+ Предложи публикация
29.09.2019

Какво учат децата по света

 Дни преди първият учебен звънец отново да приветства учениците в класните им стаи, продължаваме нашето пътешествие из чудните дебри на образованието, които ще ни потопят в традиционните и/или модерни похвати на обучение в училищата из други краища на планетата.

Китай

 От 1995 г. в Китай влиза в сила програма за ограмотяване, която включва задължително 12-годишно безплатно образование. Структурата на образованието е разделена на три етапа: от 6 до 12 години - начално училище, от 12 до 15 - първи етап на средното образование, от 15 до 18 - втори етап на средното образование. При желание детето може да продължи да учи в колеж или университет. По мнението на експерти китайското средно образование се отличава с високата си натовареност на учениците в сравнение с много европейски системи. Набляга се както на предметите с научна и познавателна стойност, така и на развитието на творческия потенциал – пеене, танцуване, свирене на определен инструмент и т.н. Само на някои от държавните училища в Китай е разрешено да приемат и чуждестранни ученици, като за тях обучението е платено. Приблизителната стойност на обучението на чуждестранни ученици в държавни училища е около 10 000 долара годишно. Обучението се води на китайски език, затова при постъпване в училището се провеждат изпити по китайски, английски и математика. Чуждестранните ученици трябва да преминат и подготвителна програма, която също е платена.

Южна Корея

 В Южна Корея образованието включва няколко нива. От 6 до 12 години децата ходят в основно училище, от 13 до 15 - в средно, а от 16 до 19 - във висше училище. В същото време влизането във висше учебно заведение изобщо не е необходимо. Но според статистиката около 97% от корейците продължават да учат там. Класовете във висшето образование се разделят на специални катедри - хуманитарни или технически, спорде желаната професия. Повечето гимназисти отиват в колеж, където получават професионално образование, а след това – в университет. Учителите поставят специален акцент върху запаметяването на факти и цифри, и всеки, който отсъства от занятията, може да бъде изключен. Друга характерна особеност на корейското образование е проверката на знанията на учениците посредством тестове.

Тайван

 Най-интересното е, че съвременната система на образованието в Тайван се спазва от 1912 г. насам – от деня на създаване на Република Китай. Какво се е случило преди това време, жителите на страната не знаят, или по-скоро не искат да знаят. Структурата на образованието е разделена на няколко нива: от 6 до 12 години децата учат в основно училище, от 13 до 16 години - в т.нар. непълно средно училище. По този начин задължителното образование може да завърши или да продължи още три години в пълно гимназиално училище. Само при желание детето може да постъпи в колеж или университет. Най-интересната част от Тайванския университет е „метенето“. Всички първокурсници са задължени да метат, да мият пода, чиниите и плодовете в продължение на час. Времето за почистване е по техен избор.

Швейцария

 В Швейцария започват да учат рано – на 4 години! Именно от тази възраст детето се изпраща в основно училище, където учи в продължение на 6 години, тоест до 10-годишна възраст. При завършването си ученикът вече е овладял три езика – немски, френски и английски. След това той постъпва в гимназията, където преминава две нива на обучение: Първо ниво – до 15 години, и второ ниво – до 19 години. В този случай ученикът има възможност да избере една от няколкото системи за обучение: англо-американска, немска, френска, италианска или швейцарска. Висшето образование предвижда две степени на обучение: бакалавърска и магистърска. Особено внимание в процеса на обучение се отделя на изследователската дейност.

Полша

 Полската образователна система предполага задължително предучилищно образование – от 3 до 6 години. Тогава децата се приемат в т.нар. основно училище, обучението в което продължава 6 години, а след това – в гимназията, още 4 години. Но с това пълното средно образование не приключва. След това учениците ги очакват още три години обучение в Лицея! В резултат на това, преди да влязат в университета, момчетата и момичетата вече са на 19–20 години. Законодателството счита, че това е оптималната възраст за по-нататъшен избор на професия. В Полша висшето образование е разделено на две нива: бакалавърска (3 години) и магистърска програма (2 години).

Германия

 В Германия училищното образование е разделено на три нива: начално, първо и второ ниво. В началното училище децата учат от 6 до 10 години. След това, според способностите си, те се разделят на три групи: слаби, средни и силни. Тези, които попадат в първата група, учат пет години, след което отиват на работа или продължават образованието си в системата на професионалното образование. Останалите, които попадат в средните и силните групи, учат в продължение на шест години, след което преминават към второ ниво на средното образование - т.е. към 11 клас, и учат до 12 клас (т.е. две години). Висшето образование в тази страна може да бъде както безплатно, така и платено. Във втория случай студентите могат да теглят безлихвен кредит за обучение.

Испания

 В Испания образованието се дели на основно, средно и висше. Основното се състои от осем класа, като в него учат деца от 6 до 14-годишна възраст. То е задължително и след завършването му учениците получават сертификат. Второто напомня на последните класове в училище и включва два курса. Най-важното е, че финалните изпити там автоматично стават вход за университета, което е много удобно за бъдещите студенти. Единственият негатив е, че висшето образование е платено за всички.

 

Италия

 В Италия средното образование се състои от три етапа: начален (от 6 до 11 години), прогимназиален (от 11 до 14 години) и средно училище (от 14 до 18 години). След края на последния ученикът, доколкото е способен, влиза или в лицей, или в университет. Образованието в университета се състои от три нива: първото е аналог на бакалавърското обучение и продължава три години, второто - от 3 до 6 години, в зависимост от специалността, а третото включва научно-изследователски докторски програми.

 

Африка

 В Африка образованието е сериозен проблем. Според статистиката през последните години само около 50% от африканските деца ходят на училище. В момента в Африка се разработва сериозна благотворителна дейност с цел развитие на образованието – отварят се училища и университети, а персоналът се обучава активно. За съжаление липсата на достатъчно средства бавят темпото на развитие на този процес. Въпреки увеличаващия се брой деца в училище през последните години, 126 млн. деца нямат достъп до начално и прогимназиално образование. Около 65 милиона от тях са момичета. Делът на момичетата, които не ходят на училище, е най-голям именно в Африка. В пустинната част на черния континент близо 4 от пет момичета не получават дори начално

Източник: www.woman.bg

Оценка 4.86 от 29 гласували
Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ