+ Предложи публикация
01.08.2017

Какво означават съкращенията на хотелските и туристическите услуги

  Много често в офертите на хотелите и туристическите агенции присъстват абревиатури и термини, които уточняват услугите, включени в цената. Но колко от вас наистина знаят за какво плащат и какво трябва да очакват в замяна? Вижте какво означават някои от най-често използваните термини в хотелските услуги и оргазнизирайте почивката си според тях.

OB (Оnly Bed)/RO (Room Only) – цената включва само нощувка в посочен тип помещение.

BB (Bed and Breakfast) – цената включва нощувка и закуска. Терминът се е превърнал в название за тип почивна база (пансион, вила или къща за гости), обикновено с капацитет 10 – 12 стаи и без други възможности за изхранване. Подходяща е за краткосрочен престой.

HB (Half Board) – цената включва нощувка, закуска и вечеря, т.е полупансион (на някои места вечерята може да се замени с обяд по договорка с хотела).

FB (Full Board) – цената включва нощувка, закуска, обяд и вечеря, т.е пълен пансион

ROH (Run of The House) - термин, който се отнася за различен тип стаи, които се предлагат от хотела на една и съща цена. Означава че ще бъдете настанени в стая, свободна към мемента на настаняването ви, без предварително да знаете.

AI (All Inclusive) – обикновено важи за туристически пакети и организирани пътувания за по-продължителен период от време. Означава, че една фиксирана цена включва всичко: нощувка, закуска, обяд, вечеря, алкохолни и безалкохолни напитки (само местно производство), междинна закуска и забавления в хотела.

UAI (Ultra All Inclusive) – подобрен вариант на услугата All Inclusive, който обикновено се определя от възможностите и капацитета на хотела. Включва нощувка, закуска, обяд, вечеря, алкохолни и безалкохолни напитки (местно И вносно производство), допълнителни закуски и разнообразни забавления.

Шведска маса – тип „бюфет“ с разнообразно меню за индивидуалните кулинарни предпочитания. Идеален вариант за закуска, но в много хотели, предлагащи All Inclusive пакети, се практикува и за останалите хранения. Включва топли и студени предястия и ястия, десерти и напитки, пръснати на различни „станции“ в ресторанта. Консумацията е на самообслужване и в неограничено количество в рамките на фиксирано време.

Континентална закуска (наричана още Френска закуска) – най-често се предлага в средиземноморските страни и САЩ. Тя е лека, икономична, бърза за приготвяне и консумиране, поради което често е предпочитана алтернатива в хотелите. Включва препечени филийки или кроасани, масло, сладко, колбаси, млечни продукти, яйца, плодова салата, плодов сок.

Английска закуска – традиционните Хем енд егс (яйца с бекон или друг вид месо), придружени с препечени филийки, масло, конфитюр, сосове, зърнена закуска, каша, десерт, плодов сок и традиционни чайове. Доста по-тежка и мазна от континенталната, тя се предлага предимно в Англия и в хотелите с английски туристи.

Американска закуска – обикновено включва яйца, резенчета бекон или наденички, препечени филийки, сладко, зърнена закуска, палачинки или понички.

Меню „А ла карт” – френски израз, който означава „избор според менюто”. Т.е гостите поръчват ястията, които консумират, от официалното меню на заведението.

Room Service (обслужаване по стаите) – капацитет от услуги, предлагани на гостите от персонала на хотела. Обикновено се свързват с поръчка на храна и напитки, които в повечето случаи са осигурени от ресторанта на хотела, но може и да са от външна кетъринг – фирма. Някъде влиза в цената, а на други места се заплаща допълнително.

Чартър – услуга за превоз на пътници (в повечето случаи туристически групи), които са заплатили за правото да разполагат с превозното средство по всяко време по определен маршрут.  Обикновено чартърът се организира от туристическата агенция или от хотела, отговорни за удобството на групата.

Шатъл бус - безплатен превоз за пътници между летището и хотела или между летището и някоя ключова точка в града на пристигане, в зависимост от това дали е осигурен от авиокомпанията или хотела.

 Знаете ли какво означават хотелските звезди? Може би не! Всички знаем, че колкото повече звезди има един хотел, толкова повече услуги и удобства можем да очакваме, както и по-висока цена. Не е задължително квалифицирането на хотелите да бъде обозначавано със звезда. Има държави, в които се използват различни от звезда символи, като диаманти (САЩ), латински букви A-F (някои места в Азия, Северна Америка и Австралия) и “задовололителни” или “незадоволителни” за хотестели и мотели.

Budget/Economy:

Хостел –  минихотел (от англ. hostel – общежитие), публичен хотел, предоставящ на своите посетители за кратък или по-дълъг срок жилище, представляващо обикновено спално място с двуетажни легла без допълнителни удобства в стаята.

Мотел – крайпътен хотел (хан), с обикновени двойни стаи с баня и тоалетна.

* (Tourist) - В хотел 1* трябва да има рецепция, достъп до телефон в общите помещения, факс, сейф на рецепция, закуска, напитки. Основните неща, който трябва да присъстват във всяка една стая – баня и тоалетна, ежедневно почистване, цветен телевизор с дистанционно, маса и стол, сапун, шампоан.

*S (Tourist Superior) – дава се при отговаряне на всички изисквания за 1* и някои от тези за по-горните категории.

** (Standard) –  за да бъде един хотел с 2* трябва да има всички екстри предлагани от хотел с една звезда, но освен това трябва да разполага и със заведение за хранене, както и с охрана.

**S (Superior standard) - предлага допълнителни услуги и удобства, но не са достатъчни за горна категория. Обикновено тази категория се дава на хотели, отговарящи на изискванията за три звезди, но с по-малки стаи и обзавеждане от по-евтини материали. Задължително условие е в стаите да има, нощна лампа в стаята, хавлиени кърпи, резервен комплект чаршафи, комплект хигиенни принадлежности (четка, паста за зъби, гребен и др.), пост-терминал за плащания с кредитни карти.

*** (Comfort) – всички изисквания към по-ниските категории плюс рецепция минимум 14 часа на ден с 24 часа достъп по телефон, персонал с минимум 2 говорими езика като единият задължително е английски, доставка на напитки в страята (минибар), телефон в стаята,  достъп до интернет в стаята или общите помещения, отопление и сешоар в банята, място за багаж, огледало, комплект за шиене, комплект за почистване на обувки, предлагане на пране и гладене, допълнително одеало и възглавници.

***S (Superior comfort) – дава се на хотели отговарящи на изискванията за хотел 3* и част от тези на четири звездните хотели.

**** (First class) –  към изискванията за по-долните категории се добавят рецепция минимум 18 часа на ден с 24 часа достъп по телефон, лоби с мека мебел и напитки,  закуска по рум-сервиз, минибар или 24 часа доставка на напитки по рум-сервиз, маса и мека мебел в стаята, халат и чехли за баня, различни козметични продукти и пособия (пила за нокти, памук и др.), достъп до интернет и интернет терминал, a-la-carte (по меню) ресторант горна категория, но с недостатъчно просторни стаи и стилно обзавеждане. Интериора трябва да е модерен и комфортен.

****S (Superior first class) – често като добавка тук има сауна, спа център, фитнес или други подобни съоръжения, но като цяло хотелът не отговаря напълно на изискванията за 5 звезди. Качеството се проверява редовно с инспектори под прикритие.

***** (Luxury) – освен всичко до сега изброено, хотелът с категория 5 звезди трябва да предлага на своите гости 24-часова рецепция, портиер, пиколо, консиерж (иконом), просторна рецепционна зала, комплимент към всеки гост със свежи цветя, плодове или други подаръци, минибар с напитки и дребни лакомства, доставка на храна и напитки с рум-сервиз, компютър с интернет, сейф във всяка стая, услуги за гледне, лъскане на обувки. Качеството се проверява редовно с инспектори под прикритие.

*****S (Superior Luxury) – дава се при изпълнени всички по-горни изисквания и се набляга на персонално обслужване на всеки гост на хотела.

****** и ******* – някои представители на хотелиерската индустрия са самоопределили своите хотели с шест и дори седем звездна категория. Това е поради изключителния лукс и качество на индивидуално обслужване, които не се срещат дори и хотелите с 5 звезди, но това не е утвърден стандарт и се използва предимно с рекламна цел. Burj Al Arab в Дубай е обявен от британско туристическо списание за хотел над всички звезди през 2002 година, а собствениците на хотел Galeria в Милано го провъзгласяват за първия в света седем-звезден хотел. Интересен е факта, че има и един единствен хотел с 0 звезди, който се намира в Швейцария.

Източници: www.rozali.bg www.sunshine.bg

Оценка 4.83 от 35 гласували
Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Последно търсени:
Web design курсове
Летни курсове по Немски
Модерен Балет за деца
Частна детска градина София Сердика
Сертификат по Английски език
Народни танци Пловдив за начинаещи
Частни детски градини София център
Уроци по Математика Варна
Испански уроци
Курс Френски Пловдив
Курс за Фризьори
Курсове за Фризьори Варна
Уроци по Математика София Борово
Курсове по Немски Бургас
Английски песни за деца
Уроци по История за 6 клас
Руски език
Урок Информатика ит
Школа по Рисуване
Индивидуално обучение по Немски език
Езиков център Пловдив
Обучение по Информатика
Частни уроци по Български език Стара Загора
Курсове по Испански Бургас
Фризьорски курс Сливен
Уроци по Цигулка
Курс по Френски Пловдив
Клуб по Народни танци Велико Търново
Частна детска ясла София Люлин
Народни танци Пловдив за начинаещи
Клубове за Народни танци Плевен
Народни танци София център
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ