With advanced study of |
---|
Additional information and experience за Детска градина "49 Радост" |
---|
Детска градина № 49 "Радост" е отворена за прием на деца като Обединено детско заведение с яслени и градински групи през 1980 г.
Традиция за нас е организирането и провеждането на еднодневни екскурзии и спортен празник- всяка година. В детската градина се работи системно за възпитаване на обич и уважение към българската фолклорна традиция, като децата получават конкретни представи за фолклорните празници и обичаи чрез участие във възстановки на типични народни празници и обичаи.
В детската градина се използват ИКТ като средство за обогатяване на познавателния опит и развитие на интелектуалните способности на децата. Децата с удоволствие играят и учат с помощта на интерактивна дъска и мултимедийни образователни ресурси, съобразени с възрастовите им особености и индивидуалните им потребности. Детската градина разполага с Интерактивен кабинет, Интерактивно игрище по безопасност на движението (с всички необходими аксесоари, возила и др.), Футболно игрище, 4 еко-зони, създадени благодарение на участието и спечелването от ДГ на проект на ПУДООС.
Образователната иновация, която внедряваме в детската градина, е проектно-базираното обучение. Всяка група работи по един или няколко различни по продължителност проекти, с помощта на които децата получават интегрирани знания от различни области и осъществяват социална комуникация и партньорство със значими възрастни. Тематичните области се избират според интересите и потребностите на децата, и за съдействие и подкрепа при реализация на проектите се привлича както родителската общност, така и образователна платформа Прознание, която осигурява гост-лектори по темите от проектната дейност на всяка група. Интелектуалното развитие на децата върви ръка за ръка със социализацията и емоционалното им съзряване. Социализацията е процес на придобиване на социални знания за взаимоотношенията между хората, за структурата на обществото и ролята на социалните институции в него, и е тясно свързана с възпитанието и формирането на личността. За детето социализацията включва:
Социално познание – усвояване на навици, умения, ценностна ориентация; Социално общуване и придобиване на социален опит. В детската градина се стремим да изграждаме предпоставки, необходими за успешното адаптиране на децата към заобикалящата ги социална среда и за усвояване на модели за адекватно социално поведение в обществото.
В етапа на постмодернистичното общество, на който се намираме днес, педагозите и служителите в детската градина работят върху ценностната ориентация на децата и изграждането на емпатия: добронамереност, разбиране, съпричастност, взаимопомощ.
Основната цел на нашата учебно-възпитателна работа е насочена към създаване на национално самочувствие и принадлежност към българското общество на XXI век. Партньорството с родителите за нас е от ключово значение за създаване на хармонични междуличностни и групови взаимоотношения в най-добър интерес на децата, както и за развитието на детската градина като образователна институция. Осъзнавайки, че комуникацията и социализацията са важни личностни компетенции, които децата трябва да притежават, ние се стремим да разширяваме социалните им способности за взаимодействие и социално ориентирано поведение чрез различни форми на педагогическо взаимодействие. В тях възпитателните задачи са насочени към култивиране на човеколюбие, състрадателност и толерантност към хората, работа в екип в името на добрата кауза, поощряване на самостоятелността и креативността.
При нас детето Ви ще бъде заобиколено от приятели, ще бъде обичано и подкрепяно с уважение и такт, ще се чувства радостно, прието и разбрано. |