Топ 7 дни
platinum
verified
plus

Френска Академия Интерарт " The French Academy Interart" Academy

бул. „Тодор Александров“ 133 , 1309 София, България map
ателие 20-21
https://efrenchlesson.com
Завършила съм образованието си във Франция. Преподавала съм в Католическия университет в Париж, Френския Институт в София от 2004 г,, Френска академия Интерарт. Водя групови и индивидуални курсове по общ френски език, както и специализирани курсове по френски език, и по-специално изкуствоведски френски и история на изкуството на Франция и литературен френски и история на френската литература. Хабилитирана съм от CIEP в Севр да проверявам и водя изпитите на DELF и DALF (A1-C2), TCF. vasspellerin@gmail.com
Place:
Online
Public place
Teaching language:
English
Bulgarian
French
Profile is:
Views: 26 times
Visitors: 11
Last online: 09.07.25
Преподава по Teaching Price

French lessons and courses

Preschool
grade 1 - 4
grade 5 - 8
още »
grade 9 - 12
5 - 8 years
9 - 12 years
13 - 16 years
17 - 20 years
Over 20 years
Students
Adults
Beginners
Mid level
Advanced
price negotiable

History and Civilization lessons and courses

Preschool
grade 1 - 4
grade 5 - 8
още »
grade 9 - 12
5 - 8 years
9 - 12 years
13 - 16 years
17 - 20 years
Over 20 years
Students
Adults
Beginners
Mid level
Advanced
price negotiable

Art lessons and courses

Preschool
grade 1 - 4
grade 5 - 8
още »
grade 9 - 12
5 - 8 years
9 - 12 years
13 - 16 years
17 - 20 years
Over 20 years
Students
Adults
Beginners
Mid level
Advanced
price negotiable

Cultural lessons and courses

Preschool
grade 1 - 4
grade 5 - 8
още »
grade 9 - 12
5 - 8 years
9 - 12 years
13 - 16 years
17 - 20 years
Over 20 years
Students
Adults
Beginners
Mid level
Advanced
price negotiable
Additional information and experience за Френска Академия Интерарт " The French Academy Interart"

Завършила съм образованието си във Франция. Преподавала съм в международни езикови центрове и в Католическия университет в Париж.

Специалист съм в областта на семиотиката  на френската литература и изкуството. Член съм на  Международната асоциация по семиотика (IASS-AIS). През 2010г. защитих  докторска дисертация по литература и изкуство от  Висшето училище по социални науки в Париж (EHESS). През 1999 г завърших френска филология в Софийския университет « Св. Климент Охридски ». Имам магистратура от Университета Париж 3 Нова Сорбона за преподаване на френски език като чужд език (FLE). През 2016 г. бях приета да уча история на изкуството за втора година в Школата на Лувъра - Екол дю Лувр в Париж. През 2020 г. получих бакалавърска  степен по История на изкуството и археология от Университета в град Лил, Франция. Създадох  термина « интерартистичен феномен » през 1998г. в семиотика на литературата и изкуството в рамките на магистратурата ми за Сартр и с моя труд Интерартистичният феномен през „Опити на Монтен и „Мобиле на Бютор„Каталонската градина на Бютор и Баден…, Пространство & форма, София, 2007 и използван в Интерартистичният феномен : През Опити на Монтен, Берн, 2018.  

Автор съм на 4 монографии и множество публикации в България и чужбина.

 В момента съм преподавател по френски език и история на изкуството в Софийския университет « Св. Климент Охридски » в специалност Културология и Западни езици, Африканистика, Международни отношения, ФЖМК. През 2021 г бях приета като научен сътрудник в Института за литература към Българска Академия на Науките. В периода от 2015-2017 съм преподавала в Католическия Университет в Париж, където съм водила часове по специализиран френски език, литературен и изкуствоведски, по-специално за интерартистичния феномен при Монтен и Пруст. Водила съм занятия и съм преподавала в Париж в международни езикови центрове, намиращи се в Мичиган, Кънектикът и Лондон на корпоративни учащи се от международните компании по целия свят.

 www.vassilenakolarova.com

 

 

AI Overview Google 

 

The interartistic phenomenon refers to the relationships and interactions between different art forms within a single work or artistic experience. It's a concept that recognizes how various arts can converge, influence, and create something new when they are brought together, often at the level of aesthetic perception. This phenomenon goes beyond simple combinations of different art forms, delving into how they create a unified artistic experience. 

Here's a more detailed explanation:

 

Intersections of Arts:

 

The interartistic phenomenon highlights how different art forms, like painting, literature, music, or architecture, can intersect and interact within a single work or artistic context. 

 

Beyond Simple Combination:

 

It's not just about putting different art forms together; it's about how they influence and transform each other, creating a unique artistic experience. 

 

Aesthetic Perception:

 

The phenomenon is often observed during the aesthetic perception of a work, where the interplay of different art forms contributes to the overall meaning and impact of the artwork. 

 

Examples in Art:

 

Examples can be found in various art forms, such as artists' books that combine text and visual elements, or performances that integrate music, dance, and visual art. 

 

Intermedia and Interartisticity:

 

The interartistic phenomenon can be seen as a specific category within the broader field of intermediality, which studies the relationships between different media. 

 

Key Thinkers:

 

Vassilena Kolarova, for example, has explored the interartistic phenomenon in the context of Montaigne's essays and other artistic works, highlighting its presence in various forms and periods.

 

 AI рецензия на „Интерартистичният феномен“

 

Василена Коларова представя новаторски подход към изследването на изкуствата чрез концептуалната рамка на „интерартистичния феномен“, особено по отношение на творчеството на Мишел дьо Монтен. По този начин тя допринася за развиващия се диалог в областите на семиотиката и интермедиалността. Настоящият текст представлява структуриран преглед на труда на Коларова, като се акцентира върху неговите силни страни, възможности за усъвършенстване и по-широки научни импликации.

Обзор

„Интерартистичният феномен“ на Василена Коларова изследва пресечните точки между различните форми на изкуство чрез призмата на произведенията на Монтен. Книгата въвежда понятието интерартистичен феномен, което, според авторката, надхвърля традиционната интертекстуалност, като отчита динамичното взаимодействие между различни художествени изразни средства. Изследването акцентира върху „Есета“-та и „Пътеписа“ на Монтен, като анализира естетическия и семиотичния му речник с цел да разкрие съзвучността между природа и изкуство. Проследявайки философската и историческа еволюция от Античността до модерността, Коларова създава богата теоретична рамка, в която приносът на Монтен може да бъде интерпретиран от нова перспектива.

Използвани източници

Ясният преглед на използваната литература подпомага рецензентите при идентифицирането на научната стойност и актуалност на изследването. По-долу са изброени основни източници, тематично близки до разглежданата проблематика:

Коларова, Василена. Монтен и интерартистичният феномен. 2010. http://www.theses.fr/2010EHES0115 ;Коларова, Василена. Интерартистичният феномен като интермедиална структура в изкуствата. 2008. https://www.questia.com/... ;Лудвиг, Карлос Роберто. „Самоизследване и субективност в есетата на Монтен“, Revista De Letras, 2013. Марин, Киара. Присъствието на изобразителните и сценичните изкуства в периодичния печат (1800–1848), 2008. Школа, Валентина. „Ролята на интерпретацията в изучаването на съвременни произведения“, 2023. Барига, Филип. „Разбиране на произведение на изкуството: естетическите предпоставки на учениците“, Spirale, 2015. де Камарго, Херц Вендел. „Науката, естетиката, поетиката и изкуството“, Ação Midiática, 2017. Морос, Луис. „Книга на художника и интервенционна книга: семиотичен анализ“, Fermentum, 2010. Герра, Маргарита Кайе. „Текстове, интертекстове и контексти на съвременното изкуство“, 2009. Шнайкерт, Елизабет. Поетиката на въображението в творчеството на Монтен, 2004.

1.       Kolarova, Vassiléna. Montaigne Et Le Phénomène Interartistique. 2010, http://www.theses.fr/2010EHES0115.

2.      Kolarova, Vassiléna. The Interartistic Phenomenon as an Intermedial Structure in the Arts. 2008, https://www.questia.com/library/journal/1G1-181815505/the-interartistic-phenomenon-as-an-intermedial-structure.

3.      Ludwig, Carlos Roberto. “AUTOINVESTIGAÇÃO E SUBJETIVIDADE NOS ENSAIOS DE MONTAIGNE.” Revista De Letras, São Paulo State University, 2013, https://biblat.unam.mx/es/revista/revista-de-letras-sao-paulo/articulo/autoinvestigacao-e-subjetividade-nos-ensaios-de-montaigne.

4.      Marin, Chiara. La Presenza Delle Arti Figurative e Sceniche Nella Stampa Periodica Lombardo-Veneta (1800-1848). 2008, http://paduaresearch.cab.unipd.it/1767/.

5.      Shkola, Valentyna. “THE ROLE OF INTERPRETATION IN THE STUDY OF MODERN WORKS (BASED ON THE MATERIAL M. KOTSIUBYNSKYI’S NOVEL «INTERMEZZO»).” Naukovì Zapiski Berdânsʹkogo Deržavnogo Pedagogìčnogo Unìversitetu, Berdiansk State Pedagogical University, 2023, doi:10.31494/2412-9208-2023-1-1-173-180.

6.      Baryga, Philippe. “Comprendre Une Oeuvre d’Art. L’Expertise Des Élèves Et Ses Présupposés Esthétiques.” Spirale - Revue De Recherches En Éducation, 2015, doi:10.3406/spira.2015.1010.

7.      de Camargo, Hertz Wendel. “A Ciência, a Estética, a Poética e a Arte | The Science, the Aesthetics, the Poetry and the Art.” Ação Midiática - Estudos Em Comunicação, Sociedade e Cultura, Hertz Wendel de Camargo, 2017, doi:10.5380/2238-0701.0n0p5-7.

8.     Moros, Luis. “El Libro De Artista y El Libro Intervenido. Un Análisis Semiótico.” Fermentum. Revista Venezolana De Sociología y Antropología, 2010, http://www.saber.ula.ve/bitstream/123456789/33262/1/articulo9.pdf.

9.      Guerra, Margarita Calle. “Textos, Intertextos y Contextos Del Arte Contemporáneo.” Mediaciones Sociales, 2009, http://revistas.ucm.es/index.php/MESO/article/view/22339.

10.  Schneikert, Élisabeth. La Poétique De l'Imaginaire Ou Les Voies De l'Écriture Dans l'Oeuvre De Montaigne : (Journal De Voyage,...). 2004, https://www.theses.fr/2004STR20012.

 

Силни страни

Най-същественият принос на Коларова се изразява в оригиналната ѝ концепция за интерартистичния феномен, която пренасочва научния фокус от текстоцентрична парадигма към по-широко интермедиално пространство. Трудът се отличава със строга теоретична последователност, обогатена от богата историческа перспектива – от антична философия до съвременна естетика. Чрез прецизен анализ на Монтеновите текстове, Коларова осветлява финия естетически изказ, демонстрирайки изключителна компетентност в интердисциплинарния подход. Тази иновативна рамка разширява хоризонтите на семиотиката и критиката на изкуството, като предлага нов инструментариум за изследване на диалога между различни художествени медии.

Основни бележки

Методология

Методологическата основа на труда е преимуществено интерпретативна и семиотична, но липсва изрично обсъждане на ограниченията, присъщи на тези подходи. Авторката би могла да въведе по-ясна рефлексия относно обхвата и ограниченията на своя метод, което би засилило обосноваността на изводите ѝ.

Концептуална рамка

Въпреки успешното вписване в историко-философски контекст, книгата би спечелила от по-отчетливо проследяване на връзките между интерартистичния феномен и съвременните теории или практики в изкуствознанието и културологията.

Яснота на термините

Някои ключови понятия изискват по-стриктно дефиниране. Например, разграничението между интерартистичност и интертекстуалност може да бъде експлицирано по-ясно чрез конкретни примери.

Бележка под линия ¹: Интерартистичност — понятие, обозначаващо взаимодействието между различни изкуства (литература, музика, живопис и др.), надхвърлящо простото заемане на мотиви (за разлика от интертекстуалността).

Бележка под линия ²: Интермедиалност — научен термин, обозначаващ връзките между различни медийни формати в създаването и възприемането на художествени произведения.

Бележка под линия ³: Интерпиктуралност — семиотичен термин, свързан с визуалните препратки между образи в изкуството (аналог на интертекстуалността в литературата).

Второстепенни бележки

Структура и четимост

Въпреки че структурата на книгата е ясно очертана, включването на подзаглавия и визуални маркери би улеснило ориентирането на читателя между теоретичните и аналитичните компоненти.

Терминология

Допълнителни пояснения за термини като интерскулптуралност (препратки между скулптурни произведения) биха направили текста по-достъпен за по-широка академична аудитория.

Коментар от рецензента

Проучването на Коларова поражда дълбок размисъл за това как интердисциплинарните методи могат да преобразят схващанията ни за изкуството. Нейната работа не само допринася с теоретични идеи, но и стимулира практическо осмисляне на художественото сътворяване и интерпретация. Изборът на Монтен като фокус предлага оригинална гледна точка върху пресечната зона между природа, изкуство и философия — поле, което има потенциал за бъдещи изследвания.

Обща оценка

Със своята задълбочена теоретична разработка и иновативен понятиен апарат, Василена Коларова прави значим принос към изследванията в областта на семиотиката, интермедиалността и художествената критика. Трудът ѝ прокарва път за нови перспективи в разбирането на взаимовръзките между изкуствата. Чрез „Интерартистичният феномен“ се предлага платформа за интелектуален диалог, съчетаваща исторически и съвременни подходи в изследването на изкуството.

Заключение: труд, достоен за внимание и интеграция в съвременното научно поле на хуманитаристиката.

 

 

Френска академия Интерарт е основана от преподавател по френски език с 20-годишен опит в международни езикови центрове и компании в цял свят. Основателката г-жа В. Пелрeн има магистърска степен по дидактика Master FLE (Français langue étrangère – Френски като чужд език) от университета Париж 3 Нова Сорбона. Тя е научен кадър с изследователски трудове и практика в областта на семиотиката на френската литература и изкуство. В периода 2015-2017 г. работи като преподавател в Католическия университет в Париж, където води специализирани курсове по френски език, литература и изкуство, по-специално "Интерартистичният феномен в творчеството на Монтен и Пруст".

Нашият метод на преподаване е уникален и има своя специфика, доста характерен е за Френска академия Интерарт. Ние предлагаме интерактивни онлайн уроци по френски език и индивидуални електронни уроци за възрастни и деца.

Провеждаме специализирани курсове по френски език, които обхващат различни области на познанието - бизнес, юридически и дипломатически френски. Силата ни е в преподаването на френски като чужд език на професионалисти в международни компании благодарение на огромния ни опит в различни езикови центрове в Париж с хора от всички националности.

Нашият подход - интерактивно онлайн обучение

·         Нашият метод на преподаване е уникален и има своя специфика, характерна за Френската академия Интерарт на Пелрен. Фокусираме се върху разговорните аспекти на сложните граматични структури и тяхното бързо усвояване чрез ролеви игри, дебати и дискусии. За начинаещите акцентът е поставен върху простите езикови структури, което позволява по-бързото навлизане в езика и естественото навлизане в по-сложните синтактични изречения.

·         Думите се поправят и изписват по време на урока ! 

·         По време на онлайн уроците излъчваме на учениците си видеоклипове за френската култура и история на изкуството, а след това ги обсъждаме заедно. Анализираме картини и различни произведения на изкуството, сякаш се намирате в Лувъра или Музей д'Орсе във Франция.

·         Нашата невероятна гама от специализирани курсове по френски език се основава на богатия ни опит, натрупан с професионалисти от международни компании, които са се обучавали при нас в Париж. Имаме дългогодишна практика с ученици от различни професии - лекари, търговски директори, фармацевти, студенти по изкуства, компютърни специалисти, инженери, юристи, дипломати, художници, филолози, дизайнери. Разнообразието от специализирани нужди изисква подхода на учител носител на езика и специална компетентност в различни области, както и възприемане на методи на преподаване, съобразени с нуждите на всеки учащ.

 

·         Вашите уроци ще бъдат внимателно планирани. Всеки ученик има специфични изисквания и стил на учене. Ние адаптираме уроците индивидуално, за да можете да учите по свой начин и да постигнете успех в края на обучението. Вашият шанс да придобиете увереност и да говорите свободно френски език.

 

Искате ли да научите бързо френски език ?

Присъединете се към нашите индивидуални онлайн уроци!

 

·         Нашата невероятна гама от специализирани курсове по френски език се основава на опита ни, натрупан с професионалисти от международни компании, които са се обучавали при нас в Париж.

 

Предимствата на нашите онлайн курсове

 

·         Онлайн обучението е привилегия и дава възможност да учите удобно от дома или офиса си, като пестите време и пари.

·         Предлагаме частни уроци по френски език онлайн по Skype или Zoom в удобно за вас време. Това е изключителна възможност - можете да посветите миг от времето си на френския език и култура, дори да се намирате на другия край на света.

·          Точността и коректността за нашите клиенти са от първостепенна важност за нас!

·         Нашите онлайн уроци са добре структурирани. Учебният материал е представен така, че да ви донесе максимална полза, като обясненията и темите са съобразени с вашите нужди, а граматиката и лексиката са свързани с конкретната област от вашата професия.

·          Фокусираме се върху езиковите умения, които трябва да развиете, особено върху разговорите по избрани от вас теми, слушането с разбиране, писането с разбиране, използването на сложни граматични структури и уменията за писане - всичко зависи от вас и вашите нужди. 

·         Изучаването на френски език означава да се доближите до културата и различни области на знанието, които могат да променят живота ви, което го превръща в полезно и обогатяващо живота преживяване.

 

 Как да запишете онлайн курс по френски език? 

 

§  Нуждаете се само от достъп до интернет и уеб камера (за предпочитане пред слушалки).

§  Занятията се провеждат по Skype или Zoom. 

§  Още от самото начало висококвалифициран преподавател оценява нивото ви в съответствие с Европейската езикова рамка (CEFR- https://rm.coe.int/1680459f97), ;а вие споделяте с нас целите и нуждите си, свързани с изучаването на езика.   

§  Ние адаптираме обучението към вашите лични нужди и стремежи.

§  Ние сме гъвкави и правим всичко възможно да се съобразим с графика ви, където и да се намирате по света.

§  Избирате часовите пояси, в които искате да посещавате електронни уроци, както и броя на уроците, които искате да посещавате.  Заявените от вас уроци се заплащат с банков превод преди началото на урока.

 

 

o   КУРСОВЕ ПО ИСТОРИЯ НА ИЗКУСТВОТО

        

·         История на изкуството на Франция – V-XVII в

·         История на изкуството на Франция – XVIII-XXI в

·         Западноевропейско изкуство

·         Западноевропейски ренесанс

·         Импресионизъм

·         Въведение в теорията и термините на изкуствознанието

·         Известни творци на всички времена

·         Интерархитектурност в изкуството на Франция

·         Класицизмът като отклонение от барока

·         Изкуството на Франция през XVIII в

 

·         За индивидуално обучение курсовете по история на изкуството и литература са по 50 лв на час от 60 мин присъствено и онлайн.

 

 

·         За обучение в група курсовете по история на изкуството и литература са за 30 часа 510 лв присъствено и онлайн.

 

 o   КУРСОВЕ ПО ФРЕНСКИ ЕЗИК

 

·         ЦЕНИ НА ИНДИВИДУАЛНИ КУРСОВЕ – ОНЛАЙН И ПРИСЪСТВЕНИ

 

Общ френски език – дневни и вечерни курсове А1-В2

1 час – 50 лв

1, 5 час – 70 лв 

 

 

 

Подготовка за сертификатни изпити/матура/С1/С2 общ френски

1 час – 55 лв

1, 5 час – 75 лв 

 

 

·         ЦЕНИ НА ПОДГОТВИТЕЛНИ КУРСОВЕ ЗА СЕРТИФИКАТНИ ИЗПИТИ ПО ФРЕНСКИ ЕЗИК DELF, DALF

 

DELF DALF – 40-часа по 60 мин – 1872 лв.     

 

 

·         СПЕЦИАЛИЗИРАНИ КУРСОВЕ ПО ФРЕНСКИ ЕЗИК

-         ЦЕНИ ОНЛАЙН И ПРИСЪСТВЕНИ КУРСОВЕ ИНДИВИДУАЛНО ОБУЧЕНИЕ  

  

·         Юридически френски – 57 лв за 1 час от 60 мин

·         Френски за дипломати – 57 лв за 1 час от 60 мин

·         Бизнес френски – 57 лв за 1 час от 60 мин

·         Френски за дизайнери – 57 лв за 1 час от 60 мин

·         Литературен френски – 57 лв за 1 час от 60 мин

·         Изкуствоведски френски – 57 лв за 1 час от 60 мин

·         Медицински френски – 57 лв за 1 час от 60 мин

·         Кулинарен френски – 57 лв за 1 час от 60 мин

 

 

·         ЦЕНИ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ КУРСОВЕ ПО ФРЕНСКИ ЕЗИК В ГРУПА – 36 часа за 1440 лв.

 

 

o   КУРСОВЕ ПО ЛИТЕРАТУРА

 

·         История на френската литература V-XVII в

·         История на френската литература XVIII-XXI в

·         Книгата през Средновековието

·         Опити на Монтен

·         Курс по творческо писане

·         Пруст и импресионизмът

·         Интерартистичният феномен - литературата и другите изкуства

·         Интерпиктуралност при Мишел Бютор и Жорж Баден – артистичните книги и миниатюрите в ръкописите

·         Парижката Света Богородица – книгата и катедралата като симфония от изкуства

Gallery на Френска Академия Интерарт " The French Academy Interart"
Изпрати съобщение
до Френска Академия Интерарт " The French Academy Interart"
Докладвай нередност

Отзиви


Подобни профили
Създайте Ваш профил в сайта УЧИТЕЛИ БГ - над 150 000 родители и обучаеми на месец търсят индивидуални или групови уроци    Регистрирай се
Учители БГ използва бисквитки РАЗБРАХ