+ Предложи публикация
05.07.2016

Помага или пречи на децата домашното?

  Реформистите в периода на Прогресивната ера в САЩ от края на 19 и началото на 20 в. описват домашната работа, давана в училище, като "грях", който ги лишава от времето за игра и днес много критици са склонни да се съгласят. От друга страна, както родителите, така и учителите като цяло считат, че писането на домашното е важно за създаването на академична култура у подрастващите. И така, помага или пречи на децата домашното? На първо време, писането на домашни е глобален феномен - изследване от 2007 г. с деца от 59 държави показва, че само 7 процента не получават задачи за вкъщи. В страни като Алжир и Мароко едно на всеки пет деца е затрупано с домашни, докато в Япония режимът е по-облекчен и едва 3 процента от учениците прекарват дълги часове в писане на домашни у дома. Това е интересно, цащото именно държавите от Източна Азия са с високи нива на математически познания при учениците, докато домашните там са под средното като обем.

 В Холандия има сходна тенденция - един на всеки пет ученици от 4-ти клас изобщо не пише домашни, но пък именно четвъртокласниците поставят Страната на лалетата в Топ 10 на най-добрите математици в света. Това действително повдига въпроса свързани ли са домашните с високото ниво на академичен успех?

 На национална ниво, отговорът изглежда определено е отрицателен. Оказва се, че и в глобален план писането на големи домашни няма пряка връзка с нивото на академични постижения на нациите. Оказва се, че най-много домашни се пишат в държави с ниски доходи и сериозни социални неравенства - не точно показатели, на които повечето страни искат да подражават. Вместо това, емпиричните изследвания свързват прекалено тежкото домашно натоварване с лишаване от сън, стрес и отражение върху физическото здраве. Точните размери на "тежко домашно" варират според възрастта, но за децата от основното училище дори 30 минути на ден, комбинирани с друг академичен стрес, могат да имат негативно влияние. Изследователи в Китай са свързани домашна работа от два или повече часа на ден със смущения на съня. Също така, когато се създава конфликт за домашна работа между родители и деца, това води до силни негативни емоции и домашна работа може действително да има негативна асоциация с академичните постижения.

 Може би, учителите могат да приложат по-индивидуализиран подход към домашното. Ако учителите са внимателни при избора си на задачи - с оглед на възраст и семейно положение на ученика и необходимостта от развиване на умения - тогава домашните могат да бъдат адаптирани по начини, който да подобри шансовете за максимален положителен ефект за всеки един ученик.

Източник: www.obekti.bg

Оценка 4.88 от 26 гласували
Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Последно търсени:
Подготовка за матура по История
Курсове за Маникюр и Педикюр
Тестове по Немски
Уроци по Английски език Бургас
Подготовка по Български език
Частни уроци по Литература Добрич
Уроци по Български език
Курсове по Руски език
Курс София
Частна детска градина София Младост 4
Учители по Английски
Школа по Математика Пловдив
Курс по Сладкарство
Курсове по Английски Online
Езикови школи Велико Търново
Плуване за бебета София
Народни танци София кв Гоце Делчев
Курсове за Ноктопластика
Уроци по Хип Хоп танци
Урок по Математика за 3 клас
Подготовка за матура по Математика 7 клас
Салса в Пловдив
Интензивен Курс по Френски
Езикови школи Бургас
Езикова школа София
Частни уроци по Литература Пловдив
Обучение Английски език
Йога за отслабване
Курсове по Немски език в Бургас
Тестове Физика
Курсове по Английски език Бургас
Курс по Руски език
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ