platinum
verified
plus

Емил Минчев Със Сертификати / Лицензи Tutor

м. Гърдова глава, София, България map
Подготовка за национално външно оценяване (НВО/матура), индивидуални уроци, пробни матури с насоки за пропуски и препоръки, задачи по математика 1-12 клас, специализирана подготовка за прием в СМГ, ПЧМГ, НПМГ, подготовка за математически състезания (доктор по математика, хабилитиран преподавател).
Place:
In teacher's house
Teaching language:
English
Bulgarian
Experience:
over 10 years
Profile is:
Views: 5317 times
Visitors: 1547
Last online: 16.04.24
Преподава по Teaching Price

Maths lessons and courses

NEA
grade 1 - 4
grade 5 - 8
още »
grade 9 - 12
5 - 8 years
9 - 12 years
13 - 16 years
17 - 20 years
price negotiable
Education City Specialty Degree Class
Chiba University, Japan Chiba, Japan Доктор 2004
Софийски Университет "Св. Климент Охридски" София Доктор 1999
Софийски Университет "Св. Климент Охридски" София Магистър 1995
Сертификати, лицензи и грамоти на Емил Минчев
Additional information and experience за Емил Минчев

Подготовката за национално външно оценяване (НВО/матура) е продължителен и отговорен процес, който трябва да се стартира възможно най-рано, желателно след завършване на 4 клас за НВО на седмокласници и след 7 клас за НВО на десетокласници. Подготовката изисква целенасочено работа с тестове по формата на НВО, с особено внимание на успешното решаване на задачите в рамките на разрешеното време на изпита. Колкото повече задачи реши един ученик в своята подготовка и колкото по разнообразни са те, толкова по-добре ще може да решава задачи.

Умението да се решават задачи е практическо умение, то се придобива с практика, стъпка по стъпка, започвайки от по-лесни и стигайки до трудните задачи. При подготовката винаги се стремя да формирам мислене в учениците, защото умението да се решават задачи е най-вече  умение да мислим логически и записваме в последователен вид решението, започвайки от това дали сме разбрали условието на задачата, каква идея е подходяща за да я решим, решавали ли сме сходна задача, можем ли да преформулираме задачата по-друг начин и да сведем до позната задача, направата на чертежи, таблици и схеми които да ни помогнат в хода на решаването и т.н.  

Моите препоръки и съвети към родителите са:

1. Индивидуални уроци. Силно препоръчителни са индивидуалните уроци насочени към конкретното дете, като уроците се провеждат присъствено, а не онлайн, и учителят има личен пряк поглед върху подготовката.

2. Умения за математически запис. Особено важно е умението да се записва в математически вид, а не само да се разсъждава, без детето да може да запише в адекватна математическа формулировка своите разсъждения.

3. Работа с променливи величини. Ранно въвеждане на абстрактни методи на моделиране на математически задачи, като работа с неизвестни променливи величини е особено важно за бъдещото играждане в детето на умения да работи в абстрактна среда.

4. Грешен подход – „Аз реших задачата, защото налучках отговора“. Много деца попадат в капана на налучкване на отговора, особено в задачите с избираем отговор. Това не е математика!

5. Не допускайте детето Ви да има пропуски по материала. Пропуските от изминали години се наваксват много трудно, а от даден момент нататък, това е невъзможно.

6. Оценка 6 в училище не означава оценка 6 и на матура.

7. Изпреварващо обучение по материала. Много деца са способни да научат с лекота теми включени в учебниците от по-горни класове, ако се поднесат в подходяща форма и с интересни примери.

8. Математиката не трябва да отегчава децата. Децата учат с лекота и запомнят за дълго време само нещата които са им интересни.

9. Приемът в престижно училище не трябва да бъде самоцел. Не го поставяйте на първо място пред детето Ви. Удоволствието от решената сложна математическа задача е целта.

 

Ученици приети в: Американски Колеж, Международна Гимназия Златарски, Втора Английска Гимназия, Национална природо-математическа гимназия (НПМГ), СПГЕ "Джон Атанасов", Технологично училище eлектронни системи (ТУЕС), Частна английска гимназия „Проф. Иван Апостолов”, Първа Немска Гимназия, Френска езикова гимназия, Втора Немска Гимназия, училище ЕСПА, и др.

 

Защо индивидуални уроци? При индивидуалните уроци, винаги търся максимума на възможностите на ученика, които обучавам и следвайки това ниво, урокът е максимално ефективен. За сравнение, при работа в група от 3-5 ученика, учителят работи на нивото на ученика който е с най-ниски възможности от групата. А при урок в клас от около 20 ученика, учителят практически работи на долната граница от средното ниво на обучаващите се. 

 

Ролята на учителя. Учителят е този, който може да създаде интереси у един ученик като му покаже, че математиката може да бъде интересна и увлекателна, а оттам ще стане и лесна за детето.

 

Специализираната подготовка за прием в СМГ, ПЧНГ, НПМГ и др., трябва да започне от 1 клас и изисква целенасочена работа с децата по теми извън учебната програма. Особено важно е детето да се подготвя системно през периода 1-4 клас и да овладее постепенно техники и методи за решаване на класове от задачи, както и да развие способността си за самостоятелно логическо мислене. 

 

Интересни задачи за седмокласници: 

Задача 1. Правоъгълен лист картон има дължина 80 см и широчина 70 см. От ъглите му трябва да се изрежат еднакви квадрати, така че обемът на кутията, която ще се направи след изрязването му да е 30 000 куб. см. Да се намери дължината на страната на квадратите.

Задача 2. Двама колездачи тръгнали едновременно един срещу друг от два различни града А и В, разстоянието между които е 28 км. След един час те се срещнали и без да спират, продължили да се движат със същите скорости. Първият пристигнал в В 35 минути по-рано, отколкото вторият в А. Намерете скоростта на всеки от колездачите.  

Задача 3. От една цистерна с минерална вода могат да се напълнят точно 100 бутилки от един вид или точно 150 бутилки от втори вид. От водата в цистерната напълнили 116 бутилки общо от двата вида. Намерете колко бутилки от втория вид са били напълнени.  

 

Интересни задачи за шестокласници:

Задача 1. Две метални кълба, всяко от които е с диаметър 30 см са поставени в цилиндричен съд с радиус 30 см и височина 50 см. В съда е налята вода, докато покрие кълбата, след което те са извадени. Колко е височината на останалата вода в съда? 

Задача 2. За рождения ден на Гого е поръчана торта направена от три цилиндрични етажа с еднаква височина. Най-долният етаж на тортата има диаметър 50 см, а диаметърът на всеки следващ етаж е с 10 см по-малък от предходния. Тортата е поставена в цилиндрична кутия с диаметър, равен на диаметъра на най-долната оснава на тортата и височина, която е с 5 см по-голяма от височината на тортата. Намерете височината на тортата, ако тортата заема 3/5 от обема на кутията.

 

Интересни задачи за четвъртокласници:

Задача 1. Един баща сега е 8 пъти по-възрастен от сина, а след 10 години синът ще бъде 3 пъти по-млад от баща си. На колко години е бащата сега?

Задача 2. В цветарски магазин има три вида цветя: нарциси, лалета и хризантеми. Нарцисите и лалета са общо 84. Третината от нарцисите са колкото четвъртината от лалетата. Колко на брой са нарцисите? Колко на брой са лалетата? Колко са хризантемите, ако се знае, че те са с четвъртинка по-малко от нарцисите?

Задача 3. Провоъгълник има дължина x см и широчина y см. Дължината му е намалена с 6 см, а широчината му е увеличена с 6 см. Намерете x-y, ако лицето на получения правоъгълник е равно на лицето на първоначалния правоъгълник. 

Задача 4. Кораб изминава пътя от пристанище А до пристанище В по течението на една река за 5 часа и се връща обратно за 6 часа. Колко пъти скоростта на кораба в спокойна вода е по-голяма от скоростта на течението? 

 

Летни индивидуални уроци по математика: Летните индивидуални уроци са възможност учениците да се запознаят предварително с материала по математика като научат основните задачи и техники от предстоящите теми през годината. Така те формират понятията си предварително и умеят да решават по-голяма част от задачите. Това дава голямо предимство на тези деца в предстоящата учебна година и е много ефективен подход, даващ трайни и устойчиви знания, както и гарантира лесното усвояване на материала по математика в предстоящия клас. Летните индивидуални уроци по математика са силно препоръчителни за бъдещи петокласници и седмокласници. Материалът по математика в 5 клас е принципно различен и много по-труден от изучавания в началната степен на обучение (1-4 клас). Изключително важно е децата да бъдат подготвени предварително за този нов материал. Силно препоръчвам на родители на бъдещи петокласници, през лятната ваканция, децата да се запознаят предварително с материала за 5 клас. Така, те ще формират понятията си за обикновени дроби, десетични дроби, процент и всички действия с тях, както и новите понятия по геометрия от 5 клас. Бъдещите седмокласници са изправени пред тежко изпитание каквото е матурата по математика и предварителното изучаване на материала е изключително полезно за тях. Моят опит като преподавател показва, че това е много ефективен подход, който дава трайни и устойчиви знания, както и гарантира успеха по математика на матурата, и в следващите класове. 

Изпрати съобщение
до Емил Минчев
Докладвай нередност

Подобни профили
Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ