+ Предложи публикация
09.02.2017

Двигател на реформата могат да бъдат само смелите

  Колега ми каза, че иска да бъде готина. Като тези, които всички ученици обичат. Защото извиняват отсъствия безкритично, пишат само желани оценки и не изискват упорити усилия. Оказа се, че има убедителни аргументи. Не иска да бъде виновна. Затова, че има принципи, че уважава правилата и счита всички ученици за равни и отговорни пред тях. Затова, че има дързостта да заявява и отстоява морала на отговорен и достоен учител.

 Познавам я като твърд характер и принципен човек. В комбинация с уменията на добър учител се превръща в ценен капитал за всяко училище и образованието изобщо. Личност, която умее да учи и възпитава. Преподавател, който вярвам оставя силен, траен и благодарен спомен в съзнанието и ценностите на своите ученици. Виждал съм я толкова твърда и непреклонна в месеците на учителската стачка преди десет години. Дръзка, смела и решителна, нейната енергия топлеше обърканите души на изнемощелите от стачката колеги. Един от хората, без които не бих се справил като председател на стачния комитет. Ето тази непоколебима жена днес ми изглеждаше крехка и чуплива, разколебана и отказана. Беше осъзнала самотата си в битката за правила, морал и справедливост. Не можеше да приеме лицемерието, което влагаме в писаните правила  и цинизма, с който ги подминаваме в ежедневните си постъпки. Изпитваше обида от санкционирането на отговорните за сметка на безхаберните. И срам от бездушието и конформизма.

 Какъв е смисълът от амбициите на закона, изобилната грижа за ученическата личност, записана в многобройните наредби, заклинанията за приобщаващо образование и гражданско възпитание, за качествен образователен процес… От фанфарите за реформи и нова концепция за развитие на българското училище… Ако училището не умее да ползва енергията точно на качествените, способните да бъдат принципни и справедливи, честни към правилата и отговорни към възпитанието на учениците? Двигател на реформата могат да бъдат само смелите и почтените, а не конформистите и зависимите. Такива, които не изглеждат толкова готини в класната стая, но се помнят дълго и благодарно. Реформата е твърде малко администрация и много повече мисия. А мисионерите рядко биват готини.

Автор: Иво Райнов, учител 

Профилирана езикова гимназия "Екзарх Йосиф I" - гр. Ловеч

Източник: www.eratosten.wordpress.com

Оценка 4.82 от 39 гласували
Създайте профил в УЧИТЕЛИ БГ - сайтът с най-много запитвания за уроци и курсове.
Регистрирайте се като:
Учител Треньор Детегледачка Детски психолог
Школа Училище Занималня Спортен клуб Детска градина, ясла Детски клуб, център
Родител / Обучаем


Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Последно търсени:
Уроци по Музика за 5 клас
Японски език Пловдив
Народни танци София кв Гоце Делчев
Уроци по Плуване за деца
Курсове по Руски за деца
Уроци по Испански език София
Курсове по Рисуване
Клуб по Народни танци Пловдив
Уроци по Английски онлайн
Немски език за деца онлайн
Школа по Пиано Варна
Онлайн уроци по Английски език
Учител по Български език
Политическа География
Курсове за Ноктопластика
Тренировки по Футбол за деца в Стара Загора
Урок по Математика за 3 клас
Езикови школи София Немски език
Yoga mandala
Онлайн уроци по Рисуване
Йога София център
Народни танци за начинаещи Пловдив
Уроци по История за 5 клас
Клуб по Народни танци Пловдив
Тенис тренировки Варна
Йога за бременни
Тренировки по Футбол за деца Славия
Уроци по Пеене Русе
Частни уроци по Литература
Частни уроци Английски език
Курс по Народни танци Пловдив
Английски първо ниво
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ