Преподава по | Teaching | Price |
---|---|---|
Maths lessons and courses |
NEA
grade 1 - 4
grade 5 - 8
още »
grade 9 - 12
5 - 8 years
9 - 12 years
13 - 16 years
17 - 20 years
|
price negotiable
|
Education | City | Specialty | Degree | Class |
---|---|---|---|---|
Chiba University, Japan | Chiba, Japan | Математика | Доктор | 2004 |
Софийски Университет "Св. Климент Охридски" | София | Математика | Доктор | 1999 |
Софийски Университет "Св. Климент Охридски" | София | Магистър | 1995 |
Additional information and experience за Емил Минчев |
---|
Подготовката за национално външно оценяване (НВО/матура) е продължителен и отговорен процес, който трябва да се стартира възможно най-рано, желателно след завършване на 4 клас за НВО на седмокласници и след 7 клас за НВО на десетокласници. Подготовката изисква целенасочено работа с тестове по формата на НВО, с особено внимание на успешното решаване на задачите в рамките на разрешеното време на изпита. Колкото повече задачи реши един ученик в своята подготовка и колкото по разнообразни са те, толкова по-добре ще може да решава задачи. Умението да се решават задачи е практическо умение, то се придобива с практика, стъпка по стъпка, започвайки от по-лесни и стигайки до трудните задачи. При подготовката винаги се стремя да формирам мислене в учениците, защото умението да се решават задачи е най-вече умение да мислим логически и записваме в последователен вид решението, започвайки от това дали сме разбрали условието на задачата, каква идея е подходяща за да я решим, решавали ли сме сходна задача, можем ли да преформулираме задачата по-друг начин и да сведем до позната задача, направата на чертежи, таблици и схеми които да ни помогнат в хода на решаването и т.н. Моите препоръки и съвети към родителите са: 1. Индивидуални уроци. Силно препоръчителни са индивидуалните уроци насочени към конкретното дете, като уроците се провеждат присъствено, а не онлайн, и учителят има личен пряк поглед върху подготовката. 2. Умения за математически запис. Особено важно е умението да се записва в математически вид, а не само да се разсъждава, без детето да може да запише в адекватна математическа формулировка своите разсъждения. 3. Работа с променливи величини. Ранно въвеждане на абстрактни методи на моделиране на математически задачи, като работа с неизвестни променливи величини е особено важно за бъдещото играждане в детето на умения да работи в абстрактна среда. 4. Грешен подход – „Аз реших задачата, защото налучках отговора“. Много деца попадат в капана на налучкване на отговора, особено в задачите с избираем отговор. Това не е математика! 5. Не допускайте детето Ви да има пропуски по материала. Пропуските от изминали години се наваксват много трудно, а от даден момент нататък, това е невъзможно. 6. Оценка 6 в училище не означава оценка 6 и на матура. 7. Изпреварващо обучение по материала. Много деца са способни да научат с лекота теми включени в учебниците от по-горни класове, ако се поднесат в подходяща форма и с интересни примери. 8. Математиката не трябва да отегчава децата. Децата учат с лекота и запомнят за дълго време само нещата които са им интересни. 9. Смартфонът, таблета и компютъра са устройства за работа. Не допускайте детето Ви да привикне да ги използва за игри и забавления. 10. Приемът в престижно училище не трябва да бъде самоцел. Не го поставяйте на първо място пред детето Ви. Удоволствието от решената сложна математическа задача е целта. 11. Успехите в математиката изискват много труд и усилия. Бъдете търпеливи.
Ученици приети в: Първа немска гимназия, Френска езикова гимназия, Втора немска гимназия, 164 Гимназия с преподаване на испански език, Втора Английска Гимназия, Технологично училище eлектронни системи (ТУЕС), Национална природо-математическа гимназия (НПМГ), СПГЕ "Джон Атанасов", Американски колеж, Международна гимназия Златарски, Частна английска гимназия „Проф. Иван Апостолов”, училище ЕСПА, и др.
Защо индивидуални уроци? При индивидуалните уроци, винаги търся максимума на възможностите на ученика, които обучавам и следвайки това ниво, урокът е максимално ефективен. За сравнение, при работа в група от 3-5 ученика, учителят работи на нивото на ученика който е с най-ниски възможности от групата. А при урок в клас от около 20 ученика, учителят практически работи на долната граница от средното ниво на обучаващите се.
Ролята на учителя. Учителят е този, който може да създаде интереси у един ученик като му покаже, че математиката може да бъде интересна и увлекателна, а оттам ще стане и лесна за детето.
Специализираната подготовка за прием в СМГ, ПЧНГ, НПМГ и др., трябва да започне от 1 клас и изисква целенасочена работа с децата по теми извън учебната програма. Особено важно е детето да се подготвя системно през периода 1-4 клас и да овладее постепенно техники и методи за решаване на класове от задачи, както и да развие способността си за самостоятелно логическо мислене.
Летни индивидуални уроци по математика: Летните индивидуални уроци са възможност учениците да се запознаят предварително с материала по математика като научат основните задачи и техники от предстоящите теми през годината. Така те формират понятията си предварително и умеят да решават по-голяма част от задачите. Това дава голямо предимство на тези деца в предстоящата учебна година и е много ефективен подход, даващ трайни и устойчиви знания, както и гарантира лесното усвояване на материала по математика в предстоящия клас. Летните индивидуални уроци по математика са силно препоръчителни за бъдещи седмокласници и петокласници. Бъдещите седмокласници са изправени пред тежко изпитание каквото е матурата по математика и предварителното изучаване на материала по темите: алгебрични изрази, уравнения, неравенства, текстови задачи, както и геометрични фигури в равнината, е много полезно за тях. Материалът по математика в 5 клас е принципно различен и много по-труден от изучавания в началната степен на обучение (1-4 клас). Изключително важно е децата да бъдат подготвени предварително за този нов материал. Така, те ще формират понятията си за обикновени дроби, десетични дроби, процент и всички действия с тях, както и новите понятия по геометрия от 5 клас. Моят опит като преподавател показва, че това е много ефективен подход, който дава трайни и устойчиви знания, както и гарантира успеха по математика на матурата, и в следващите класове. |