+ Предложи публикация
07.05.2018

Как да се научим да убеждаваме хората?

Тези прости хитрости ще ви помогнат да покорите и най-несговорчивия събеседник.

Използвайте мощни думи

 Убедителните речи се състоят от думи, които предизвикват емоционална реакците у събеседника. Този метод постоянно се използва в рекламата. Просто си представете, че трябва да продадете на някого застраховка за автомобил. Вие, разбира се, може да му кажете, че всеки ден по улиците се случват хиляди аварии и нещастни случаи. Но по-добре би било тази информация да се поднесе по друг начин: „Всеки ден по улиците загиват хиляди хора” или „Всеки ден хиляди транспортни произшествия завършват със загинали хора”. Защото думата „смърт” има по-силно звучене от думата „случай”.

Старайте се да изглеждате достойно, но не и високомерно

 Приятният външен вид предразполага, но може да ни изиграе и лоша шега. Опасността се крие в следното: човек, който е облечен по-добре от околните, усеща някакво превъзходство и често започва да се държи снизходително. А подобно нещо отблъсква. Помнете, че този, когото се опитвате да убедите в нещо, априори е над вас: той има право да ви отговори с „не”. Така че опитайте се да изглеждате добре, но не и подчертано по-добре от останалите.

Фокусирайте се върху бъдещето

 Най-напред изразите като „Ние ще станем” или „Ние ще направим” вкореняват в съзнанието на човека идеята, че планът действително ще се реализира. На второ място конструкциите с използване на бъдеще време внушават увереност, че ще изпълните обещанието си и няма да зарежете задачите си. Но тук трябва да има усещане за мярка. Не бъдете прекалено настойчив и не вземайте решението вместо другите. По-добре е да се концентрирате върху бъдещите възможности и позитивните ефекти от решението, което искате да бъде взето.

Изберете подходящ канал за комуникация

Ако искате да убедите някого, трябва да направите комфортен за събеседника самия разговор. Затова разберете как точно предпочита да общува той: лично, по телефона или чрез електронни писма. Така ще повишите „лоялността” му и респективно шансовете си за успех.

Говорете на езика на събеседника

Има една простичка истина: хората са по-склонни да се доверяват на онзи, който прилича на тях,  на онзи, когото разбират. Затова вашата задача е да се нагодите към събеседника. Той не използва жаргонни изрази? Значи и вие не трябва да правите това. Шегува се? Следователно и вие трябва да демонстрирате своето чувство за хумор. Това правило се отнася и до невербалното общуване. Ако човек активно жестикулира, то вие също трябва да бъдете живи и открити за комуникация. Ако той избира затворени пози, следва и вие да бъдете по-сдържани. Същият метод работи и при общуването, когато се обръщате към многобройна аудитория. Просто трябва да разберете какъв маниер на общуване ще предизвика положителната реакция на хората.

Не „замърсявайте” речта си

 Всеки път, когато произнасяте „ъ-ъ-ъ” или „а-а-а”, губите доверието на събеседника си. Запомнете: речта трябва да бъде стегната и ясна. Най-добрите способи да я направите такава, е да тренирате вкъщи и да обмисляте думите си непосредствено преди да ги произнесете.

Подбирайте точното време

 Още една предпоставка за успех е правилно подбраният момент. Затова отново ще ви се наложи да проучите човека, да анализирате неговия начин на живот и работния му график. Много натоварени с отговорни задачи ръководители са затрупвани с работа в началото на седмицата, а петък мислено вече са дистанцирани от работния процес. Така че може би четвъртък е идеалното време, за да ги убедите в това, което искате от тях.

Повтаряйте мислите на своя събеседник

Чрез простичкото повтаряне ние демонстрираме на своя събеседник, че го слушаме и разбираме. Същевременно ние можем да изразявате и собствената си позиция, ако например кажем: „Ако правилно ви разбирам, вие считате това за важно заради А и В. Аз приемам вашата позиция и мисля, че тук е важно C и D”.  Фразата работи отлично и без използването на буквите от азбуката.

Режисирайте своите емоции

 В хода на разговора ентусиазмът и вълнението трябва да се развиват по естествен път. Ако излеете върху своя събеседник емоциите си още в самото начало на разговора, можете да го потиснете и да го отблъснете. По-добре започнете диалога с оптимистичен и неангажиращ тон, а после постепенно, вниквайки в детайлите, демонстрирайте все по-голяма ангажираност и страст към идеята, която отстоявате. Така ще изглеждате естествено в очите на своя събеседник и ще можете да го заразите със своите идеи и преживявания.

Превод от руски език за УЧИТЕЛИ БГ: Александър Василев

Източник: www.slovofraza.com

Оценка 4.84 от 32 гласували
Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ