+ Предложи публикация
29.05.2017

Какво можем да научим от успешните образователни системи по света

  Образователните системи по света са добре изпипани и рафинирани, за да произвеждат високи академични резултати и да култивират личностния растеж на децата. Където и да ходим на училище, нашата образователна система е повлияна предимно от културата и начина на мислене на хората в конкретната държава. Да, никоя система не е перфектна. Някои обаче успяват да изпъкнат над останалите. Кои са те?

Япония

Развиването на характера е по-важно от знанието.

 Всеки, който е посещавал Япония, ще забележи, че японците са учтиви – с безупречни маниери. Това е така, тъй като местната култура акцентира сериозно върху развиването на характера на детето, преди то да навлезе в традиционната образователна система, пълна с формални изпити и тестове. През първите няколко години в училището детето развива умения като уважение, състрадание и щедрост. Научава каква е разликата между правилно и погрешно, какво е справедливост, самоконтрол и решителност. По този начин то успява да усвои едно чувство за баланс, което ще му помогне да успее занапред – както в училище, така и в живота след това.

Японските ученици сами чистят училището си.

 Доста училища наемат чистачи, които да вършат тази работа. В Япония обаче класните стаи, коридорите, лафките и дори тоалетните се чистят от самите ученици. Те се разделят на групи и се занимават с това ежедневно. По този начин детето хем се научава как да чисти и колко важна е тази рутина, хем свиква с екипната работа и знае, че трябва да уважава труда на другите.

Финландия

По-малко е повече.

 Образователната система на Финландия също е доста успешна. Отчасти това се дължи на идеята, че „по-малко е повече“. Учителите в страната прекарват около 600 часа на година в преподаване (т.е. около два пъти по-малко, отколкото тези в САЩ например). Предимството на прекарването на по-малко време пред дъската е очевидно – учителите имат възможност да инвестират останалото си време в професионалното си развитие. А това от своя страна довежда до по-качествени уроци.

Децата прекарват повече време навън.

 Финландия и другите скандинавски страни, включително Норвегия и Швеция, стимулират излизането сред природата. Вследствие на това местните деца прекарват голямо количество време навън в игра. Това се разглежда като важен компонент от образователната система. Дори и в най-мразовитите зими училищата организират образователни пътешествия в горите или планините. Освен че окуражава подрастващите да са активни, времето, прекарано сред природата прави хората по-щастливи и оказва множество положителни ефекти върху мозъка.

Сингапур

Големи инвестиции в технологиите.

 Сингапур е една от най-успешните образователни системи в целия свят. Местните власти инвестират огромни суми в технологичната поддръжка в рамките на класните стаи – както за благото на децата, така и за учителите. В Сингапур откриваме дигитални учебници, високоскоростен интернет, по-достъпни образователни материали (особено за студенти със семейства с по-ниски доходи) и какво ли още не.

Колко важна е позитивната психология.

 През последните години в Сингапур са проведени множество реформи в образователната система. Една от тях включва добавянето на уроци по социални и емоционални умения. Те се фокусират върху скорошните открития, свързани с позитивната психология. Позитивното образование се разглежда като фундаментална част от класната стая. То култивира и оформя начините, по които даден предмет се преподава, и стимулира положителното мислене в подрастващите.

Германия

Без съпоставки между отделните училища.

 Когато се провеждат олимпиади или матури, често имаме навика да сравняваме постиженията в различните училища. Това оказва голям психически натиск върху децата, най-малкото защото от тях се очаква да са сред най-добрите. В Германия подобни неща не се публикуват. Съответно училищата не се тревожат постоянно за своята репутация. В Германия учениците и учителите не се следят толкова стриктно, което пък от своя страна не вреди на креативността на преподавателя. По този начин фокусът пада върху самия образователен процес, а не върху резултатите. Децата не се чувстват по толкова голям натиск и се наслаждават на знанията, които научават.

По-малко сегрегация между децата в различните нива на обучение.

 Отделянето на деца в различни нива на обучение (в зависимост от техните нужди) е стандартна практика в много училища по света. В Германия училищата са уредени така, че да могат да култивират и обслужват нуждите на подрастващи от най-различни нива в рамките на една и съща среда. Това от своя страна елиминира стигмата, която върви ръка за ръка със сегрегацията и прави образователния процес по-гъвкав.

Източник: www.noviteroditeli.bg

Оценка 4.9 от 29 гласували
Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Последно търсени:
Спортни танци видео деца
Народни танци за начинаещи в Надежда
Модерен Балет за деца в Бургас
Частни уроци по Български език Плевен
Двустранно Счетоводство
Курсове по Рисуване София
Балет за деца София
Курс за Фризьор
Частни уроци по Английски София
Индивидуално обучение по Английски език
Компютърни курсове София
Школа Балет тодес
Народни танци в София
Онлайн Испански
Пилатес за деца
Курсове Маникюр и Педикюр
Народни танци за начинаещи Шумен
Частни уроци по Математика Пазарджик
Разговорник Немски
Курсове по Козметика София
Уроци по Плуване за деца на 3 години
Народни танци София
Уроци по История за кандидат студенти Пловдив
Тренировки по Плуване София
Школа за Индийски танци
Гръцки език уроци
Уроци по Математика Дианабад
Пилатес в Плевен
Клуб по Спортни танци Сливен
Уроци по Китара в София
Обучение по Ексел
Уроци по Математика за 6 клас
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ