Консултации или психотерапия | For | Price |
---|---|---|
Counseling Psychology |
1 - 4 years
5 - 8 years
9 - 12 years
още »
13 - 16 years
17 - 20 years
Over 20 years
|
price negotiable
|
School psychology |
5 - 8 years
9 - 12 years
13 - 16 years
още »
17 - 20 years
Over 20 years
|
price negotiable
|
Child psychology |
1 - 4 years
5 - 8 years
9 - 12 years
още »
13 - 16 years
17 - 20 years
Over 20 years
|
price negotiable
|
Art therapy |
1 - 4 years
5 - 8 years
9 - 12 years
още »
13 - 16 years
17 - 20 years
|
price negotiable
|
Extra skills на Стефка К. |
---|
Psychotherapist
|
Education | City | Specialty | Degree | Class |
---|---|---|---|---|
ВТУ "Св. Св. Кирил и Методий" | Велико Търново | Психология | Магистър | |
ВТУ "Св. Св. Кирил и Методий" | Велико Търново | Консултативна психология | Магистър | |
Дружество по Позитивна Психотерапия | Варна | Позитивна психотерапия | - | |
Дружество по Позитивна Психотерапия | Варна | Детска психотерапия | - | |
Институт за терапия и експресивни изкуства | София | Арт терапия | - | |
Асоциация Монтесори "Ръка за Ръка" | София | Монтесори метод | - | |
WAPP | Приказкотерапия | - |
Additional information and experience за Стефка К. |
---|
Когато фокусът е детето, първата сесия е само с родителя / родителите. В нея се проследява развитието на детето до настоящия момент – характерът и темперамента, неговите способности и силни страни, интересите и заниманията му, взаимоотношенията му със семейството и връстниците, минали травмиращи събития, както и какво е актуалното му състояние. Обсъжда се и авторитета на родителските фигури в качеството си на главни фактори в развитието на детето. Тази първа среща е изключително важна, за да се изясни каква е заявката за работа на родителите към специалиста. Детската психотерапия е процес, който изисква съпричастността на цялото семейство.
След първичната психологична консултация с родителя / родителите, започва същинската работа с детето. Сесиите се провеждат насаме. Консултирането и психотерапията могат да помогнат на детето да развие своите ресурси, да сподели чувствата си относно семейни въпроси или училищни такива, да го подпомогнат в решаването на различни затруднения, както и при емоционални и поведенчески проблеми.
В практиката си на детски психолог, основните области, в които работя са - агресивно поведение, повишена тревожност, ниска самооценка, неувереност, емоционални травми, загуба на близък / домашен любимец, психологични проблеми при раздяла на родителите, промяна в състава на семейството, ревност при раждане на друго дете, конфликтни взаимоотношения с възрастните или връстниците, страхове, нервни тикове, енуреза, енкопреза, осиновяване и др.
Друг важен аспект в сесиите е свързан с емоционалния свят на детето. Децата изживяват цялата палитра от емоции, но трудно успяват да ги назоват и да се справят с тях. С помощта на различни комплекти с емоционални карти се дава възможност на детето да разпознае чувствата си и да ги изрази, нещо повече, да разбере, че няма лоши и добри емоции.
В работата си с деца използвам предимно игрови методи – куклотерапия, приказкотерапия, разиграване на сюжети, както и арт терапия, пясъчна игрова терапия, асоциативни карти и пр. Играта е най-естественият начин да се комуникира и взаимодейства с децата. Тя е основен похват, който се прилага. В кабинета детето е свободно да се изразява по свой собствен начин, т.е. да бъде себе си. Акцентът е върху успехите, постиженията и силните страни на детето.
Психологично консултиране на родители:
* относно спецификата на отделните фази в психоемоционалното развитие на детето, възрастови кризи и насоки за справяне с тях.
* при трудности в общуването с децата, възпитание, формиране на родителски компетенции, постигане на удовлетворителни взаимоотношения.
* в помощ на детето за по-плавна адаптация при постъпване в детска ясла, градина, първи клас, ново учебно заведение или при промяна на средата му /друг град, държава/.
* при раздяла на родителите относно адекватното информиране на детето, адаптация към нововъзникналата ситуация, подходящ режим на виждане, изработване на обща родителска рамка, авторитетът на другия родител е пр. |
Gallery на Стефка К. |
---|
Регистрирайте се или влезте с Вашия профил |