+ Предложи публикация
26.04.2020

Третокласници от Пловдив успешно се справиха със задачата да рекламират училището си

   В навечерието на приемната кампания на първолаците, в която обаче тази година са забранени Дните на отворените врати, третокласници получиха важна задача – да направят реклама на своето училище. Проектите са част от дистанционното обучение и уцелват  десетката в проектно базирания подход.

 „Така децата могат да анализират плюсове и минуси, да систематизират, да упражнят писането, да проявят въображение. И да не попадат в плен на скуката и отегчението у дома“, казва класната на 3. А от пловдивското НУ „Христо Ботев“ – Людмила Балабанова.

 Като възложила заданието „Направете реклама на нашето училище“, тя дала и опорни точки – децата да разкажат за сградата, за патрона, за отношенията в училище, за преподавателите си и как се чувстват в клас. Така се родили послания като „Заповядайте, много е весело!“ и различни „класации“ на предимствата на школото.

 В ТОП 3 един от третокласниците е поставил най-цветните стаи, най-хубавите учители и най-вкусния обяд. Друг е направил разширен подбор на преимуществата до 7, сред които намират място и двете игрища за народна топка. Една от презентациите е направо от екрана на нарисуван телевизор „Сони“ – като истинска тв реклама. Учениците включили и елементи за отношенията в клас – че са старателни и задружни. Държа да са единни и да се защитават, споделя учителката им. Откакто са заедно, гради един отбор. Учениците работят по групи и всеки знае, че от него зависи резултата на всички. А групите пък са наясно, че представянето им гради облика на целия клас.

 В условията на дистанционно обучение се стремя да не натоварвам децата твърде много, а част от заданията да са забавни, казва Людмила Балабанова. Първата седмица стартирала с доста напрежение – докато се уточнят каналите за връзка с учениците. Първоначално класната преподавала на живо във Фейсбук, докато се направят акаунти и имейли за всички в образователната платформа. Сега се включва на живо там по един час на ден. Някои семейства обаче все още предпочитат Фейсбук, защото там могат да гледат на запис по-късно, когато се върнат от работа.

 За да е максимално удобно за всеки, в момента Людмила Балабанова ползва всички канали. Признава, че в началото самата тя била леко притеснена. „Във всеки дом, заедно с детето, ме гледа поне един родител. Все едно съм постоянно на открит урок“, усмихва се учителката.

 Постепенно обаче всички се отпуснали. И даже започнали големи дружни приключения. За да разтовари семействата от стреса, класната организирала онлайн карнавал. Всяко семейство се маскирало и споделило снимки, които тя събрала в закачлив клип. В началото му съпругът на госпожата се явява като арабски шейх, за да покани своето хабиби на екзотично пътешествие. И в него се забъркват още пирати, принцеси, призраци, вещици, един скиор и даже Мистър Мускул.

 В начален курс няма бележки, но когато Людмила Балабанова иска да провери нивото на подготовка и да постави тъй наречената качествена оценка, пуска на своя клас линк към задачка от платформата Kahoot. Там упражненията са като електронна игра, в която се появяват въпроси и трябва много бързо да се отговори. Няма време за подсказване от родител, дори да е наблизо. А учителката получава в реално време обратна връзка за всяко дете – процент на верните отговори, които е дало. След първоначалните трудности сега ми пораснаха криле, споделя учителката. И благодари на сътрудничеството, разбирането и подкрепата от родителите.

Източник: www.marica.bg

Оценка 4.84 от 32 гласували
Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ