+ Предложи публикация
04.04.2020

Откровено за дигиталното образование или нека не превземаме цялата Луна

Половин учителска заплата за майка на дете в начален курс!?

 

 Когато започнха грипните ваканции, излязох с предложение за законодателна промяна – неучебните дни на учениците поради извънредни обстоятелства  като грипни и дървени ваканции да се полагат като допълнителен отпуск на майките на малки деца над годишния платен. Сега разбирам, че съм била твърде скромна.

 Към днешна дата,  в третата седмица на дистанционно обучение на учениците заради извънредното положение покрай коронавируса, ми иде да поискам и половин учителска заплата за същите тези майки на деца от начален курс.

 Не съм нито против ученето онлайн, нито срещу виртуалните класни стаи. Сигурно са идеални – за поотрасналите ученици и за учителите с известен опит. Но как очакваме от дете на 7-8 г. да борави с личния си аканут, с който примерно да влиза в платформата на Гугъл, да следи електронните ресурси от учителите във виртуалната класна стая, да отваря видеа в платформи, които искат регистрация, да стигне до електронните учебници. Пардон, не трябвало до електронните, а до интерактивните, обаче това и майките го разбират на третия час от усилията си. Понеже няма кой до ги упъти - голяма част от учителите също се учат в крачка. После да изпълни съвестно всички задачи, което значи да стои доброволно пред екрана или над тетрадките от 8,30 до към 16,30 след обяд. А след това да снима една по една  страниците, по които е работило. И да ги прати обратно на госпожите, като при това раздели кои при коя да отидат. Като междувременно влезе един-два пъти и в Гугъл миит, за да му обясни учителката новия урок на живо в реално време.

 Извинете, но не става въпрос за начална дигитална компетентност. Става въпрос за дете на 7-8 години. И за да стори всичко това, до него трябва да има родител. Цял ден!

 И ако този родител е съвестен, осъзнава положението, предизвикателствата пред системата на образованието и е готов да сътрудничи, някъде между българския и математиката все пак успява да излезе от виртуалната класна стая, за да отвори служебния имейл. Понеже по същото време е и в режим дистанционна работа. Или пък отдавна е трябвало да бъде в офиса. И първото, което вижда и в двата случая, е писмо от шефа, който докато служителят е бил учител, е изпаднал в свирепо настроение кое време е, а още не е отметнал грам работа.

 Скъпи учители, вие стъпихте на Луната, прехвърляйки за два дни обучението в дигиталните платформи. И ако бях Армстронг, бих казала, че това е малка крачка на преподавателя и голяма стъпка за системата. Но не е нужно да превземаме цялата Луна точно сега. Мина времето на лозунгите да изпълним плана за петилетката предсрочно. Кому е нужно всички да внедрят облачните технологии на 100 процента, с всичките им възможности, по възможност до края на днешния учебен ден?

 Знам, че трябва да се връщат отчети. Знам, че ако не сте онлайн, с видео и всякакви там модерни чудесии, най-добрите в гилдията може да ви изкарат не достатъчно модерни и прогресивни. Но да не забравяме, че самите те са практикували това поне 3-4 години, преди да имат самочувствието да изискват да сте им равни. Като майка ви уверявам, че няма нужда всички да сте герои на труда. Стига, че сте отговорни и загрижени. Стига един работен лист и слънчева дума сутрин. Каква полза от гоненето на супер постижения, ако цената е невротизирано дете в невротизирано семейство?

 Има ли смисъл бодро да рапортуваме - например, че училищата работят на 100 процента с облачните технологии? Като от раз мога да кажа, че има такива, в които това не сработва. И то не, защото те не искат или не го могат – такива са условията, децата, родителската общност. Едно е да е създадена техническата възможност, друго е да се използва пълноценно. Кого заблуждаваме – нали всички сме вътре в тази система и знаем как работи тя – и ученици, и учители, и семейства?!

Дайте да сме по-умерени и разумни! Да спрем да се съревноваваме кой е по-по-най! Всеки да направи, колкото може – по канала, който владее сега, като продължава да овладява и другите. И малкото ще стане много. Иначе заблуждаваме и МОН, че всичко е по мед и масло. А после, като го разпише в задължителни нормативни актове и почне да го изисква, ще скочим, че всъщност не ставало съвсем така.

 Скъпи учители и директори, да бъдем честни! Моля ви за задачи по силите на децата. Няма да има полза, ако ги изпълняват родителите. В случай, че това за половината заплата за майката ви дрънчи в ума от началото на този текст с такава сила, че е заглушило всичко друго в него, успокойте се! Никой няма да посегне на парите ви, заслужавате си ги до стотинка, че и повече.

Източник: www.marica.bg

Оценка 4.84 от 32 гласували
Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Последно търсени:
Уроци по Математика Дружба
Езикови курсове по Немски
Фризьорски курсове
Частни уроци по Английски Младост
Клубове за Народни танци
Зумба танци в Сливен
Уроци по Турски език Варна
Дистанционно обучение Математика
Курсове по Френски София
Курсове по Рисуване Русе
Компютърна грамотност за абсолютно начинаещи
Уроци по Пеене Варна
Английски език онлайн уроци
Да научим Английски
Курс по Френски език Варна
Бг Салса
Индивидуални уроци по Английски Пловдив
Как да науча бързо Английски
Курс Ноктопластика
Латино танци София цени
Кик Бокс тренировки Варна
Курсове по Математика за 6 клас
История за 11 клас
Уроци по Английски език за начинаещи онлайн
Курсове Английски език Пазарджик
Математика за 6 клас
Спортни танци Пловдив
Уеб Дизайн уроци
Онлайн курс по Английски
Пилатес упражнение техника
Курсове Английски Варна
Курс по Excel
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ