+ Предложи публикация
16.11.2016

Различните методи на преподаване по света

  Япония е страната с най-грамотните ученици в света. Това сочи годишният доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР). Следват Финландия, Холандия, Швеция, Австралия, Норвегия, Белгия, Нова Зеландия. Великобритания и САЩ са на 9-о и 10-о място. Интересното е, че държавите на челните места са сравнително назад в класацията на най-добрите университети. А Италия, Испания или Гърция са в дъното на класацията за висшето образование.

 „Когато става въпрос за висока грамотност, може да се окаже, че е по-добре да завършите гимназия в Япония, Финландия или Холандия, отколкото да получите диплома за висше образование в Италия, Испания или Гърция“, коментира Андреас Шлайхер, директор по образованието към ОИСР. Ето по-интересните методи на преподаване в някои държави:

Япония

 Японската образователна система уникална с хуманността си. Учениците нямат изпити преди 4 клас, а само малки тестове. През първите 3 години те усвояват добри обноски и развиват характера си. Учат се да уважават останалите и да се грижат за животните и природата. Учебната година започва на 1 април. Тази дата често съвпада с едно от най-красивите природни явления – цъфтенето на черешовите цветове. За да влязат в добра прогимназия, повечето японски ученици там влизат подготвително училище или посещават частни работилници след училище.

 В училищата се изучава калиграфия и поезия. Почти всички ученици носят училищна униформа – целта, както се досещате, е да се премахнат социалните бариери и да се създаде работна среда. Обядът се приготвя по стандартизирано меню, разработено от квалифицирани готвачи и медицински специалисти. Всички ученици ядат в класната си стая заедно с учителя. Те сами чистят класните си стаи, кафенетата и дори тоалетните.

Русия

 Сходен е и подходът на Русия. По време на лятната ваканция учениците от някои училища участват в ремонтите и боядисването на сградата. Там дисциплината се затегна, след като поставиха камери във всяко училище. Посегателството срещу учители е криминализирано. Дори има случаи с ученици, които са пратени в трудововъзпитателен лагер, след като са били заснети да се гаврят със свои учители. Интересното е, че в Русия в началото на учебната година има негласна традиция учителите да подготвят танц, с който поздравяват децата и родителите им.

Англия

 В някои училища в Англия учениците, които са закъснели или са извършили друго провинение, трябва да остават след часовете. На места са забранени и телефоните. Ако някой ученик изостава по даден предмет, му назначават безплатно индивидуален учител.

Турция

 В Турция образователната система е в криза, след като президентът Реджеп Тайип Ердоган уволни 50 000 учители и 2 349 университетски преподаватели. Но недостигът на учители не е единственият проблем. Наскоро турският образователен министър заяви, че иска да обучи поколение, което би излязло на улицата със знамена в ръка. Hürriyet Daily отбелязва, че управниците искат да превърнат образователните институции в страната в религиозни имам-хатип училища.

 Наскоро Световният икономически форум публикува списък с професиите на бъдещето. Hürriyet Daily саркастично посочва, че според този списък очевидно няма да има огромна нужда от имами в Четвъртата индустриална революция, и вместо това Турция се нуждае от по-добро обучение по математика, физика, биология и изкуства. Преди време един от новоназначените училищни директори в Истанбул заяви, че се надява ислямът да започне да се изучава още по-задълбочено в училище.

„Дошло е времето да превърнем нашите училища в религиозни тренировъчни центрове”, заяви Шакир Войвот, цитиран от Daily Express. Преди опита за преврат от лятото подобно изказване би предизвикало широк отзвук. Но вече нищо не е същото.

България

 В България ситуацията не е толкова тежка, но много неща трябва да се променят. Дотогава учителите трябва да се осланят на собствените си възпитателни методи. Добри такива са поддържането на активна обратна връзка с учениците, провеждането на дискусии и вкарването на технологиите в учебния процес. Проучвания са показали, че ученето в група е много по-ефективно, защото помага да се видят различни гледни точки и да се обменят идеи. Към всеки ученик трябва да има различен подход, тъй като всеки разбира и приема информацията различно.

 Малко хумор също не би навредил. Време е учителите да забравят за сухото сковано поднасяне на информацията, като в същото време обаче не позволяват на учениците си да ги „подхлъзнат”. Понякога е по-добре учителят да игнорира ученическите провокации и нарушенията на дисциплината. Ако обаче това поведение се задълбочи и стане системно, трябва да говорите с учениците насаме – не пред целия клас.

Източник: www.naukatablog.wordpress.com

Оценка 4.85 от 33 гласували
Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Последно търсени:
Индийски танци стъпки
Тренировка Бокс
Занималня Лозенец София
Зумба танци видео
Частни уроци по Модерен Балет
Матура по Български
Курсове по Руски онлайн
Школа по Английски
Немски език в София
Частна детска градина София Младост
Шофьорски школи София
Уроци по Китара за начинаещи онлайн
Школа за Народни танци София център
Уроци по Математика София Дружба
Народни танци за начинаещи София
Частна детска градина София Младост
Английски език нива
Английски език уроци
Как да науча Английски език
Частна детска градина София цени
Латино танци за възрастни София
Курс по Испански Стара Загора
Частни уроци по Немски София
Клубове за Народни танци Стара Загора
Уроци по Руски език онлайн
Текстове на Английски език
Частна детска градина София Младост 4
Курс по Excel
Индивидуални тренировки по Бокс Варна
Матура по Английски
Курс Excel
Онлайн уроци по Китара
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ