+ Предложи публикация
27.05.2016

Три научни способа за развитие на творческите способности на детето

  „Ако искате да развиете творческите способности на своите деца, вие трябва да ги научите да разсъждават самостоятелно”, твърди Адам Грант - преподавател в Уортънското бизнес училище (Пенсилвания, САЩ), баща на три деца и автор на книга по психология. Представяме Ви трите основни принципа на Грант, от които трябва да се ръководят родителите, за да развият таланта и креативността на своите деца.

 1. Хвалете детето, а не неговите действия

 Когато малката ми дъщеря рисува нещо на белия лист, вместо да кажа: „Еха, каква хубава рисунка!”, аз казвам: „Еха, та ти си истински талант!”. Това й помага да осъзнава и да продължава да развива чувството си за собствен талант и уникалност. Много е важно да се укрепи у децата увереността в собствените им действия именно сега; важно е да ги убедите, че правят всичко правилно. По този начин, когато пораснат, те няма да изгубят своята креативност, защото още от детска възраст те ще я възприемат като част от самите себе си.

 2. Не въвеждайте хиляди правила

 Преди няколко години учените от Бостънския университет провели изследване: те сравнили седем надарени творчески деца със седем деца със средностатистически способности и установили, че родителите на обикновените деца били въвели средно по шест дневни правила (времето за лягане, време за писане на домашна работа и т. н.), докато родителите на подчертано творческите деца - средно по-малко от едно правило. Ако установявате цяла поредица от правила на своите деца, то по-вероятно в бъдеще те ще се сблъскат със сериозни трудности при решаването на своите проблеми. Те ще търсят установени варианти за решаване на проблемите, вместо да се опитват да намерят алтернативно, нестандартно решение. Но това, разбира се, не означава, че не трябва да същестуват никакви правила. Всепозволеността и свободата на избора са две различни неща.

3. Разсъждавайте заедно с детето си

 Още едно изследване, проведено сред американските архитекти, установило, че родителите на най-успешните и оригинални сред тях са ги възпитавали по следния начин: те нахвърляли в общи линии въпроса, как трябва да се държат децата и обяснявали защо  това трябва да бъде така, като същевременно позволявали  на децата да установяват свои собствени ценности в рамките на установените норми на поведение. Когато родителите и децата разсъждават заедно, децата имат правото да доказват своето мнение и да участват в обсъждането на вариантите за решение, което в бъдеще води до стремеж да се защитава собствената гледна точка и да се постига възможно най-голям успех. Такива разсъждения за важни, за да помогнат на децата да мислят за последствията от своите действия не само за себе си, но и за другите. По този начин техните действия ще бъдат нравствено осъзнати в далеч по-голяма степен.

По материали от книгата на Адам Грант „Оригиналите”

Превод от руски език: Александър Василев

Източник: www.adme.ru

Оценка 4.84 от 32 гласували
Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ