platinum
verified
plus

Е. Минчев Учител

м. Гърдова глава, София, България map
Защо математика? Математиката ни учи да анализираме данни, да идентифицираме модели и да разработваме творчески решения на сложни проблеми. Тези умения са от съществено значение в днешния забързан, управляван от данни свят и са високо ценени в много индустрии, вкл. финанси, здравеопазване и технологии. Имам опит като учител във водещи частни училища, запознат съм с образователните системи на Германия, Австрия и Япония, където съм учил и специализирал (доктор по математика, хабилитиран преподавател).
Място:
При учителя
Език на преподаване:
Английски език
Български език
Имам стаж:
над 10 години
Профилът е:
Прегледан: 7865 пъти
Посетители: 2045
Последно онлайн: 01.04.25
Преподава по Преподава на Цена

Уроци и Курсове по Математика

НВО
1 - 4 клас
5 - 8 клас
още »
9 - 12 клас
цена по договаряне
Образование Град Специалност Степен Випуск
Chiba University, Japan Chiba, Japan Математика Доктор 2004
Софийски Университет "Св. Климент Охридски" София Математика Доктор 1999
Софийски Университет "Св. Климент Охридски" София Математика / физика Магистър 1995
Допълнителна информация и професионален опит за Е. Минчев

Подготовката за национално външно оценяване (НВО/матура) е продължителен и отговорен процес, който трябва да се стартира възможно най-рано, желателно след завършване на 4 клас за НВО на седмокласници и след 7 клас за НВО на десетокласници. Подготовката изисква целенасочено работа с тестове по формата на НВО, с особено внимание на успешното решаване на задачите в рамките на разрешеното време на изпита. Колкото повече задачи реши един ученик в своята подготовка и колкото по разнообразни са те, толкова по-добре ще може да решава задачи.

Умението да се решават задачи е практическо умение, то се придобива с практика, стъпка по стъпка, започвайки от по-лесни и стигайки до трудните задачи. При подготовката винаги се стремя да формирам мислене в учениците, защото умението да се решават задачи е най-вече  умение да мислим логически и записваме в последователен вид решението, започвайки от това дали сме разбрали условието на задачата, каква идея е подходяща за да я решим, решавали ли сме сходна задача, можем ли да преформулираме задачата по-друг начин и да сведем до позната задача, направата на чертежи, таблици и схеми които да ни помогнат в хода на решаването и т.н.  

Моите препоръки и съвети към родителите са:

1. Индивидуални уроци. Силно препоръчителни са индивидуалните уроци насочени към конкретното дете, като уроците се провеждат присъствено, а не онлайн, и учителят има личен пряк поглед върху подготовката.

2. Умения за математически запис. Особено важно е умението да се записва в математически вид, а не само да се разсъждава, без детето да може да запише в адекватна математическа формулировка своите разсъждения.

3. Работа с променливи величини. Ранно въвеждане на абстрактни методи на моделиране на математически задачи, като работа с неизвестни променливи величини е особено важно за бъдещото играждане в детето на умения да работи в абстрактна среда.

4. Грешен подход – „Аз реших задачата, защото налучках отговора“. Много деца попадат в капана на налучкване на отговора, особено в задачите с избираем отговор. Това не е математика!

5. Не допускайте детето Ви да има пропуски по материала. Пропуските от изминали години се наваксват много трудно, а от даден момент нататък, това е невъзможно.

6. Оценка 6 в училище не означава оценка 6 и на матура.

7. Изпреварващо обучение по материала. Много деца са способни да научат с лекота теми включени в учебниците от по-горни класове, ако се поднесат в подходяща форма и с интересни примери.

8. Математиката не трябва да отегчава децата. Децата учат с лекота и запомнят за дълго време само нещата които са им интересни.

9. Смартфонът, таблета и компютъра са устройства за работа. Не допускайте детето Ви да привикне да ги използва за игри и забавления. 

10. Приемът в престижно училище не трябва да бъде самоцел. Не го поставяйте на първо място пред детето Ви. Удоволствието от решената сложна математическа задача е целта.

11. Успехите в математиката изискват много труд и усилия. Бъдете търпеливи.

 

Ученици приети в: Първа немска гимназия, Френска езикова гимназия, Втора немска гимназия, 164 Гимназия с преподаване на испански език, Втора Английска Гимназия, Технологично училище eлектронни системи (ТУЕС), Национална природо-математическа гимназия (НПМГ), СПГЕ "Джон Атанасов", Американски колеж, Международна гимназия Златарски, Частна английска гимназия „Проф. Иван Апостолов”, училище ЕСПА, и др.

 

Ролята на учителя. Учителят е този, който може да създаде интереси у един ученик като му покаже, че математиката може да бъде интересна и увлекателна, а оттам ще стане и лесна за детето. Индивидуалните уроци дават максимума от възможностите на ученика и урокът е максимално ефективен.

 

Специализираната подготовка за прием в СМГ, ПЧМГ, НПМГ и др., трябва да започне от 1 клас и изисква целенасочена работа с децата по теми извън учебната програма. Особено важно е детето да се подготвя системно през периода 1-4 клас и да овладее постепенно техники и методи за решаване на класове от задачи, както и да развие способността си за самостоятелно логическо мислене. 

 

Летни индивидуални уроци по математика: Летните индивидуални уроци са възможност учениците да се запознаят предварително с материала по математика като научат основните задачи и техники от предстоящите теми през годината. Така те формират понятията си предварително и умеят да решават по-голяма част от задачите. Това дава голямо предимство на тези деца в предстоящата учебна година и е много ефективен подход, даващ трайни и устойчиви знания, както и гарантира лесното усвояване на материала по математика в предстоящия клас. Летните индивидуални уроци по математика са силно препоръчителни за бъдещи седмокласници и петокласници. Бъдещите седмокласници са изправени пред тежко изпитание каквото е матурата по математика и предварителното изучаване на материала по темите: алгебрични изрази, уравнения, неравенства, текстови задачи, както и геометрични фигури в равнината, е много полезно за тях. Материалът по математика в 5 клас е принципно различен и много по-труден от изучавания в началната степен на обучение (1-4 клас). Изключително важно е децата да бъдат подготвени предварително за този нов материал. Така, те ще формират понятията си за обикновени дроби, десетични дроби, процент и всички действия с тях, както и новите понятия по геометрия от 5 клас. Моят опит като преподавател показва, че това е много ефективен подход, който дава трайни и устойчиви знания, както и гарантира успеха по математика на матурата, и в следващите класове. 

Изпрати съобщение
до Е. Минчев
Докладвай нередност

Подобни профили
Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ