+ Предложи публикация
03.07.2016

С какво да се занимава малкото дете, докато сме заети

  Нерядко се случва на мама да и се налага да досвари супата или да довърши някоя много важна работа, а точно тогава детето да настоява да му се обърне внимание. И така спешно се налага да се измисля, с какво да се занимае детето. Прeдлагаме ви 100 прости и достъпни идеи за увличане на детето в някоя занимателна, развиваща игра. Този полезен списък ще ви подскаже новите решения всеки път, когато детето започне да скучае. Нужно е да се помни, че децата по-малки от три години трябва да се намират в полезрението на родителите (много от заниманията изискват наличието на дребни предмети).

- Да се подреждат и да се изваждат природни материали от сензорната кутия – контейнер, напълнен с тактилни материали (шишарки, орехи, клечки, мидички, камъчета и др.).

- Да се мести или да се пресипват зрънца от една съд в друг, с лъжица или с ръце.

- Да се вадят дребни предмети от кутия (купа или друг вид съд) със зрънца.

- Да се вади от буркан с лъжица или с пинсети дребни предмети (ядки, стъклени топчета).

- Да се прелива вода от един съд в друг с помощта на лъжица или домакинска гъба за миене.

- Да се поставят малки предмети (зърна, макарони, копчета) в пластилин, тесто или друг подобен материал.

- Да се прелива вода с фуния.

- Да се вадят с цедка за чай предмети от съд, напълнен със зърно и да се гледа какво е останало вътре.

- Да се залепват стикери с лепило върху хартия.

- Да се пускат дребни предмети (макарони, копчета, грах, боб) в картонена кутия с кръгли отвори.

- Да се слагат дребни предмети (монети, кламери, пръчици за смятане) в картонена кутия или в кутия с пластмасов капак с продълговати прорези.

- Да се вадят, подреждат и прибират обратно всякакви предмети и играчки от торбата „с най-различни неща” (от време на време да се сменя съдържанието).

- Да се мачка, къса и реже с ножица хартия.

- Да се изрязват картинки от стари списания и да се лепят върху лист хартия.

- Да се отвиват и завиват капачки от буркани и бутилки.

- Да се вадят и слагат обратно монети от стар, непотребен портфейл.

- Да се вадят и слагат обратно календарчета (визитки, пластмасови карти) от стар и ненужен визитник.

- Да се строят различни фигурки от клечки и пръчици за смятане.

- Да се рисува със сапун върху плат.

- Да се рисува с флумастери на стари DVD- и CD-дискове.

- Да се лепят с пластелин стари DVD- и CD-дискове. Още един интерес способ – да се нанесе ПВА лепило върху дисковете, да се поръси с грис, а когато изсъхне, да се рисуват контури с маркер и да се разкрасява с гваш или акварел.

- Да се натискат копчетата на стар телефон.

- Да се изследва щайгата в кухнята (да се изчисти предварително от опасни за детето предмети).

- Да се изследва чекмеджето на бюрото (също трябва да се изчисти от опасните предмети).

- Да се правят дупки в хартия с перфоратор.

- Да се захващат листове хартия с телбод.

- Да се играе с кламерите, в това число и да се прави верижка от тях.

- Да се залепва и отлепва хартиено тиксо от линолеума в кухнята.

- Да се карат колички по залепеното хартиено тиксо.

- Да се залепва на двойнолепящо тиксо най-различни предмети – зърна, грах, боб, макарони, копчета.

- Да се сортира по цвят нарязани разноцветни сламки за коктейл.

- Да се очертае върху лист хартия ръката на детето – и да се превърнат пръстите в човечета.

- Да се отварят кибритени кутийки, в които има предварително подготвена изненада (в някои да се сложи нещо интересно, а други нека останат празни).

- Да се слагат в празните кибритени кутийки разни предмети – да се предлагат и големи, и малки, за да се поставят в кутийките само тези, които се събират в тях.

- Да се построи от празните кибритени кутийки кула, ограда...

- Да се развива и къса тоалетна хартия.

- Да се развиват руло торбички за боклук.

- Да се даде голям магнит и много различни предмети (детето да проверява кой предмет се привличат от магнита, а кой – не).

- Да се сортират фигурки от макарони в различни съдове (за да му бъде по-интересно на детето, предварително може да се боядисат макароните с боя за храна или с гваш).

- Да се ловят в буркан с вода разни предмети (капачки, макарони) с помощта на лъжица.

- Да се развързват различни възли и панделки с въженца.

- Да се играе на „прошнуроване” (да се прокарва конец през картон с предварително направени дупки в него).

- Да се прокарват клечки през обърнат с дъното нагоре гевгир.

- Да се закачат щипки на картонени листа, по ръба на кофичка или на кутия.

- Да се събират в кутия или в буркан „случайно” разсипаните по пода или по масата предмети.

- Да се вади боб или грах от съд с грис-брашно.

- Да се навиват конци на кълбо.

- Да се изрязват фигурки от картон (риба, зайче, котенце и т. н.), да се рисуват техните основни детайли и да се предложи на детето да намотава на тях дебела прежда или конци.

- Да се залепват различни лепенки в блокнот или върху лист хартия.

- Да се поставят дребни предмети в бутилка с тясно гърло.

- Да се нанизва на конец (лента) дребни предмети с дупки, макарони или мъниста.

- Да се въртят пумпали.

- Да се развиват опаковки от бонбони (предварително да се загърнат в тях дребни предмети: стъклени топчета, копчета и др.).

- Да се изваждат дребни предмети, предварително загърнати във фолио за печене или за сладкиш.

- Да се играе с пакетчетата чай: да се вадят и да се слагат обратно на мястото им.

- Да се капе с пипетка.

- Да се лепят магнити върху хладилника.

- Да се лепят кламери (най-добре цветни)  върху магнитите.

- Да се рисува върху грис-брашно с пръст, пръчица или четка (брашното предварително може да се оцвети с хранители или естествени бои).

- Да се събира с метличка (може и с четка или с лопатка) „случайно” разсипаното брашно.

- Да се забърсва с помощта на кърпа разлятата на подноса вода.

- Да се забива в пенопласт габърчета.

- Да се хвърлят различни предмети във водата и да се наблюдава кои от тях потъват, а кои – не.

- Да се преместват дребни предмети с пинсета от един съд в друг.

- Да се налее в пластмасова кутия вода с капчица течен препарат за миене и да се даде на детето бъркалка, за да разбие пяна.

- Да се пълнят с разни предмети корите за яйца.

- Да се вплита конец между зъбите на четка.

- Да се слагат една в друга пластмасови кутии с различни размери.

- Да се сортират приборите за хранене.

- Да се строят кули от пластмасови чашки.

- Да се вадят малки предмети от шумолящи торбички.

- Да се слагат и махат щипки по собствените дрехи.

- Да се „простират” на опънато въже парчета плат с помощта на щипки.

- Да се развива макара или кълбо.

- Да се издухва от дланта парче лека вата или перце.

- Да се размазва с четка пяна за бръснене (на по-големите деца може да се даде гваш и да им се покаже как да правят цветни петна върху пяната).

- Да се поиграе с балони, напълнени с вода.

- Да се рисува върху балон.

- Да се сортират разноцветни мъниста или копчета по цвят и размер.

- Да се направи „развиващ мисленето на детето”  килим от плътна тъкан, зашивайки върху нея ярки копчета с различна форма (играта би била подходящ дори и за съвсем малките деца).

- Да се строят фигурки от всякакви клечки – кибритени, за уши, за смятане.

- Да се пускат корабчета (непотъващи предмети – кибритени кутии, черупка от орех) в съд с вода.

- Да се вадят дребни предмети от чанта или от несесер с козметика.

- Да се закопчават или разкопчават копчетата по дрехите (своя или на куклите).

- Да се отключва и заключва катинар.

- Да се разглежда фотоалбум.

- Да се даде на детето малко огледалце, за да се гледа и да се изучава само.

- Да се очертават с молив различни предмети: капачки, лъжици, пръчки, кибритени кутийки, детайли от конструктор и прочее.

- Да се насипят зърна върху ПВА лепило, размазано по хартия.

- Да се изрежат фигурки от тесто с помощта на формички за печене или на обикновени капачки.

- Да се оцвети с молив или с флумастер определена буква в текста на старо списание.

- Да се слагат фигурки от макарони върху разстлан пластелин.

- Да се махат и слагат капачките на химикалките и флумастерите.

- Да се прелива вода от един съд в друг с помощта на спринцовка (без игла).

- Да се мие детската посуда във ведро с вода.

- Да се намотават, размотават и сплитат разноцветни конци за шиене.

- Да се късат ситно-ситно хартиени салфетки и да се правят топчета от тях.

- Да се сплита плитка от въженца, закачени на удобно за детето височина (облегалката на стола, дръжката на вратата или на раклата и т. н.)

- Да се напълнят балони с най-различни неща (зърно, копчета, макарони и пр.), да се завържат и да се даде на детето да си играе с тях и да отгатва пълнежа им.

Превод от руски език: Александър Василев

Източник: www.adme.ru

Оценка 4.91 от 22 гласували
Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Последно търсени:
Курс по Английски Бургас
Модерен Балет София
Български китари
Английски Варна
Испански онлайн
Частни уроци по Английски език
Клуб по Народни танци Пловдив
Немски език курсове София
Курсове по Руски за деца
Уроци по Пиано игри
Индивидуални уроци по Математика
Курсове по Испански език
Курсове по Английски във Варна
Тренировки по Бокс Бургас
Уроци по Плуване София
Спортни танци Стара Загора 2014
Испански език Варна
Школи по Английски език Пазарджик
Тренировки по Футбол за деца в Пловдив
Матура по Английски език
Уроци по Пиано за деца София
Курсове по Математика Бургас
Школи по Народни танци Овча Купел
Индивидуални уроци по Френски език Варна
Курсове по Английски Бургас
Уроци по Китара Бургас
Курс по Немски Варна
Уроци по Народни танци София Младост
Йога Бургас
Уроци по Плуване за деца в Русе
Бизнес Немски
Школа за танци София
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ