+ Предложи публикация
03.07.2016

С какво да се занимава малкото дете, докато сме заети

  Нерядко се случва на мама да и се налага да досвари супата или да довърши някоя много важна работа, а точно тогава детето да настоява да му се обърне внимание. И така спешно се налага да се измисля, с какво да се занимае детето. Прeдлагаме ви 100 прости и достъпни идеи за увличане на детето в някоя занимателна, развиваща игра. Този полезен списък ще ви подскаже новите решения всеки път, когато детето започне да скучае. Нужно е да се помни, че децата по-малки от три години трябва да се намират в полезрението на родителите (много от заниманията изискват наличието на дребни предмети).

- Да се подреждат и да се изваждат природни материали от сензорната кутия – контейнер, напълнен с тактилни материали (шишарки, орехи, клечки, мидички, камъчета и др.).

- Да се мести или да се пресипват зрънца от една съд в друг, с лъжица или с ръце.

- Да се вадят дребни предмети от кутия (купа или друг вид съд) със зрънца.

- Да се вади от буркан с лъжица или с пинсети дребни предмети (ядки, стъклени топчета).

- Да се прелива вода от един съд в друг с помощта на лъжица или домакинска гъба за миене.

- Да се поставят малки предмети (зърна, макарони, копчета) в пластилин, тесто или друг подобен материал.

- Да се прелива вода с фуния.

- Да се вадят с цедка за чай предмети от съд, напълнен със зърно и да се гледа какво е останало вътре.

- Да се залепват стикери с лепило върху хартия.

- Да се пускат дребни предмети (макарони, копчета, грах, боб) в картонена кутия с кръгли отвори.

- Да се слагат дребни предмети (монети, кламери, пръчици за смятане) в картонена кутия или в кутия с пластмасов капак с продълговати прорези.

- Да се вадят, подреждат и прибират обратно всякакви предмети и играчки от торбата „с най-различни неща” (от време на време да се сменя съдържанието).

- Да се мачка, къса и реже с ножица хартия.

- Да се изрязват картинки от стари списания и да се лепят върху лист хартия.

- Да се отвиват и завиват капачки от буркани и бутилки.

- Да се вадят и слагат обратно монети от стар, непотребен портфейл.

- Да се вадят и слагат обратно календарчета (визитки, пластмасови карти) от стар и ненужен визитник.

- Да се строят различни фигурки от клечки и пръчици за смятане.

- Да се рисува със сапун върху плат.

- Да се рисува с флумастери на стари DVD- и CD-дискове.

- Да се лепят с пластелин стари DVD- и CD-дискове. Още един интерес способ – да се нанесе ПВА лепило върху дисковете, да се поръси с грис, а когато изсъхне, да се рисуват контури с маркер и да се разкрасява с гваш или акварел.

- Да се натискат копчетата на стар телефон.

- Да се изследва щайгата в кухнята (да се изчисти предварително от опасни за детето предмети).

- Да се изследва чекмеджето на бюрото (също трябва да се изчисти от опасните предмети).

- Да се правят дупки в хартия с перфоратор.

- Да се захващат листове хартия с телбод.

- Да се играе с кламерите, в това число и да се прави верижка от тях.

- Да се залепва и отлепва хартиено тиксо от линолеума в кухнята.

- Да се карат колички по залепеното хартиено тиксо.

- Да се залепва на двойнолепящо тиксо най-различни предмети – зърна, грах, боб, макарони, копчета.

- Да се сортира по цвят нарязани разноцветни сламки за коктейл.

- Да се очертае върху лист хартия ръката на детето – и да се превърнат пръстите в човечета.

- Да се отварят кибритени кутийки, в които има предварително подготвена изненада (в някои да се сложи нещо интересно, а други нека останат празни).

- Да се слагат в празните кибритени кутийки разни предмети – да се предлагат и големи, и малки, за да се поставят в кутийките само тези, които се събират в тях.

- Да се построи от празните кибритени кутийки кула, ограда...

- Да се развива и къса тоалетна хартия.

- Да се развиват руло торбички за боклук.

- Да се даде голям магнит и много различни предмети (детето да проверява кой предмет се привличат от магнита, а кой – не).

- Да се сортират фигурки от макарони в различни съдове (за да му бъде по-интересно на детето, предварително може да се боядисат макароните с боя за храна или с гваш).

- Да се ловят в буркан с вода разни предмети (капачки, макарони) с помощта на лъжица.

- Да се развързват различни възли и панделки с въженца.

- Да се играе на „прошнуроване” (да се прокарва конец през картон с предварително направени дупки в него).

- Да се прокарват клечки през обърнат с дъното нагоре гевгир.

- Да се закачат щипки на картонени листа, по ръба на кофичка или на кутия.

- Да се събират в кутия или в буркан „случайно” разсипаните по пода или по масата предмети.

- Да се вади боб или грах от съд с грис-брашно.

- Да се навиват конци на кълбо.

- Да се изрязват фигурки от картон (риба, зайче, котенце и т. н.), да се рисуват техните основни детайли и да се предложи на детето да намотава на тях дебела прежда или конци.

- Да се залепват различни лепенки в блокнот или върху лист хартия.

- Да се поставят дребни предмети в бутилка с тясно гърло.

- Да се нанизва на конец (лента) дребни предмети с дупки, макарони или мъниста.

- Да се въртят пумпали.

- Да се развиват опаковки от бонбони (предварително да се загърнат в тях дребни предмети: стъклени топчета, копчета и др.).

- Да се изваждат дребни предмети, предварително загърнати във фолио за печене или за сладкиш.

- Да се играе с пакетчетата чай: да се вадят и да се слагат обратно на мястото им.

- Да се капе с пипетка.

- Да се лепят магнити върху хладилника.

- Да се лепят кламери (най-добре цветни)  върху магнитите.

- Да се рисува върху грис-брашно с пръст, пръчица или четка (брашното предварително може да се оцвети с хранители или естествени бои).

- Да се събира с метличка (може и с четка или с лопатка) „случайно” разсипаното брашно.

- Да се забърсва с помощта на кърпа разлятата на подноса вода.

- Да се забива в пенопласт габърчета.

- Да се хвърлят различни предмети във водата и да се наблюдава кои от тях потъват, а кои – не.

- Да се преместват дребни предмети с пинсета от един съд в друг.

- Да се налее в пластмасова кутия вода с капчица течен препарат за миене и да се даде на детето бъркалка, за да разбие пяна.

- Да се пълнят с разни предмети корите за яйца.

- Да се вплита конец между зъбите на четка.

- Да се слагат една в друга пластмасови кутии с различни размери.

- Да се сортират приборите за хранене.

- Да се строят кули от пластмасови чашки.

- Да се вадят малки предмети от шумолящи торбички.

- Да се слагат и махат щипки по собствените дрехи.

- Да се „простират” на опънато въже парчета плат с помощта на щипки.

- Да се развива макара или кълбо.

- Да се издухва от дланта парче лека вата или перце.

- Да се размазва с четка пяна за бръснене (на по-големите деца може да се даде гваш и да им се покаже как да правят цветни петна върху пяната).

- Да се поиграе с балони, напълнени с вода.

- Да се рисува върху балон.

- Да се сортират разноцветни мъниста или копчета по цвят и размер.

- Да се направи „развиващ мисленето на детето”  килим от плътна тъкан, зашивайки върху нея ярки копчета с различна форма (играта би била подходящ дори и за съвсем малките деца).

- Да се строят фигурки от всякакви клечки – кибритени, за уши, за смятане.

- Да се пускат корабчета (непотъващи предмети – кибритени кутии, черупка от орех) в съд с вода.

- Да се вадят дребни предмети от чанта или от несесер с козметика.

- Да се закопчават или разкопчават копчетата по дрехите (своя или на куклите).

- Да се отключва и заключва катинар.

- Да се разглежда фотоалбум.

- Да се даде на детето малко огледалце, за да се гледа и да се изучава само.

- Да се очертават с молив различни предмети: капачки, лъжици, пръчки, кибритени кутийки, детайли от конструктор и прочее.

- Да се насипят зърна върху ПВА лепило, размазано по хартия.

- Да се изрежат фигурки от тесто с помощта на формички за печене или на обикновени капачки.

- Да се оцвети с молив или с флумастер определена буква в текста на старо списание.

- Да се слагат фигурки от макарони върху разстлан пластелин.

- Да се махат и слагат капачките на химикалките и флумастерите.

- Да се прелива вода от един съд в друг с помощта на спринцовка (без игла).

- Да се мие детската посуда във ведро с вода.

- Да се намотават, размотават и сплитат разноцветни конци за шиене.

- Да се късат ситно-ситно хартиени салфетки и да се правят топчета от тях.

- Да се сплита плитка от въженца, закачени на удобно за детето височина (облегалката на стола, дръжката на вратата или на раклата и т. н.)

- Да се напълнят балони с най-различни неща (зърно, копчета, макарони и пр.), да се завържат и да се даде на детето да си играе с тях и да отгатва пълнежа им.

Превод от руски език: Александър Василев

Източник: www.adme.ru

Оценка 4.91 от 22 гласували
Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ