последно търсени:
Частни детски градини Обеля
Тестове за матура по БЕЛ
Английски Български преводач
Курс Бизнес Английски
Английски език граматика
Онлайн обучение по Английски
Индивидуално обучение по Английски
Тестове по Немски за начинаещи
Държавен зрелостен изпит по География
Упражнения по Английски за деца
Курсове по Икономика
Йога Плевен
Уроци басейн
Ащанга Йога
Частни уроци по Биология Варна
Как да науча бързо Английски
Курсове Маникюр Пловдив
Йога Велико Търново
Частна детска градина София Дружба
Английски песни за деца
Пилатес за начинаещи
Частни уроци по Математика София Дружба
Йога в Пловдив
Курс Английски Пловдив
Уроци по Салса Пловдив
Уроци по Математика София Красна поляна
Индийски танци Варна
Частна детска градина София Манастирски ливади
Английски първо ниво
Курсове по Арабски език
Учители по Математика София
Обучение по Информатика
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ